</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av joakimd:
<strong>har ett problem och det är att jag inte är så haj på nätverk så jag kommer inte åt x-boxen från min dator. hoppas nån kan hjälpa till.
jag tar det från början.
jag har fast uppkoppling via kabeltv som via modemet går ner till hubben och sen ut till ett antal datorer + x-boxen.
jag har brännt ut evolution-x o startat det på xboxen och när jag har gått in i network står det att den har hittat ett ip på det här sätter:
IP:169.254.*.* - AUTO
10/half duplex
static ip 000.000.000.000
default gateway: 000.000.000.000
det jag behöver veta är om jag behöver skriva i något bland alla nollor och i så fall vad.
jag har provat att connecta med flashfxp enbart med att skriva i ip:t som den kännde av och använda mig av port 21. har även provat med eller utan passive mode men jag kan inte komma åt den.
den som kan hjälpa mig med det här kan maila mig eller skriva i forumet. dabro@visit.se
belöning för snabbt svar </strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Har inte kört Evolution-X, men du ska kunna ställa det på statisk IP-adress istället.
169.-adresserna är skräp.
192.168.1.123 är en bra adress du kan använda. (du kan byta ut 123 mot något annat tal om du vill...1-254 är säkra tips, med undantag för att någon/några av adresserna kan vara upptagna av andra datorer i ditt hemmanät!)
En annan variant är att skriva
ipconfig
i ett DOS-fönster och se vad din PC har för IP-adress, sen ökar du bara på den med 1 och använder den på Xboxen...;-)
<a href="http://www.valholl.org" target="_blank">www.valholl.org</a> är annars Evolution-X's supportsite, där kan du nog finna hjälp.
/Kave.
...Xbox...4HK...RGB...DD 5.1...57 tum widescreen...Halo...Rallisport...DOA3...Spiderman. ..Crasch Bandicoot...PGR...Yeah!
Bookmarks