Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 42

Diskussion: EvolutionX beta 1.8.458 är ute :D

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    131
    Respekt
    23

    Talking EvolutionX beta 1.8.458 är ute :D

    ************************************

    Läs våra guider för Evolution-X, modifikation av XBOX osv här:
    <a href="http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=forum;f=49" target="_blank">http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=forum;f=49</a>
    /Hansi

    ************************************


    Detta program är otroligt

    EvolutionX main feature list:

    - FTP Server; connect with a standard ftp client from your PC, and copy files to / from your XBOX as you like.
    - Copy games and applications directly to the XBOX Harddisk and run them from there.
    - Create backups of all your original games.
    - Integrated configurable menu system, to launch all your favorite games and applications on HD
    - Flash the BIOS on the XBOX console, for easy bios upgrades.
    - Use it on a DVD as a menu system for launching several titles (Like XLauncher)
    - Replace the original M$ dashbord, or run from a cd/dvd
    - Easy network setup, set static IP for your XBOX or use DHCP server.
    - Upgrade your harddisk, format/partition easily from EvolutionX, and take advantage of cheap 80G+ harddisks instead of the original 8G

    EvolutionX will run on all modded boxes, but in order to use all features the EvolutionX BIOS have to be used.

    <a href="http://valholl.org/" target="_blank">http://valholl.org/</a>

    <small>[ 20 August 2002, 21:56: Meddelandet redigerat av: Hansi ]</small>

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Jag hittade den här:

    <a href="http://www.canberts.net/evolutionxv1_8_458_iso.rar" target="_blank">www.canberts.net/evolutionxv1_8_458_iso.rar</a>

    Verkar extremt trevligt!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Ja, då har man ägnat lite energi å Evolution X.

    Jag har:

    Bränt Evolution-X på en CD-RW

    Kopplat in X-boxen på mitt LAN

    Knappat in en IP-adress

    Laddat alla filer från hårddisken i xboxen till hårddisken i min server

    Bytt ut Xboxens "dashboard" mot Evolution-X på hårddisken.

    Laddat in bl.a. MAME, XBPlayer och en Atari 2600 emulator på hårrdisken.

    Konfigurerat Evolution-X så att jag kan starta dessa via meny vid uppstart.

    Jag kan även starta original-dashborden.

    Trots att jag har ett BIOS som fortfarande gör reset så fort man trycker på eject så kopierar jag just nu ett originalspel (Spy Hunter/USA) via nätverket till hårddisken på min server. Sedan skall jag prova om det går att göra en ISO och bränna spelet på en DVD-RW utan att patcha något :-)

    Detta gjorde jag genom att trycka på eject och vänta tills Evolution-X startat om (pga reset) innan jag stängde luckan igen. Sedan var det bara att vänta tills det slutade blinka grönt runt ejektknappen och sedan logga in via FTP och välja /D/....

    Förmodligen kan jag även titta på VCD/DIVX filmer på samma sätt.

    Nu blev det ju riktigt kul att leka med XBOX:en :-)

    Nästa steg blir att flasha om till EVOLUTION-X bioset och byta till en snabb 80-giggare.

    Sedan blir det MYCKET svårt för ungarna att repa sönder spelen...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post

    Kan man med denna produkt få BIOS ändrat på ett mycket billigare sätt än det nu existerande? Eller måste man först ändra om det innan man kan använda produkten i fråga på maskinen?

  5. #5

    Post

    Vad menar du med "Bytt ut Xboxens "dashboard" mot Evolution-X på hårddisken"

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Stefan:
    <strong>Kan man med denna produkt få BIOS ändrat på ett mycket billigare sätt än det nu existerande? Eller måste man först ändra om det innan man kan använda produkten i fråga på maskinen?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Man måste ha en modifierad XBOX för att kunna använda Evolution X. Men har man väl modifierat den så är det enkelt att byta till olika BIOS versioner.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Morphem:
    <strong>Vad menar du med "Bytt ut Xboxens "dashboard" mot Evolution-X på hårddisken"</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Normast så startas ju "dashboard", dvs menyn där man kan göra olika inställningar när man startar xbox utan något spel i.

