Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Neo 2.2 och AR 2.02 Hur gör man?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    Sweden
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Question Neo 2.2 och AR 2.02 Hur gör man?

    Jag har precis fått in ett neo 2.2 i min PS2 och jag har en AR2 2.02. Det är första gången jag testar en backup över huvud taget. Nu undrar jag, hur gör man. Jag har försökt med EA metod, och lite andra metoder. Men det som händer för mig är följande:
    Jag håller in reset hela tiden, väljer start game, without codes, och släpper reset, byter skiva, nu så fort trayen åker in så låser sig rutmönstret som scrollar i bakgrundsmenyn och inget händer sedan, jag har prövat att trycka X vid alla tänkbara tillfällen, men det bara stannar vad jag än gör. Vad gör jag för fel? Jag menar det kan väl inte vara skivan det är fel på när menyn låser sig så fort trayen åker in? Nåväl, backupen jag försöker köra är en dvd-rip 74 minuters verbatim skiva.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Om du inte testat att backupen fungerar på en annan PS2 så är det sannolikt backupen det är fel på.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    Sweden
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Post

    Hmm.. Nu har jag testat med två st PSX backuper som fungerar kalas på min PSX som har multi-x chip. Vad jag förstår så skall dom starta utan swap eller knep nu när jag har neo 2.2. Jag får bara upp röda moln och text som säger att jag skall sätta i Playstation eller Playstation 2 skiva.
    Jag har provat att stänga av PS2 innan jag försöker. Samma sak.

    Nu undrar jag. Vad har ni för metod för att verifiera att maskinen fungerar efter att ni satt in ett neo 2.2?

    Det känns som jag snart gjort allt, och hittils har jag inte sett en gnutta livstecken på att min maskin har ett neo 2.2. :-(

    Jag skall testa lite andra backuper. Men jag känner ingen som har något fungerande som jag kan jämföra med.

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2002
    Från
    halland
    Inlägg
    44
    Respekt
    23

    Post

    Med neo2.2 skall PAL PS1 kopior starta
    UTAN AR2. Ryck ur ar2 kortet och starta upp
    ps2an med skivan i. startar den inte då så
    är det fel på chipet.
    Är det NTSC spel så måste det patchas till PAL bootkod först.

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    Sweden
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Post

    OK. Nu har jag fått en backup att lira. SSX Tricky DVD-rip funkar. 80 Minuters skiva också. Då är frågan.. Vad är det som gör att Peter Pan och GTA3 inte funkar? De är gjorda på samma Skivmäke. Kan de vara andra regioner (US). Måste man köra på PAL patch på PS2 spel också om de är import?

    Jag testade att rycka ut AR2 för PSX backuperna men det funkade fortfarande inte. Dom kan vara ntsc dock, har för mig att dom är det. Kan det göra att dom inte startar?

    Vore kul att få en PSX backup att lira så jag kan få bekräftat att chipet funkar 100% iaf.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Vi testar att starta PS1 PAL CD-R (direkt boot) samt PS2 CD-R backuper med "vanlig swap" och "ea-swap". Ibland testar vi även att starta något spel på DVD-R för att verifiera att lasern är OK.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    Sweden
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Post

    OK. Hansi jag har ett par frågor kvar.

    1. Var ser jag vad jag har för version på AR2? Jag antog att jag hade 2.02, men kom sen på att det kanske det inte alls är. Jag köpte min på City butiken precis innan påsk.
    Tycker mig inte hitta en versions märkning någonstans.

    2. Kan du beskriva den swap metod som du anser är den "vanliga" med AR2 2.x.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Man ser versionsnumret om man tittar väldigt noga runt hålet på cd-skivan. Det är tryckt med pyttebokstäver.

    Swap:

    http://www.psxcare.com/support/forum...ML/000006.html
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. ..Hur bränner mAn speL...??????
    By krokkos in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 26
    Senaste inlägg: 2004-10-12, 08:52
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. 1.1 Grundläggande info om Evolution-X och modifikation av XBOX
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 20:05
  4. Neo 2.2 och AR 2.02 Hur gör man?
    By Anthor64 in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-06-12, 15:20
  5. Neo 2.2 och AR 2.02 Hur gör man?
    By Anthor64 in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-03-30, 11:04

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •