Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: till den som kan nätverk

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2002
    Från
    linköping
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Post till den som kan nätverk

    först o främst vill jag tacka Hansi för mkt hjälp med att få igång min nya 80gigs hd som fungerar kanon i boxen.
    nu till ett litet problem som jag har kvar o det är att boxen inte får ett ip via min switch som jag har kopplat till ett kabelmodem.
    kör jag däremot från nätverkskortet i datorn direkt till xboxen o ställer in 192.168 osv så fungerar det kanon. jag har provat ett paroilka kablar o restet modemet o boxen. även startat om datorn.
    hoppas nån har en idé för det är tråkigt att man inte kan överföra samtidigt som man tankar utan att behöva löpa sig ett nätverkskort till.

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2002
    Från
    linköping
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Post

    tänkte bara lägga till att jag har testat att inte ansluta något mer än bara xboxen och det hjälper inte.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Har du nollat ditt statiska IP, tror inte boxen försöker få någon adress via dhcp annars...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2002
    Från
    linköping
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Post

    jo det har jag och konstigt nog hoppade det igång efter ett tags avstängande av modem, switch, dator o xbox. däremot går det otroligt slött att tanka över filer via switchen fastän xboxen känner av 100mbit full duplex. jag har nu ca 60k/s och när jag körde via inbyggda nätverkskortet i datorn direkt kom jag ibland upp i 2 mbyte/s.

    Lite trist att behöva stänga av sin vanliga uppkoppling så fort man ska föra in spel på xboxen.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Jag får bara 50K/SEK när jag kör Bulletproof FTP. När jag kör FlashFXP kommer jag upp i 1M/SEK i 10mbit (=100% utnyttjande av 10 mbit) och 3M/SEK med 100mbit nätverk (switchat).
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2002
    Från
    linköping
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Post

    där ser man. vad har ni för bredband in i kåken då? men det ska väl inte spela nån roll förmodar jag.
    ska prova ett par andra ftp-program.

Liknande diskussioner

  1. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  2. 3.1 Installation av Evolution-X BETA 1.8.458
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 21:49
  3. HALO NÄTVERK 22.00 KOM OCH SPELA
    By Slamer in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-07-26, 10:03
  4. Mer dvd-brännar frågor till den som kan!
    By fogmod in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-02-06, 16:56

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •