Jag läste ett inlägg om att om man inte får superdisc 3.2 att fungera att man då skulle flasha om med evo-x D.6 istället för x-ecuter 2 BIOS. Jag har precis samma problem och undrar om detta fungerar på ett PC-BIOXX modchip?
Mvh / Andreas
Jag läste ett inlägg om att om man inte får superdisc 3.2 att fungera att man då skulle flasha om med evo-x D.6 istället för x-ecuter 2 BIOS. Jag har precis samma problem och undrar om detta fungerar på ett PC-BIOXX modchip?
Mvh / Andreas
Njaej, inte riktigt så...
Det vi har märkt på PSXCare är att när man byter HD i en Xbox är att Executer BIOS V.4974 kan ha lite problem att boota från DVD'n och därför orsakar problem vid hårddisk byte. Det brukar hoppa igång efter X antal omstarter. Så det är bara att fortsätta prova.
Evolution D6 däremot bootar Superdisc klockrent i alla lägen. Därför har vi valt att flasha alla Executer2 Pro chip med D6 som vi installerar.
Jag har samma problem, tog ca 50 omstarter, sen funkade det. Då hade jag fel på nätverkskortet så jag lyckades inte installera något på boxen. Nu vägrar den boota från dvdn igen och jag har väl testat att boota ungefär 100 gånger iaf.
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av Markus:
<strong>Jag har samma problem, tog ca 50 omstarter, sen funkade det. Då hade jag fel på nätverkskortet så jag lyckades inte installera något på boxen. Nu vägrar den boota från dvdn igen och jag har väl testat att boota ungefär 100 gånger iaf.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Använder du superdisken? Isåfall behöver du inte använda ftpn vid installation, eller använder du ex EvolutionX. Isåfall fixa en version med dummie filer på, för xboxen har svårt att boota från cdar med lite data på.
Använder du Superdisken så testa att bränn på andra cdrw skivor.
Bookmarks