Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Crackade xbox live skivor?

Question Crackade xbox live skivor?

Bordet inte det dyka upp snart på "marknaden"? Nån som hört nått??
    Inte allt för smart men väldigt korkad.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35

Vad jag har hört från USA så ÄR det boxen som bestämmer OM man ska kunna spela LIVE eller inte.
    Enligt ryktet i USA (Florida) så går det just nu för tillfället att spela med "moddade" boxar för dom UTVALDA, men jag tror att MS sammlar in data från alla XBOXar som sänder ut en kod (presis som Intels CPUer gör) som känner av om den är moddad eller ej. Så jag tror att man blir bannad NÄR man VÄL sen HAR betalt dom där 650:- för LIVE skivan & när man sen prenumerar på LIVE per månad.
    MS har redan börjat det med VISSA av sin mjukvaror att sammla in IDnr för mjukvaror & sen jämföra dom vid uppdateringar, för att komma tillrätta med piratkopiering. Men det finns slumpvalgeneratorer som ger RÄTTA serienr som FUNGERAR. Men det skulle vara typiskt MS att göra så för du kan ju inte överklaga ett sådan beslut med orden "varför du blev BANNAD från LIVE" eftersom din box har chip el dyligt & med säkerhet kör pirat kopierade spel åxå. Men som sagt det är ett rykte som går, det återstår att se om det är sant när den dan LIVE blir verklighet i SWEDEN
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

1. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  2. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  3. Typ av Skivor ?
    By vip3rz in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2002-12-02, 07:41
  4. Xbox chips Live on borrowed time
    By Sheytan in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-11-03, 00:04
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter