Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: större hd med flashat xtender 1.1

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2002
    Från
    linköping
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Question större hd med flashat xtender 1.1

    Hej!

    tänkte höra hur man ska gå tillväga om man har fått sitt orginal bios flashat till xtender 1.1 och sedan vill stoppa i en större hd.
    Det jag redan har ghjort är att jag bytt ut till evo-x dashboard och sen inget mer. har även provat att kopiera in ett spel som startade utmärkt däremot tog det en "¤%&#¤%& tid att kopiera in spelet så borde det inte gå om man har en 80 gigs hd att förbereda allt redan i sin pc?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Du måste flasha om bios till evolution, t.ex. evolution version 2.2.

    Sedan är det bara att följa de instruktioner som finns, kolla t.ex. <a href="http://www.valholl.org" target="_blank">http://www.valholl.org</a>
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2002
    Från
    linköping
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Post

    jo så långt va jag oxå med. men måste jag skicka in det till er för omflashning eller kan man göra det själv?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Det måste lödas lite på kretskortet, så det är nog bäst du lämnar in den för omflashning.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2002
    Från
    linköping
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Post

    ok, jag tog det som ett "jag vill inte berätta hur man gör" men då kollar jag en stund i så fall istället för är det nåt jag kan så är det löda

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Du måste bygla två punkter på kretskortet, något som vi inte började göra på biosmoddade xbox innan evo-x kom ut :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2002
    Från
    linköping
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Post

    tackar så mkt. jag har bara hakat upp mig på att dom som har mssiah-x eller annat utanpåliggande chip ska göra en massa andra saker under tiden xboxen är igång och dra trådar mm.. men det ska inte jag behöva göra altså.
    rätta mig om jag har fel nu. jag tar isär xboxen och byglar 2 punkter på moderkortet och sedan startar jag det och utför flashningen. sen kan jag stänga av det igen o ta bort byglingen och det är klart?
    jag skulle kunna skicka in bioset till er (jag har ju gjort det förut) men det är lite trist med ännu mer pengar o tid som går åt. Sen är det ju rätt så kul att ha gjort det själv.

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2002
    Från
    linköping
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Post

    jag såg t.ex det här på ett annat forum:
    there a 3 different type of chips ..some xbox have ST chip some have Hynix chip and some have Hyundai chip....only ST chip work with the evolution dashboard...and make sure u completly disable the mod chip before you try to flash the on board bios... (ofcourse it means that u have to boot up with the mod then disable the mod right before the flashing onboard bios)

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Japp, 2st byglingar, en på varje sida om kretskortet.

    Sedan är det bara att flasha om.

    Du behöver inte ta bort byglingarna efteråt.

    Fungerar inte den inbyggda flashern i evo-x får du leta reda på xflash (dysfunction)

    Vi flashar sedan ett par dagar tillbaka alla xbox med dysfunctions xflash från en dvd-rw så vi slipper koppla nätverkskablar osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. xbox 1.1 med X-ecuter 2 PRO fryser sporadiskt
    By teekay in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-08-01, 18:15
  2. Vill flasha xbox med flashat orginal bios
    By TraZer in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-07, 08:48
  3. Omöjligt? Matrix med XBOX 1.1
    By Roger in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-03, 15:11
  4. BIOS med BLÅ logga nu även för xbox 1.1
    By Hansi in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-13, 11:38
  5. Import Spel Med Neo 2.2 å AR2
    By DunderKlumpen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-03-04, 11:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •