Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: EvolutionX V1.8.458 CD-RW problem

  1. #1
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Norrland
    Inlägg
    48
    Respekt
    23

    Question EvolutionX V1.8.458 CD-RW problem

    Aloha!
    Iväntan på att mitt moddatde xbox skalll komma provade jag att bränna iso filen av EvolutionX V1.8.458 (7424k enl. utforskaren). Är det meningen att det ska kunna gå att utforska filerna som blivit brända i windows? När jag försöker utforska cd-rw får jag bara fram " på filerna som "Sätt in en disk i enhet D:".

    Sedan undrar jag om menu.ini filen som följde med ska "bakas" in i iso filen på något sätt eller om jag bara lägger in den manuellt senare?
    Ev'rybody's in despair,
    Ev'ry girl and boy
    But when Quinn the Eskimo gets here,
    Ev'rybody's gonna jump for joy.
    Come all without, come all within,
    You'll not see nothing like the mighty Quinn.

  2. #2
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Uppsala, Sweden
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Post

    Nej du kan inte se filerna i windows. Evolutionx skivan är skriven i Xbox format.
    /Peter

  3. #3
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Uppsala, Sweden
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Post

    Svar på fråga 2.
    menu.ini filen som följer med behöver du inte baka in på skivan, det finns redan en menu.ini i iso filen. Den filen som följde med kan du editera efter dina egna behov och sedan kopiera till hårddisken (om du väljer att köra evoX som dashboard.xbe).
    /Peter

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Det är inte alls säkert att det ligger någon menu.ini fil i iso-filen, det har funnits flera varianter av ison på nätet både med och utan menu.ini

    Om du inte har någon menu.ini på din cd-rw så försöker evo-x hitta en menu.ini på c:\ även om du bootar på cd-rw.

    Det är alltid bra att ha en cd-rw med evo-x och menu.ini om man råkar göra en felskriven menu.ini på c:\, annars går det inte att starta x-boxen om man bytt ut original dashboard mot evo-x :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Norrland
    Inlägg
    48
    Respekt
    23

    Post

    Ok tusen tack för svaren, en ny fråga dök dock upp. Finns det något tips på hur man bakar in menu.ine på cd-RW skivan när man bränner från avbildningsfilen?
    Ev'rybody's in despair,
    Ev'ry girl and boy
    But when Quinn the Eskimo gets here,
    Ev'rybody's gonna jump for joy.
    Come all without, come all within,
    You'll not see nothing like the mighty Quinn.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Använd xbox iso tool för att konvertera iso-filen till filer och tillbaka igen...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Använd xbox iso tool för att konvertera iso-filen till filer och tillbaka igen...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Uppsala, Sweden
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Lightbulb

    Extracta filerna med xISOv073. Bränn sedan skivan i formatet 'UDF 128 File format including 8+3 Tree and DAO Closed' (fungerar perfekt i prassi).
    Detta gör att du kan läsa skivorna både på en windows burk och i xboxen(jag har verifierat det). Strunta i Xboxens special format.
    /Peter

  9. #9

    Post

    Måste man göra om filerna till iso igen eller går det bra att bränna dem i icke iso format?

Liknande diskussioner

  1. EvolutionX beta 1.8.458 är ute :D
    By Sheytan in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 41
    Senaste inlägg: 2004-03-01, 08:42
  2. EvolutionX Build 3935
    By Fixxxer in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-12, 13:18
  3. Problem med RelaX ibland
    By Cramer in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-03-11, 23:47
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25
  5. Disk bytes problem!
    By kalle in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-10-31, 08:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •