Visar resultat 1 till 22 av 22

Diskussion: Bästa cd/dvd medirona och brännarna för bruk i tvspel...

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2002
    Från
    norrland
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Post Bästa cd/dvd medirona och brännarna för bruk i tvspel...

    Tänkte här att vi under denna rubrik skulle kunna diskutera vilka märken på dvd/cd media och vilka brännare/läsare som passar bäst till dom endamålen "vi" har.

    Tänkte då främst på backuper vi gör på våra ps/2 eller x-box spel..

    Skulle kunna vara roligt att se vad folk testat, vad dom tycker är bra, vad dom skulle rekomendera nån att köpa osv osv. Kan tänkas att många just nu sitter och funderar på vilken cd/dvd brännare dom ska köpa eller vilka cd/dvd-r skivor dom ska beställa..

    Jag kan börja med mina tips:
    cd-brännare tycker jag absolut plextor, finns inget mer att säga där faktiskt..
    cd-r media håller jag nog personligen på vivastar (80)

    Brännare till dvd är jag osäker på däremot, men den skall ha möjlighet för både dvd-r och dvd-rw
    Har inte testat så många sjalv, men om det är nån som har eller har testat några så skriv gärna.. jag ska snart köpa en egen..
    På media där skulle jag nog sätta apple's dvd-r (5st för 323,75) Som åtminstonde är billiga och enligt vissa skall funka bra. Däremot ett frågetecken om att dom bara ska andvändas med DVD-R General-enheter..
    Vilka är dessa och vad är skillnaden ? ?

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2002
    Från
    norrland
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Post

    Hansi: går denna tråd att lägga i nån slags övergripande kategori typ "guldkorn" eller "FAQ" eller liknande då den passar in på ganska många underkategorier.. och skulle kunna hjälpa till för många tror jag..

    du kan gärna radera detta medelande om du väljer att flytta på den..

    MVH
    //Buju

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Vi har ett inlägg i FAQ som handlar om CD-R media osv. Jag kan länka till denna tråd från det inlägget, dock endast för diskussioner om vilka skivor som fungerar i XBOX då det är en helt annan diskussion än vilka skivor som fungerar i PSX/PS2...

    Jag kommer även flytta denna tråd vid tillfälle, börjar bli dags att lägga upp en area för diskussioner om XBOX backup osv vid sidan om de befintliga.

    FAQ:

    <a href="http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=30;t=000023" target="_blank">http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=30;t=000023</a>
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2002
    Från
    norrland
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Post

    Det som var meningen med denna tråd från början var en jämförelse för vad som är bra överlag. Altså, om jag skall köpa en dvd brännare eller dvd skivor och som jag sitter på både ps2 och xbox så vill man juh helst att det ska funka till båda.. och inte köpa 2 brännare eller dvd skivor från olika ställen pga av att man vill minimera kostnader/besvär..

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Problemet är att det inte finns något absolut svar på vad som är bra överlag. PS2 är petig. XBOX är extremt petig. PS2 föredrar bra CD-R skivor och fungerar vad jag vet inte med CD-RW. XBOX fungerar bättre med CD-RW än med CD-R....osv...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6

    Post

    Jag skulle vilja ha lite info av folk som har fått sina boxar moddade med Enigmah final chippet, vilka skivor som funkar, både cdr samt rw skivor.
    Samt vilket program dem brände i?

    Jag ska bli en lycklig enigmah ägare idag förhoppningsvis

  7. #7
    Registrerade
    May 2002
    Inlägg
    34
    Respekt
    23

    Post

    Tycker man skall pröva sig fram på xboxen,
    för tydligen så varierar det från xbox till xbox beträffande vilka cdr(w) som funkar..

    råkade ha kvar 2st noname cdrw som av ngn
    anledning fungerar, dock vet jag inte vilka som tillverkat dem =)

    Funderar också på att köra med en dvdspelare
    från datorn, ska tydligen funka,
    och då så kan man ju använda 3krs cdr ifall man vill =)

    Synd bara att man måste ha båda spelarna ikopplade, så locket måste vara av..
    vore trevligt ifall ngn kunde mecka ihop
    en replacement topp till xboxsen för detta ändamål.. hehe

  8. #8

    Post

    Jag har skrivit upp ett par skivor som jag har prövat i denna länk

    <a href="http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=43;t=000076" target="_blank">http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=43;t=000076</a>

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Post

    Jag köpte skivor på Claes Ohlsson

    CDRW 80 min 129:- per 10 pack....

    Funkar kalas i xboxen.....

    //Luni

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2002
    Från
    stockholm
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Post

    jag kör med vebatim cd-rw 80min. det funkar perfekt.

