Hej.

Har precis moddat mitt x-box med EvoX 2,6 så jag har tillgång till allt som medföljer med detta. Med detta "låstes" även de andra två gigen upp så jag har "tillgång" till 10 gig.

Det jag inte riktigt förstår är varför e: är på ca 4,9 gig och f: är på ca 1,9 gig? Är det inte bara en hårddisk? Och varför är den isåfall partitionerad ut på flera diskar som fördelar storleken på så konstigt vis?
Fick höra att resterande mängd och de andra "diskarna" som ligger på vardera ca 750 meg var till för operativsystemet så det kan jag förstå. Men varför är den del av hårddisken som man kan använda sig av till att t ex lägga in spel och filmer etc. partitionerad ut på två separata diskar med olika ytrymme?

Detta betyder ju att man inte kan spara ner speciellt mycket på hårddisken! Ett ganska stort spel ligger på runt tre - fyra gig och ett normal stort på ca två, vilket innebär att man endast kan i stort sett lägga in ett stort spel eller två små. Hade diskutrymmet man kan använda till detta legat på samma "disk" istället (t ex e hade man ju kunnat fått plats med mer, dvs t ex två stora spel eller tre små!

Kan man på något sätt partitionera ihop e: och f: så att man får tillgång till 4,9 gig och 1,9 gig på en och samma disk istället för på två separata? Och varför är det gjort på detta sätt?

Tacksam för hjälp.