Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: HJÄLP !!!

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    23

Post HJÄLP !!!

Jag vill koppla ihop min xbox och pc för att kunna köra xbox program som ligger på datorns hårddisk. Vilka lösningar finns det?

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35

Talking

Ja börja let i Rooten på XBOX forumet där hittar du alla guider du behöver INKL nätverk
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    23

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av brusa:
    <strong>Jag vill koppla ihop min xbox och pc för att kunna köra xbox program som ligger på datorns hårddisk. Vilka lösningar finns det?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Någon lösning på att "streama" spel från pc-hdd finns ej. Det var väl det du var ute efter?
    /kLaN

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    23

"Streama" är väl kanske inte rätt ord. Men att koppla ihop pc och xbox i ett lokalt windows nätverk där man delar på filer. Eftersom det fungerar mellan två pc är det inte omöjligt. Frågan är bara vilka program som behövs eller hur man kan konfigurera det.

Man kan med XBMP2.2 använda sig av samba men jag har inte fått det att fungera. Har inte heller speciellt bra kunskaper om samba. Men som jag har förstått så är det ett sätt så man inte behöver använda relax. Men jag vet inte om samba är ett sätt att stream eller sätt för att dela windows filer.

Någon som vet får gärna komma med info !

Skulle vara schysst att kunna köra xbox spelen från sin dators hårddisk.

<small>[ 21 January 2003, 12:52: Meddelandet redigerat av: brusa ]</small>

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35

Här är configfilen från superdisc 3.1
    Problem: xbmp2 hittar inte filerna på pcn´s hårddisk.
    Den hittar filer som jag lägger över till xboxens orginal map (media) via pcns ftp.

Ändra ip-adressen till den på din dator, samt se till att dela ut music, pictures och videos som virtuella kataloger under shares i relax. Sedan lägger du alla mappar på din dator som du vill dela ut som underkataloger till music/pictures/videos.

Då behöver du aldrig ändra i xboxen mer, allt görs från relax.

&lt;configuration&gt;

&lt;media&gt;

&lt;map&gt;E:,Harddisk0\Partition1&lt;/map&gt;

&lt;local&gt;
    &lt;music&gt;e:\Music&lt;/music&gt;
    &lt;pictures&gt;e:\Pictures&lt;/pictures&gt;
    &lt;videos&gt;e:\Videos&lt;/videos&gt;
    &lt;/local&gt;

&lt;remote&gt;
    &lt;music&gt;$ROOT$music@192.168.2.1&lt;/music&gt;
    &lt;pictures&gt;$ROOT$pictures@192.168.2.1&lt;/pictures&gt;
    &lt;videos&gt;$ROOT$videos@192.168.2.1&lt;/videos&gt;
    &lt;/remote&gt;

&lt;dashboard&gt;evoxdash.xbe&lt;/dashboard&gt;

&lt;!-- 0 = OFF, any other number = minutes --&gt;
    &lt;shutdowntime&gt;0&lt;/shutdowntime&gt;

&lt;/media&gt;

&lt;/configuration&gt;
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    23

Att streama musik, filmer och kolla på bilder fungerar utmärkt. Men från "My application" i XBMP2.2 kan man starta spel/program som ligger på xboxens hårddisk. Men hur gör man för att i "My applications" för att starta spel/program som ligger på datorns hårddisk?

Registrerade
    Oct 2002
    Respekt
    23

Problemet är att XboXen kan bara köra ett program åt gången den brukar heta default.xbe xboxdash.xbe evoxdash.xbe nexgen.xbe allt som i princip slutar på *.xbe, bioset styr det här och om du ska starta en xbe automatiskt som spel eller dashboard måste den heta default.xbe om du kör från dvdspelaren från hårddisken heter den från början xboxdash.xbe men kan ändras med en annan bios till evoxdash.xbe. Saken är den att när du startar en *.xbe och du är inne i tex evoxdash.xbe så går den ur evoxdash.xbe och startar den *.xbe du valt, då skulle nätverkskontakten brytas mellan pc och XboXen och om du startar från datorn hur ska du kunna fortsätta om det inte finns någon nätverksanslutning. För att det ska fungera att streama spel som startar med default.xbe måste man i sådant fall ha en xbox emulator som körs i bakgrunden, det finns ingen sådan och om det fanns skulle XboXen klara av att emulera något som kräver mera data en playstation 2, det är ju något vi alla är överens om att det är för jobbigt för XboXen att emulera playstation 2. Det går att streama filmer eftersom xboxmediaplayer hela tiden är igång skulle den vara tvungen att stängas av varje gång man satte på en film skulle det inte gå. För att streama XboX spel eller program behöver inte vara lika jobbigt som playstation 2 eftersom XboX och playstation 2 är väldigt olika. Men vi behöver något program som körs i bakgrunden typ en dashboard eller mediaspelare som samtidigt klarar att emulera XboXspel/program, det skulle nog endå dra lite mera kräm en XboXen klarar av att leverera, så vi får väl se hur det går med det, det verkar dock väldigt osanolikt att det kommer att gå, men den som lever får se................................................ .................................................. ..
    Om du inte leker med livet leker livet med dig

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    0

Alltså har inte boxen någon "Multitasking"?

Liknande diskussioner

1. Hjälp Hjälp Hjälp
    By Shankol in forum X-ecuter 2 PRO support
    Senaste inlägg: 2004-04-11, 15:48
  2. Newbie hjälp!!
    By Calle_A in forum DVD och Hembio - Övrigt
    Senaste inlägg: 2003-11-06, 18:46
  3. Hansi Någon Hjälp!!
    By Nikko in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-10-09, 07:58
  4. Hjälp mig med mitt origa chip
    By Tuppen in forum Playstation produktsupport - Multi-X