    Jag har lagt evolution-x där istället.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8

    Smile

    Nu har jag äntligen provat Evolution-X.
    Ruskigt bra, finner inga ord för att beskriva hur skönt det känns...
    Vilken frihet alltså, men frågan är vad psxcare tycker om detta rent affärmässigt
    Vad säger du hansi

    Nu får man verkligen valuta för pengarna som man slängt ut på chip mm...
    Xboxen är värd varenda krona punkt slut

  9. #9

    Question

    Det är en sak som jag inte lyckas få fungera.
    Och det är att kunna se vad som finns på skivan som man lägger i.
    För att senare kunna kopiera till server hd:n.
    När ja ska gå på D: så är det tomt, jag kör på Enigmah final.
    Funkar det med reset funktionen på enigmah final?

    Jag har följt guiden som finns ute/M

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Morphem:
    <strong>Det är en sak som jag inte lyckas få fungera.
    Och det är att kunna se vad som finns på skivan som man lägger i.
    För att senare kunna kopiera till server hd:n.
    När ja ska gå på D: så är det tomt, jag kör på Enigmah final.
    Funkar det med reset funktionen på enigmah final?

    Jag har följt guiden som finns ute/M</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Prova att göra som jag gjorde:

    1: byt ut dashboarden mot evox- så att evo-x startar direkt från hårddisken vid uppstart
    2: Tryck på eject så att xbox resettar. Låt luckan stanna kvar ute
    3: Vänta på att evo-x menyn kommer upp igen
    4: Sätt i originalspelet/den skiva du vill kunna läsa av och stäng luckan.
    5: Vänta på att ejektlampan slutar blinka grönt
    6: Starta din ftp-klient och gå direkt till /D/
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Post

    undrar bara, om jag har förstått detta rätt så kan man alltså om man har ett enigmahchip installerat:
    1. sätta in typ en 100gig disk
    2. ftp:a upp vanliga xbox-spel
    3. spela spelen direkt från hårddisk

    ??

  12. #12

    Post

    Ett litet problem, min box resetar inte när man trycker på eject .
    Du skrev:"
    2: Tryck på eject så att xbox resettar. Låt luckan stanna kvar ute
    3: Vänta på att evo-x menyn kommer upp igen"
    Men när jag trycker på eject så händer det inget...

  13. #13

    Post

    Ja igen
    Jo jag undrar om du gjort om något i menu.ini ?
    Eller om du kör med orginal inställningarna ?

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    131
    Respekt
    23

    Post

    Varning det verkar som endel, har lyckats att göra sin xbox obrukbar.

    <a href="http://www.valholl.org/forum/index.php?act=ST&f=4&t=49&s=8fb9efa759cd62aca782ef f3818a11ce" target="_blank">http://www.valholl.org/forum/index.php?act=ST&f=4&t=49&s=8fb9efa759cd62aca782ef f3818a11ce</a>

    <small>[ 08 July 2002, 16:16: Meddelandet redigerat av: Sheytan ]</small>

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Morphem:
    <strong>Ja igen
    Jo jag undrar om du gjort om något i menu.ini ?
    Eller om du kör med orginal inställningarna ?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Jag har ändrat lite i menu.ini, t.ex. lagt in ms dashboard samt knappat in mame, atari 2600 emun, region select 2.0 samt xbplayer4.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Hansi:
    <strong> </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Morphem:
    <strong>Ja igen
    Jo jag undrar om du gjort om något i menu.ini ?
    Eller om du kör med orginal inställningarna ?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Jag har ändrat lite i menu.ini, t.ex. lagt in ms dashboard samt knappat in mame, atari 2600 emun, region select 2.0 samt xbplayer4.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Region Select 2.0...? Menar du då det program som Enigmah gjorde för att byta mellan NTSC och PAL? (Som även kan nollställa DVD-regionen) "Video Mode Select"