  11. #11

    Post

    Jag har klockat min xbox nu, med Tdk rw tar det 35sek att ladda in första banan, med vivastar 25, direkt från hårddisken mindre än 10

    Jag prövade med spy hunter

    Så det blir att uppgradera disken till en 80gigs, o bara trycka in lite gott och blandat

  12. #12
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Norrland
    Inlägg
    48
    Respekt
    23

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av lunitic:
    <strong>Jag köpte skivor på Claes Ohlsson

    CDRW 80 min 129:- per 10 pack....

    Funkar kalas i xboxen.....

    //Luni</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Eftersom jag bor 200m från claes Ohlson så låter det för bra för att vara sant om de skulle fungera för mig. Men nu har jag iallafall beställt boxen.

    <small>[ 21 July 2002, 20:46: Meddelandet redigerat av: Quinn the Eskimo ]</small>
    Ev'rybody's in despair,
    Ev'ry girl and boy
    But when Quinn the Eskimo gets here,
    Ev'rybody's gonna jump for joy.
    Come all without, come all within,
    You'll not see nothing like the mighty Quinn.

  13. #13
    Registrerade
    May 2002
    Från
    sthlm
    Inlägg
    108
    Respekt
    23

    Post

    morphem klockat din x box? hur hardu lyckas med det?

  14. #14

    Post

    Jag den är klockad.
    Jag klockade spy hunter.

    Laddtid på första banan
    Vivastar 25sek
    Tdk rw 36sek
    Hdn 10sek

    Så ja, det är hdn som gäller...

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Örebro
    Inlägg
    143
    Respekt
    23

    Post

    Tänkte bara klargöra en sak om cdr(w)

    Om din XBOX DVD-spelare innan moddning inte klarade av en viss CDR(W), kommer den heller inte kunna läsa det efter moddning.

    Det enda chippet gör är att ge tillgång till bioset. (alla chip gör samma sak)

    jag köpte för ett tag sedan 100pack skivor.
    dom funka inte före jag modda xboxen.
    jag prova samma skiva efter, funka fortfarande inte.

    tillläg: 100pack skivorna köpte jag långt innan jag köpte xboxen.

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    49
    Respekt
    22

    Post

    Noen som vet om Mr Platinum CDRW fra Kjell & Company fungerer bra?

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2002
    Från
    GBG
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    Post

    Vissa Xbox´s har visst en anann DVD-enhet (Samsung) som klarar att läsa alla CD-r skivor.
    "Trayen" som man skall lägga skivorna i har 2 hål som de andra spelarna inte har så det går att känna igen dem.
    Tror Ni att man skulle kunna gå till nån affär å få be att kolla, så man kan se om de har den driven man vill ha.
    Var nån snubbe som hade gjort i USA allafall.

    CD-R e ju billigare trots allt (köpte 80 minutare för 2,50 kr idag tex + att jag har redan alla mina DivXfilmer på CD-R)

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    49
    Respekt
    22

    Post

    Slamer -- Hvordan kan man teste om en CDR(W) funker FØR man har moddet boxen? Før den er moddet kan den vel bare lese originale DVD'er?

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av crusher88:
    <strong>Slamer -- Hvordan kan man teste om en CDR(W) funker FØR man har moddet boxen? Før den er moddet kan den vel bare lese originale DVD'er?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Du kan bränna typ 2-3 musikspår som vanlig audio-cd på en cd-rw och testa, det gjorde jag =)
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2002
    Från
    GBG
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    Post

    Det paketet finns nu oxå i Sverige. Såg i dagens reklam att det finns hos åtminstonde 2 av de större elektronikkedjorna!

    Tror Ni alla harsamsung?
    Att man kan få kolla?

    Borde la gå att bara slänga i filmer/spel direkt i maskinen å köra dem då, (med den senaste mediaspelaren)?

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    49
    Respekt
    22

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Game_Freak_se:
    <strong> </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av crusher88:
    <strong>Slamer -- Hvordan kan man teste om en CDR(W) funker FØR man har moddet boxen? Før den er moddet kan den vel bare lese originale DVD'er?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Du kan bränna typ 2-3 musikspår som vanlig audio-cd på en cd-rw och testa, det gjorde jag =)</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ok, så om mine hjemmebrente Audio CD'er kan spilles i Boxen, så vil også brente spill fungere?
    Det er isåfall perfekt. Dvs at Kjell & Company's 25-pack med CDR fungerer. Trodde ikke CDR skulle fungere ?¿

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    49
    Respekt
    22

    Post

    Her er noen CDR/RW som funker på min box:

    Phillips 650MB 4x CDRW
    Verbatim 650MB 4x CDRW
    MrPlatinum 700MB CDR (billig CDR spindel fra Kjell&Co)

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 10:45
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13
  4. Aktivera RGB för bästa bild med DVD-spelare samt ställ in ljudet rätt
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-05-10, 18:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •