Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: Nya R-mod?

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24

Question Nya R-mod?

Tja, boyz!

Jag lämnade in min PS2:a för lagning för två veckor sedan. Eftersom Messiahchipen snart är slut borde väl min maskin stå på tur för lagning, va?
    Det var den som med utdragen fläkthylsa (eller vad fasiken man ska kalla det).
    Ville samtidigt att ni monterade in ett R-mod, men ni hade då inte fått in just det chipet som passade min konsoll. Mina kablar var nämligen "felvända".
    Har det nya chipet dykt upp ännu och hur ligger i så fall min maskin till i kön?
    Ytterligare en fråga... läste något om att ni samtidigt kan montera in ett Neo 2.2 med R-mod. Vad gör det? 250 kronor är i så fall kostnaden?

Mvh: Micke.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det bör vara dags för din PS2 snart, vi har jobbat bort det mesta som legat och väntat.

De nya R-mod finns i hongkong nu, bör komma in vilken dag som helst.

Vi kan sätta in NEO 2.2 också för 250:- utöver R-modkostnaden.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24

Wink

Tack för svaret, men du glömde besvara en fråga... Av vilken anledning ska man montera in Neo 2.2 om man redan ska ha r-mod? :P

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    24

Har ni nåt paketpris på PS2+R-Mod+Acton Replay 2.02 + RGB kabel nu också är den kombinationen lika bra till att starta ALLA spel som Messiah förutom att man måste bota först? inkl. Rippade dvdr? har ni ps2 i lager för r-mod montering nu?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

NEO 2.2 verkar krävas för att spela rippar som ligger på 80-minuters cd-r

Paketpris...inte direkt, enda "paketpriset" är att vi monterar NEO 2.2 för 250:- vid samtidigt köp+montering av R-mod. Jag kanske borde erbjuda NEO 2.2 chip för 100:- när man köper R-mod om någon vill ha båda och installera själv.

Jag skriver inte under på att "kombinationen" är lika bra som Messiah :-)

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2002
    Från
    [BANNED] Kolla länken för fritt opartiskt forum
    Respekt
    0

Angry

Jag trodde r-mod klarade allt??

------------------
    BANNED

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Inte original import PS2 t.ex....

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24

Question

Hansi, vet du om grabbarna på Söder fixat moderkortet mitt och bara sitter och väntar på att R-mod ska dyka upp?

Är du helt säker att det går att montera in Neo 2.2 tillsammans med R-mod i min maskin?

Det viktigaste av allt för mig är att det går att lira CD-r på 80-minuters skivor.

Behövs egentligen R-mod? Räcker det inte med bara Neo?

Hur står det till om jag skulle byta till en ev. origamontering? Funkar dessa chip nu och är kön i så fall minimal för mig som lämnade in maskinen för två veckor sedan?
    Kostnad för monteringen i så fall? Betalar väl bara priset för chipet?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

R-modden behövs för EA-Swap / DVD-R swap

Origa på V5...mjaä, vi har råkat ut för flera PS2 som avlidit under mystiska omständigheter efter montering av Origa och vill nog helst slippa dessa. Bättre vänta på Messiah som fungerar så inih*lvete bra.

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24

Okej, då skiter vi i Origan då.

Får väl nöja mig med Neo 2.2 + R-mod, om nu detta "paket" gör att jag kan spela lir på 80 min cd-r.

Spel som ligger på flera skivor, kommer det gå bra med denna lösning?

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    0

Går det inte lika bra med en NEO-KEY (s-box) och R-moden ihop?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det går säkert bra med s-box, men skall man ändå in och löda så är neo 2.2 ett väl prövat kort och man slipper sabba usb:n.

Flera skivor...vi har aldrig testat, men aldrig heller fått klagomål på att det inte skulle fungera.

Registrerade
    Feb 2002
    Från
    Stockholm, Sverige
    Respekt
    0

Kan meddela att S-Box inte klarar DVD-R backupper med AR2X

------------------
    MVH John
    Logistikansvarig, NetCare AB
    MVH John

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Hörru packnisse, när provade DU s-box + R-mod?

Läs hela tråden innan du svarar...

:-)

/Chefen

Registrerade
    Feb 2002
    Från
    Stockholm, Sverige
    Respekt
    0

Läste hela tråden, tänkte bara meddela det som en intressant sak

*För lat för att starta nytt thread*

------------------
    MVH John
    MVH John

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24

Wink

Aja, Hansi. Jag nappar på r-mod + Neo 2.2 till min PS2:a.

Se nu bara till att örfila lite folk så att min maskin blir klar lagom till påskhelgen.

Fyra dagars PS2-lirade skulle inte sitta helt fel.

Vad är senaste nytt om min maskin? Är den lagad men inte chippad?

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24

Question

Ytterligare frågor (förutom de ovan):

* Om ni får in en ny order av Messiah t.ex. i slutet av denna vecka, kommer alla Messiahmaskiner ånyo prioriteras före min maskin?

* Om jag skulle vilja ändra chipning till Messiah, hur skulle jag i så fall ligga till i kön? Räknas min order från tillfället jag lämnade in maskinen eller tillfället då jag ändrade från r-mod till messiah?

* Priset i så fall för mig? Skulle det i så fall fortfarande kosta 2.500:- (exkl. reparationskostnaden) fast ni redan öppnar och lagar maskinen?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Vi har inte speciellt mycket reparationer kvar att hantera, så din PS2 kommer hanteras oavsett om vi får en massa Messiahchip eller inte.

Om du vill ha Messiah så räknas ködatum från det du lämnade in din PS2 senast oavsett anlednining.

Priset är 2.500:- för Messiahmonteringen, eventuell "rabatt för redan öppnad PS2" ges på reparationen isåfall.

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24

Hur mycket i rabatt?

Har ni fått in de nya R-mod ännu? Lagat min maskin? Är så jäkla sugen på att få lira så att det gör ont i själa mi.

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24

Glömde fråga hur många messiahmaskiner som står före mig i kön OM jag nu skulle vilja ändra min order. Lämnade in maskinen den 11/3, serienummer 4603090.

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24

Question

Fick du reda på något intressant om min maskin? *hoppas*

Börjar luta åt att jag trots allt tar messiah + montering, men mina frågor ovan kvarstår i så fall:
    * Vad blir priset inkl. reparation?
    * Plats i kön (lämnade in den 11/3)?
    * Senaste nytt om nästa messiahleverans?

Mvh: Micke.

Liknande diskussioner

1. Hur vet man vilken mod chip som ligger i de nya PS2?
    By COLOGGERO in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-03-01, 17:35
  2. Skydden på nya XBOX-versionen är knäckta nu...
    By Hansi in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-10-12, 22:11
  3. Problem med nya dashboarden.
    By trundle in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-09-13, 22:44
  4. Nya versioner av AR2 och DVD Region X
    By gaffa in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-08-15, 21:11
  5. Lusifer mod??
    By Bullit in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-04-08, 17:47

Bookmarks