    Jag funderade lite på om man skulle kunna installera evo-x på sin Xbox-HD och även stoppa in XBPlayer på sin Xbox-HD...i så fall borde det väl vara möjligt att swappa skiva även om man har ett Enigmah final?
    1) Ha en tom avstängd Xbox
    2) Tryck ut CD-luckan, Xboxen startar nu upp och kommer in i Evo-X
    3) Starta XBPlayer från menyn
    4) Lägg i din favoritfilm och stäng luckan

    Min Xbox är i er citybutik och väntar på att få ett Enigmah, så jag har inte kunnat testa ovanstående förfarande, och minns heller inte riktigt hur Xboxens reset betedde sig...så det finns säkert något problem med mitt resonemang...eller??
    ...Xbox...4HK...RGB...DD 5.1...57 tum widescreen...Halo...Rallisport...DOA3...Spiderman. ..Crasch Bandicoot...PGR...Yeah!

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av japp42:
    <strong>undrar bara, om jag har förstått detta rätt så kan man alltså om man har ett enigmahchip installerat:
    1. sätta in typ en 100gig disk
    2. ftp:a upp vanliga xbox-spel
    3. spela spelen direkt från hårddisk

    ??
    </strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Du måste flasha om bioset till ett som medföljer evolution-X om du vill byta till större hårddisk. För att göra detta måste du boota med Enigmah, och sedan koppla bort Enigmah (alla kablar, eller ett par väl utvalda) medans xboxen fortfarande är igång. Lättare sagt än gjort :-).
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">
    Jag funderade lite på om man skulle kunna installera evo-x på sin Xbox-HD och även stoppa in XBPlayer på sin Xbox-HD...i så fall borde det väl vara möjligt att swappa skiva även om man har ett Enigmah final?
    1) Ha en tom avstängd Xbox
    2) Tryck ut CD-luckan, Xboxen startar nu upp och kommer in i Evo-X
    3) Starta XBPlayer från menyn
    4) Lägg i din favoritfilm och stäng luckan

    Min Xbox är i er citybutik och väntar på att få ett Enigmah, så jag har inte kunnat testa ovanstående förfarande, och minns heller inte riktigt hur Xboxens reset betedde sig...så det finns säkert något problem med mitt resonemang...eller??</font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Det är på det viset jag lyckades kopiera filerna från ett originalspel, så JA, det går att stoppa in t.ex. en film på det viset du beskrev.
    Jag har inte testat xbplayer själv,då de enda filmer jag hade liggande låg på cd-r skivor som xboxen inte gillade.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #19

    Post

    Kan någon verifiera detta?

    Det är punkterna som man måste ta bort för att kunna flasha om bioset medans boxen rullar

    Enigmah-X final (retail) = wires: 15 + 21
    Xtender = wires: 10 + 19

    /M

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Morphem:
    <strong>Kan någon verifiera detta?

    Det är punkterna som man måste ta bort för att kunna flasha om bioset medans boxen rullar

    Enigmah-X final (retail) = wires: 15 + 21
    Xtender = wires: 10 + 19

    /M</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Jag tror det stämmer, men har inte haft tid att testa/kontrollera.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #21

    Post

    En annan sak, hur ska man kunna spela ett spel från hårddisken ?
    När man ska starta tex xmediaplayer etc så skriver man tex e:/movies/default.xbe

    Men hur ska man kunna starta ett spel?

    Vad är det för kommando till det?
    Och hur ska man lägga in spelet som iso eller?

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Morphem:
    <strong>En annan sak, hur ska man kunna spela ett spel från hårddisken ?
    När man ska starta tex xmediaplayer etc så skriver man tex e:/movies/default.xbe

    Men hur ska man kunna starta ett spel?

    Vad är det för kommando till det?
    Och hur ska man lägga in spelet som iso eller?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Man lägger in spelet som filer och startar på precis samma sätt som du beskrev för xmediaplayer. Med största sannolikhet heter spelets startfil default.xbe

    Om du bara har spelet som ISO måste du använda ett verktyg för att extrahera filerna ur den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #23
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Morphem:
    <strong>Kan någon verifiera detta?

