Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Hjälp!!

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Shanghai
    Respekt
    23

Arrow Hjälp!!

Har strul med boxen..den botar inte upp alls..
    Strulade till det med superdisc 2..råkade iaf deleta hela c: Nu kan jag varken boota upp med superdisc 2 eller 3..den bootar med orginal spel eller dvd heller...kan jag få till det på nått sätt utan att koppla upp boxen till datorn?? har ju fan inget nätverkskort i datan...

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    23

Men kära nån, ha aldrig rubriken "hjälp!" på en ny tråd. Hur fanken lyckas du radera c: på xboxen? Bootar den orginalspel/dvd eller inte? Mer info tack! Chip? Bios? Vad har du för dashboard installerad (om du har det)?
    /kLaN

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Shanghai
    Respekt
    23

Arrow

Den bootar ingenting..varken spel eller dvd.
    Har ett excuter 2 lite chip..med det medföljande bioset.
    Hade superdisc 3 installerat..tog sedan bort det..och skulle lägga tillbaka superdisc 2. Jag körde typ: Install evox to hardrive..så kopierades nånting till disken...sen startade jag om boxen men boxen startade inte...och jag får error code 16.

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    23

Jag har också x-ecuter 2 lite, för mig startade boxen problemfritt utan allt junk på c: hade bara 2-3 filer på c: , alla funktioner fanns där. Men har nu kopierat över alla övriga filer från min backup av cvad de nu ska vara bra för).

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det skall mycket till innan boxen vägrar starta på superdisc. Prova upprepade gånger, och se till att chipet verkligen är OK. Det skall väl stå "Xecuter" i uppstartsbilden. Annars har säkert kabeln till den "lilla" punkten trillat loss.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Shanghai
    Respekt
    23

Arrow

Jo det står excuter2 och introt spelas upp...fast sen kommer bara error code 16 bilden fram

<small>[ 28 December 2002, 22:20: Meddelandet redigerat av: bee ]</small>

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Shanghai
    Respekt
    23

Arrow

afan..kollade igen nyss. det står inte excuter under xbox loggan längre..ska skruva lite å kolla

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Shanghai
    Respekt
    23

Arrow

jodå alla kablar satt fint...provade attt flytta jordkablen till annat skruvhål oxå...men ingen förbättring...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Kolla byglingarna på chipet också.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Shanghai
    Respekt
    23

Arrow

har kollat allt på chipet nu också...fortfarande samma sak

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Löd om den lilla grå. Det hjälpte på en xbox vi moddade åt en kund. Såg hur fint ut som helst, men lödningen var ändå inte bra nog tydligen.

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Shanghai
    Respekt
    23

Arrow

kan ju alltid prova...men det fungerade ju klockrent när det funkade..kan lödningen bara bli "dålig" så där plötsligt..?

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Shanghai
    Respekt
    23

Arrow

Har lött om nu..men fortfarande som problem..kan det vara nått annat fel? kan chipet ha gått sönder eller nått?

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Shanghai
    Respekt
    23

Arrow

När jag tar bort "jumpern" byter till 1.1 bioset så startar och stannar boxen 2ggr sen går den igång och fryser... är inte det ett tecken på att chipet iaf fungerar?

<small>[ 29 December 2002, 17:13: Meddelandet redigerat av: bee ]</small>

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av bee:
    <strong>När jag tar bort "jumpern" byter till 1.1 bioset så startar och stannar boxen 2ggr sen går den igång och fryser... är inte det ett tecken på att chipet iaf fungerar?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ja.

Bränn om din superdisc och prova igen.

Liknande diskussioner

1. Hjälp Hjälp Hjälp
    By Shankol in forum X-ecuter 2 PRO support
    Senaste inlägg: 2004-04-11, 15:48
  2. Newbie hjälp!!
    By Calle_A in forum DVD och Hembio - Övrigt
    Senaste inlägg: 2003-11-06, 18:46
  3. Hansi Någon Hjälp!!
    By Nikko in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-10-09, 07:58
  4. Hjälp mig med mitt origa chip
    By Tuppen in forum Playstation produktsupport - Multi-X