Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: OBS!!! Kolla detta innan ni byter hårddisk!

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    61
    Respekt
    22

    Post OBS!!! Kolla detta innan ni byter hårddisk!

    Hej satt och läste igenom lite hårda specar på xboxen och hittade detta <a href="http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1561&p=8" target="_blank">http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1561&p=8</a>

    Läs om kylning och monteringen av hårddisken, verkar som om 7200rpm kan utsätta processorn för lite väl hårda temperaturer...

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Den där artikeln är ju 100% teori och spekulationer, den skrevs antagligen innan det var allmänt känt hur man byter hårddisk...

    Man får gå efter rapporter från människor som testat olika storlekar/hastighet istället. Min egen XBOX har varit igång hela helgen med 80GB 7200RPM nu utan att den verkar bli speciellt varm.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    61
    Respekt
    22

    Post

    Jo men dom har ju bra poäng gällande hårddisk direkt under cpu:n... men som sagt den är skriven innan man hade full koll, däremot är det en detaljerad beskrivning av xboxen, så lite ska man nog tänka på det iaf...

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post

    Nog är det ett teoretiskt problem.

    Jag har haft min 80Gigs HD i sedan det blev känt att man kunde byta. Efter två dagars körning installerade jag en Pentium kylare/fläkt på disken. Inte för att det blir så varmt att plasten smälter. MEN..... Det största problemet är att alla komponenter som alstrar värme ligger i samma halva av maskinen. Jag har dock inte haft något problem varken med eller utan kylning.

    Om man ställer Xboxen på högkant så blir man av men en hel del värme..... Tyvärr för min del har jag den värmealstrande sidan ner.....
    Kanske inte det bästa.... Men jag har ju kylning....

    det vore ju synd om man hade sönder sin box....

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    237
    Respekt
    22

    Post

    Varför ens byta hd? går väll lika bra att köra spelen/divZ/mp3 via nätverket?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Än så länge går det inte att starta spel över nätverk. Endast från hårddisken eller från dvd-läsaren.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2002
    Från
    Umeå
    Inlägg
    93
    Respekt
    22

    Post

    Den här "Xbox Auto Air Cooler" mojängen kan ju vara något? <a href="http://www.lik-sang.com/?click=pi-53-1944-link" target="_blank">http://www.lik-sang.com/?click=pi-53-1944-link</a> Då borde man känna sig säker..?

Liknande diskussioner

  1. Hur byter ja hårddisk utan switch?
    By darksoul in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-02-03, 01:02
  2. 4.1 Byte till större hårddisk
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-15, 18:25
  3. Hansi kolla detta och ge ett svar
    By Erik in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-04-16, 20:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •