Finns det inget sätt att kopiera spel direkt i datorn i stället för att föra över från Xboxen för att sedan kunna bränna dem till DVD?
Finns det inget sätt att kopiera spel direkt i datorn i stället för att föra över från Xboxen för att sedan kunna bränna dem till DVD?
du menar göra backup på spel som du har köpt och äger!!
nope inte än. filsystemet xboxen använder är fatx. just nu finns det inget OS som kan läsa detta.
Går det så vill man.
Självklart menar jag göra backup.
Känns ju lite bökigt dock att köra via Xboxen först.
Förresten, måste man modifiera sin Box för att köra en bränd dvd?
Hur stort brukar ett spel vara, får man in det på en dvd (4.7 Gb)?
men xISO använder ju hemmagjort api, som gör att dvdn kan läsa xbox dvds, lr e det bara vissa filer som den läser?
någon som vet?
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av Balzary:
<strong>Självklart menar jag göra backup.
Känns ju lite bökigt dock att köra via Xboxen först.
Förresten, måste man modifiera sin Box för att köra en bränd dvd?
Hur stort brukar ett spel vara, får man in det på en dvd (4.7 Gb)?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Man måste modifiera sin box för att köra backup-skivor.
Jag har inte stött på något spel som är större än en dvd (4.7GB), annars är spelet delat på/för flera dvd-skivor.
/kLaN
Original inlägg av kLaN
jag har försökt att ftp:a över yager. den mappen blir 5*760*640*549 byte och isofilen blir 5*761*900*544 byte alltså något lite större och får ju inte plats på en 4.7dvd-skiva. är det någon som har något tips på vad jag kan ta bort för filer eller om jag har gjort något fel? orginalspelet var ju på bara en skiva.
Originalspel tillverkas med 9GB (dual layer) DVD-skivor.
ja det går att läsa backup-dvd (filmer) i en omoddad box.
Går det så vill man.
Bookmarks