    Det är punkterna som man måste ta bort för att kunna flasha om bioset medans boxen rullar

    Enigmah-X final (retail) = wires: 15 + 21
    Xtender = wires: 10 + 19

    /M</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Jag kan nu bekräfta att det går att flasha om XBOX'ens BIOS om man har Enigmah genom att:

    1) bygla ett par lödpunkter på moderkortet och sedan starta med Enigmah

    2) klippa 15 och 21. En i taget så att det inte blir kortslutning mellan dom. Vi förberedde operationen genom att löda extra långa kablar till 15 och 21så att det gick att dra dom utanför skalet på boxen.

    3) Flasha med Evolution-X

    4) Löda bort Enigmah som inte längre behövs
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Nu har jag även råkat testa att flasha om utan att klippa kablarna till Enigmah. Det var lite svettigt ett tag...

    Bioset börjar flasha en bit, men hänger sig sedan.

    Jag trodde att det var kört, men xboxen gick fortfarande att boota.

    När jag provade att flasha igen (efter att ha klippt kablarna) så hängde sig flashningen igen. I det läget var jag säker på att behöva löda ur och flasha om bioset...

    Men efter att ha lött ihop kablarna, bootat om, klippt kablarna igen så gick det att flasha.

    Pust :-)

    Jag kan nu erbjuda byte från Enigmah till EVO-bios för 500:-. I detta ingår att vi löder byglingarna för att ektivera möjligheten att flasha från mjukvara samt att vi plockar bort Enigmahchipet. Enda anledningen till att göra detta är nog om man vill byta hårddisk. Vi kommer erbjuda hjälp med hårddiskbyte efter att ha testat och har koll på hur mycket arbetstid som krävs. Det kommer antagligen kosta 500-1000:- + eventuell kostnad för hårddisken.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  25. #25
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    Ostersund
    Inlägg
    50
    Respekt
    23

    Post

    Kan man se på DVD filmer med mediaplayer utan att behöva köpa DVD tillbehöret med fjärkontroll?
    Isåfall fungerar filmer från alla regioner?
    /P

  26. #26
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Talking

    Det där låter ju kanon...
    Hansi: vad tar ni för ett xbox med evo-x...

  27. #27
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    4495:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  28. #28
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Talking

    Morphem: Här har du ett exempel på hur en menu.ini fil kan se ut.

    #tDoBIOS=1,
    #tDoFlashBIOS=2,
    #tDoDash=3,
    #tDoLaunchMenu=4,
    #tDoReboot=5,
    #tDoNetwork=6,
    #tDoHarddisk=7,
    #tDoLaunch=8,

    Section "Root"
    {

    Item "MS Dashboard","c:\xboxdash-original.xbe"
    Item "Reboot",@5
    Item "Launch game",@8

    Section "System Utils"
    {
    Item "Network",@6
    Item "Harddisk",@7
    Item "Flash BIOS",@1

    }

    Section "Menu Demarrer "
    {
    Section "Games"
    {
    Item "Deadalus","e:\games\deadalus\default.xbe"
    AutoAddItem "e:\games\"

    }
    }
    }

    "Item "Deadalus","e:\games\deadalus\default.xbe"" Så lägger du in ett spel i menu.ini och Section "Games" är alltså menyn innan.

    Btw... kommer ni på Psxcare att börja sälja OpenXbox-chippet ?

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    131
    Respekt
    23

    Post

    Lizard:

    Kolla i openxbox tråden

    Den är inte svår att hitta hehe.

  30. #30
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Thumbs up

    Sheytan: heh ..tack.. måste vara blind.

    <small>[ 10 July 2002, 22:59: Meddelandet redigerat av: Lizard ]</small>

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-01-16, 17:55
  2. EvolutionX Dashboard Beta Build 3682
    By BullHead in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-03-27, 17:32
  3. evolutionx beta v1.8 3285??
    By ozzman in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-01-03, 00:53
  4. EvolutionX Beta Build 1.8.2812
    By WPELLE in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-10-13, 20:14
  5. 3.1 Installation av Evolution-X BETA 1.8.458
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 21:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •