Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Multi-X killer / Boot-CD

Registrerade
    May 2002
    Respekt
    0

Post Multi-X killer / Boot-CD

Efter att ha läst en massa inlägg om Multi-X killern verkar det som om de flesta har problem med den. Är det så vanligt med problem och krångel till Multi-X killern? Dessutom undrar jag om det blir problem med spel med två eller fler skivor även om det är original? Om så är fallet kan man ju bara koppla ur sin Multi-X killer till sin PS innan man ska spela just det spelet. Frågan då lyder om Multi-X killern tar någon skada efter att ha kopplat ur / kopplat i den ett hundratal gånger?

Sedan undrar jag om man behöver en fjäder till Boot-CDn. Om ja, ingår den då när man beställer skivan eller ska man köpa till en sådan? Dessutom undrar jag vad de vanligaste problemen till Boot-CDn är.

/Mysticum

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det är ju bara dom som har problem som skriver, vi har sålt tusentals killers och hundratals ps-x-change...

Problemen med denna typ av produkt är:

1: Startskivan måste ha minst lika många "tracks" som kopian/importspelet man skall få igång eftersom playstationet aldrig märker att man bytt skiva.

2: Det finns inget bra sätt att byta till cd#2 i spel med fler skivor.

Fjäder medföljer. Med ps-x-change får man även med en annan lösning eftersom fjädern inte passar i ps-one.

Sedan brukar det ju uppstå problem som inte alls har med produkterna att göra...dåliga lasrar, felaktiga kopior, dåliga cd-r media, trötta brännare osv...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2002
    Respekt
    0

Antingen fick jag inte något riktigt svar på min fråga, eller så var det jag som inte förstod.

Alltså. Om jag har en Multi-X killer installerad, kan jag då köra ett spel med två skivor som vanligt om det är ett originalspel, eller uppstår ändå problemet då så jag blir tvungen att koppla ur min killer för att spelet ska fungera korrekt?

Dessutom dök det upp en annan fråga i mitt huvud:

Vilka spel känner ni till som Inte fungerar med killern eller boot-skivan som ligger på endast en skiva?

/Mysticum

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Originalspel fungerar precis som vanligt. Eventuellt måste du lyfta på fjädern när du byter skiva så att playstationet märker att du öppnat luckan. Du behöver inte koppla bort killern. Den har f.ö. en av/på knapp på sidan.

Jag har ingen lista på specifika spel som inte fungerar. Jag tror faktiskt inte vi själva sett något spel som inte gått att starta.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2002
    Respekt
    0

Det låter ju riktigt bra det.

En annan fråga som jag kanske kan få svar på, även om det inte tillhör denna kategorin:

Kan man få tag i demoskivor till PS någonstans?

/Mysticum

Registrerade
    Mar 2002
    Från
    sweden
    Respekt
    0

Thumbs up

<a href="http://www.megagames.com" target="_blank">www.megagames.com</a>
    där ska det finnas några demo.

<small>[ 19 May 2002, 17:31: Meddelandet redigerat av: daniel_e53@hotmail.com ]</small>
    daniel_e53@hotmail.com

Liknande diskussioner

1. Multi X Killer?
    By Dusse in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-01-27, 22:57
  2. Neo2.2 + R-mod BOOT METODER
    By Svenne in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-04-15, 22:00
  3. Killer == "problem" && killer == "laser"
    By Lynx in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-03-02, 03:33
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25
  5. Multi X Killer (Xenogears och Chrono Cross)
    By Olznillz in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2000-12-13, 17:44

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner