Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Problem att få igång nedladdade spel...

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    Post Problem att få igång nedladdade spel...

    Jag har stora problem att få igång spel jag laddat hem. Har laddat hem dem ISO-packade, packat upp med xboxISOtool, därefter fört över det till xboxen med ftp.
    När jag sedan går in i games menyn (eller i boxplorer) och trycker igång spelet, funkar de fram t o m demot ungefär. Sedan fryses bilden och inget mera händer? Har testat ca:4-5 spel, samma sak på alla, tycker det är lite väl många/ofta för att bara vara en slump. Är det rätt så som jag gjort eller ska man göra något mera??
    Om jag har gjort rätt och ngn annan gjort likadant men lyckats, vilket bios använder ni/spelar det ngn roll???

    Kjelleman, ytterst tacksam för hjälp... .

    <small>[ 19 January 2003, 21:41: Meddelandet redigerat av: Kjelleman ]</small>

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    41
    Respekt
    23

    Post

    prova med mode selector (pal - ntsc)

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    Post

    Ok, läste om det i en annan tråd. Kan man köra från HDn på xboxen, eller måste det köras från skiva ?!

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    Post

    har nu testat att ändra till ntsc, detta funkade bra men spelet hängde sig iaf på samma ställe!? Är det några inst. på xboxen som ska justeras innan det funkar ??

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    Post

    Eller har man bara haft max otur och laddat hem ett gäng lortiga spel ?

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    ingen nu
    Inlägg
    172
    Respekt
    22

    Post

    de hade jag. laddade hem både splinter cell rocky
    4x4 wheel alla far fakktapp. inget funkade när jagt xisoade upp dem så stannade den på samma filer hela tiden.(på samma iso alltså).
    stod ungefär can not create sound ff. osv
    jag lever som jag lär !

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    Post

    Hmm, men jag har aldrig haft ngt problem att packa upp eller föra över filerna till xboxen, Problemen börjar när det är dax att börja lira spelen, de vill liksom inte igång. HÄnger sig före eller efter introt.... typ NHL loading.....
    eller efter introt på NFS2, press start. Nog f-n trycker jag, men då hänger sig bild, musik och hela skiten.... börjar bli less på det här skräpet.. .

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    306
    Respekt
    22

    Post

    Prova att packa upp med "XDFSExtract05a", det är ett DOS-baserat program, men det verkar som flera som har haft problem med spel som hänger sig har haft bättre tur med denna uppackare.

    Jag hade bekymmer med Baldurs Gate som jag hade packat upp med "xboxIsoTool" (eller vad det heter), men packade jag upp med "XDFSExtract05a", så fünkade det.
    /kLaN

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    Post

    Nu är det testat, men vad hjälpte det... .hoppet ute allting svart...

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    306
    Respekt
    22

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Kjelleman:
    <strong>Nu är det testat, men vad hjälpte det... .hoppet ute allting svart...</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Låter dystert
    Bara att ladda hem igen...eller är det någon annan som har någon idé?
    /kLaN

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Landskrona
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Post

    prova xISO v1.10 <a href="http://www.yursoft.com/" target="_blank">http://www.yursoft.com/</a>

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    Post

    Testat den med nu, ingen lycka såklart... Fick ett tipps om att rar filer var säkrare att skicka/ta emot än iso. Så jag laddade hem blade2 i rar och packade upp. Men efter introt står det Problem reading disc, maby dirty.. typ... varför försöker den läsa från DVD:n när det är inlagt på HD:n?? Är det ngn inst. man missat ? Eller är box-jäveln trasig eftersom ingenting funkar ?? Kan väl inte vara bios eller??För brännda spel funkar ju !?!

Liknande diskussioner

  1. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  2. Installationsanvisning Multi-X 4-in-one version 10.0
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-05-30, 14:51
  3. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  4. Problem med att få igång nya spel!
    By boxcoxer in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-01, 10:16
  5. PS2 spel på X-box? Kommer det att hända?
    By Cypress_Ice in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-13, 17:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •