Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Överföring PC --> Xbox - Racer-överföring?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Post Överföring PC --> Xbox - Racer-överföring?

    Hejsan!

    När jag ska föra över filer ifrån PCns hårddisk till xboxens, då använder jag först Webdrive för att mappa xboxens hårddisk.
    Efter det drar jag över filen jag ska lägga in.
    En ca 700 mb fil tar ca 2 minuter (ses i ett litet windowsfönster). När det är klart tar webdrive över (tror inte det är windows) och en till popup kommer där det står upploading och det tar kanske 20 minuter.

    Aj aj aj.. lång tid det. Överföringshastigheten där ligger då på ca 600 kb/sek.

    Jag har en snabb hårddisk i både min burk och xboxen (maxtor 80 gig 8mb cash). Så kör jag direkt med en korskopplad tpkabel.

    Så frågan(orna) är:
    - Ska jag skippa webdrive? Varför upploadar den en fil på 700mb, en gång snabbt (2 min) och sen en gång till på kanske 20 min)?
    - Vad annars kan man göra för att trimma upp så att överföringen blir "racer"? Ett ftp-program?

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Skippa det skit proget & skaffa WinCommander el Total Commander som det nu heter.

    Om man har en PC med ett nätverkskort samt en hub, och har kabelmodem + pc + xbox kopplade till hubben finns det två alternativ.

    1: Om man får mer än en ip-adress från internetoperatören så kör man STATIC IP = NO på boxen så får den en fungerande adress. Se till att byta ftp-lösenord på boxen för säkerhets skull bara då den nu nås "utifrån".

    2: Om man bara för en ip-adress så kör man static ip = YES på boxen och matar in t.ex. 192.168.0.2. Sedan ser man till att köra Windows NT/2000/XP, då har man nämligen en liten flik som heter "Advanced" eller "Avancerat" bland sina nätverksinställningar. Använd denna för att sätta en extra ip-adress på nätverkskortet, t.ex. 192.168.0.1. Då har du både den ip-adress du får från internetoperatören och 192.168.0.1 på samma nätverkskort.

    <small>[ 28 January 2003, 10:31: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  2. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  3. Xbox överföring till annan xbox! Hjälp!!
    By skippy in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-02-19, 22:58
  4. Överföring PC --> Xbox - Racer-överföring?
    By hartie in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-01-27, 08:14
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •