Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: nån kan hjälpa mig

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Post nån kan hjälpa mig

    Hej på er alla !
    jag blir tokig snart ,jag har köp en xbox som har chipat med evol x lite , med evolution x , xbmp 2,2 allt detta enlig säljare .
    nästan 1 månad har bara spelat på original spel .
    har laddat hem ett spel från nätet och har försökt med hjälp från er här inne ,men hittills har inte haft nån som fungera .
    undra om jag har gjort nåt fel eller min xbox som inte fungera som det ska .
    kan nån av er skulle kunna förklara lite tydligare och börja från o att hänvisas mig .ni skulle har tusen tack om ni kan ge mig telephon nummer så att jag kan ringa och få ordentlig hjälp .min email : tam.trinh@perstorp.seths.se

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    karlskrona
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Post

    Det är hyfsat enkelt , ska försöka förklara..
    Om du har laddat ner ett spel då ska du ha en .iso fil ( alltså speletsnamn.ISO bör den heta )
    Då ska du använda ett program som kan packa upp ISO-filen t.e.x xISO som finns att hitta på xbox-scene.com , då har du en hel hög med filer efter att det är klart , sen ska du koppla upp dig mot Xboxen med FTP (vet du inte hur du gör så finns det instruktioner här i forumet) , Å gör en mapp under "E:/games/" å lägg alla filerna där..
    Då kan du hitta spelet i menyn sen.

    Busenkelt..
    hoppas det hjälper.

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Hemma
    Inlägg
    28
    Respekt
    0

    Post

    Oftast så e dock E:/ väldigt liten så det e nog bättre om du lägger spelkatalogen på F:/games
    Problemet som uppstår för vissa är då att man inte hittar spelen inne på sin msdashboard menyn. Men det fixar du lätt genom att tanka hem din epox.ini fil som du har på xboxen till datorn och sen ändra så att den ska söka efter spel i F: istället för i E:
    Sen e det bara till att byta ut den epox.ini fil som du har på xboxen mot den nya. Då bör allt funka som det ska

    <small>[ 21 February 2003, 11:34: Meddelandet redigerat av: General_Snus ]</small>

Liknande diskussioner

  1. Skriv till mig om ni kan hjälpa mig med att hitta spel!
    By Larssa in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-07-24, 00:42
  2. Kan nån hjälpa mig!?
    By Shadoph in forum Fritt Forum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-06-27, 14:24
  3. Matrix ?? flash och sånt.. kan nån hjälpa mig
    By ali_ab in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-06-22, 13:20
  4. Kan någon hjälpa mig med detta?
    By Viperhansa in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-06, 11:13
  5. SHYSTA KAN NÅN HJÄLPA MIG!!
    By KuNgEn in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-11-10, 15:35

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •