Hej!
Vill bara börja med och säga att det här är ett oerhört bra forum och att jag väldigt mycket uppskattar att det finns! Tackar!! Mycket väldigt bra hjälp finns här!!
En sak som jag dock (och säkert många med mig) vill ha lite "bättre" hjälp med är det här med fjärrkontrollen till dvd funktionen i x-box. Jag har en fjärrkontroll och har precis moddat det med EvoX och har då dvdx 2. Min fjärrkontroll fungerar naturligtvis inte då till dvd:n vilket är lite irriterande då man måste använda handkontrollen istället och då det dessutom inte ens går att spola i filmerna man tittar på. Det går bara att hoppa från kapitel till kapitel. Har provat alla knappar utifrån den hjälp man får i programmet men inte fått "spola" funktionen att fungera alls vilket är irriterande.
I alla fall, jag har gått igenom precis vartenda inlägg som handlar om detta i det här forumet och själklvart då gått igenom alla svar, men jag förstår ändå absolut ingenting!? Jag är en nybörjare och är väldigt dålig på sådant här så jag skulle behöva ha en "fattar ingenting - steg för steg" guide till hur jag gör för att få min fjärrkontroll att fungera men fortfarande ha en regionsfri dvd spelare.
Jag (och alla andra nybörjare här som har samma problem vilket verkar vara några stycken i alla fall skulle väldigt mycket uppskatta en steg för steg guide till hur man ändrar det man måste ändra för att få det att fungera.
Något i stil med en helt iq befriad hjälp guide som t ex så här:
1. Gå till "apps" i huvudmenyn.
2. Gå till "xbcommander"
3. Gå till "........"
4. tryck på "......"
5. ändra filen "........" till "......."
Som ni ser alltså en totalt nybörjar guide till hur man ska göra för att ändra dessa filnamn, kopiera de filer man måste kopiera så att dom inte försvinner, ändra till dvdx 1 istället eller vad det nu var man skulle göra.
Skulle vara extremt tacksam för tycker jag provat det mesta hittils, men vågar inte ändra filnamn, kopiera eller radera någon fil etc. innan jag är helt säkert på att det verkligen är rätt fil jag raderar eller kopierar och vart den då hamnar ifall någonting händer så jag måste komma åt den igen utan att jag förstör någonting.
Skulle vara väldigt tacksam för denna "idiot" hjälp.
Tack återigen för ett verkligen bra forum!!
Bookmarks