Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: XB LIVE+BANNING, jag fattar inte

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Ronneby - Blekinge - Sweden
    Inlägg
    116
    Respekt
    22

    Post XB LIVE+BANNING, jag fattar inte

    jag fatar inte varför folk är så skraja att testa live på en moddad xb??

    blir den bannad så spelar det ju ingen roll för live-kontot går ju att föra över till en annan xb och den moddade xb:n går ju fortfarande att spela på. eller?? det är kanske jag som har fattat det fel.

    låser sig xb:n totalt, så att man inte kan använda den alls eller bannar den bara lådan från live uppkoppling??

    en annan fråga. kan man spela flera spelare på samma xb i ett spel elelr måste man ha flera live-konton?? eller finns det inga spel med 2>> players än??
    Går det så vill man.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Ronneby - Blekinge - Sweden
    Inlägg
    116
    Respekt
    22

    Post

    ojdå lite fel forum.

    men svara gärna ändå.
    Går det så vill man.

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    24
    Respekt
    0

    Thumbs down

    Har hört spökhistorier om hur Microsoft skickar trashsignaler som flashar din moddade bios med skräp, vilket gör att du måste gå till något ställer och flasha om den innan du kan använda den igen. Detta ska ha inträffat i USA, men jag kan inte verifiera det.. I Sverige är det nog tveksamt om Microsoft skulle ha rätt att göra något annat än att neka dig access till LIVE-servrarna dock. Lösningen är förstås att växla till originalbiosen när du vill köra LIVE, t.ex. genom att stoppa in ett X-ecuter Pro 2 chip i boxen som gör att du kan ha upp till 4 olika biosar.. Mer om detta på PSXCAREs hemsida.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Ingen har fått sin xbox omflashad.

    Däremot har många fått problem när live-uppdateringen av hårddisken skitit sig på grund av evo-x dashboard installationen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Malmö
    Inlägg
    275
    Respekt
    23

    Post

    Jag kan ialla fall svara dej på om man kan ha fler spela i ett spel, ja de kan du, alltså, spelar du ett spel när man kan vara 2 eller 4, så kan du bjuda in dom som gäster i XBOX Live, tanken är att du kanske har med dej en medspelare som inte har xbox eller kanske har men inte XBOX Live, alltså ett litet försäljnings trick från MS, hurvida du kan bjuda in någon med en xbox kan jag inte svara på, men jag kommer att återkomma med det så fort jag har fått mer info om det.
    I'm a XBOX Lover.

    ©NightRabbit® - ©eLiTe FoRcE®

    XBOX v1.0 - Orginal (XBOX-Live)
    XBOX v1.0 - X3 build 1959, 200GB HD, Case Modded.
    Screen : 103" (InFocus)
    + en massa andra bra prylar.

  6. #6
    Dumbo Guest

    Post

    Har kollat runt lite på andra forum och det finns en hel del som har försökt med Live dom senaste dagarna, och alla har slutat med samma resultat.............Bannad.

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Ronneby - Blekinge - Sweden
    Inlägg
    116
    Respekt
    22

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Hansi:
    <strong>Ingen har fått sin xbox omflashad.

    Däremot har många fått problem när live-uppdateringen av hårddisken skitit sig på grund av evo-x dashboard installationen.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">OK. men det går väl inte i sverige?? här behöver man väl (som jag har hört, kan vara fel) en husransakan om man ska få kolla på nåns hdd??

    typ om polisen misstänker att man har en massa olagliga saker på sin dator så måste de skaffa en husransakan först, innan det får "lov" att kolla hdd´n??

    om det är så så borde det ju räcka med att man stänkger av chippet.
    Går det så vill man.

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    dashboarden skall ju vara orginal msdashboard & INTE vara regions fri då skall det väl funka. Men nu heter den ju typ på den senaste SD 3.4 msxboxdashallregion.xbe & är regionsfr det är nog det den känner av tror jag. Byter du ut den mot 100% orginal skall det bara funka, TYCKER jag.
    Annars kan man bara sätta in en orginal och döpa den till msxboxdashallregion.xbe det skulle ju åxå funka tycker man ju eller?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    71
    Respekt
    22

    Post

    Det är en sak att "inspektera" en hårddisk och en annan att göra automatiska uppdateringar som vilken laglydig Live-användare som helst troligen inte har något emot.

    Att gå in och rota runt har de inte rätt till men troligen står det något om uppdateringarna i det finstilta man sjääälvklart läst flera gånger om.

    Har ingen X-box så jag vet inte hur det ligger till med avtal och så när det gäller just Live men det är ju ungefär samma sak som Windows Update i deras (helt outhärdligt jobbiga) operativsystem: de har inte rätt att kolla runt på vad du har installerat men de har rätt att peta in ny programvara så fort du tryckt på "I Accept"-knappen...
    /Tommy 2Tall

    There are doors I haven't opened, windows yet to look through...
    going forward may not be the answer. Maybe I should go back.

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Det är inte så att dom går in i din dator utan det är OS som skickar ut en fil på vad som finns på din dator, det gör den typ i WinXP varje gång du uppdaterar ngt. Det fanns en bra artikel i Computer Sweden för en vecka sedan OM vad som MS får reda på & det VAR en hel del pluss att en massa andra filer RÅKADE komma med. Det fanns även med en sådan på INTELS CPU i bärjan som åxå sände ut information om VAD som fanns i DIN pc typ av HD, CPU, MINNE, OS osv men efter ett rama skrik togs den funktionen bort ELLER rätttare den finns kvar men den e avstängt SÄGS det, ngt sådan finn EJ i AMD CPUs.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Ronneby - Blekinge - Sweden
    Inlägg
    116
    Respekt
    22

    Post

    ok.

    men om de nu loggar vad som finns på min hdd så kan det ju inte bli nått rättsligt av det ändå eftersom de inte får lov att använda datan till att "spionera".
    Går det så vill man.

  12. #12
    gjazz Guest

    Post

    om man läser manualen till xbox så står där faktiskt att det inte är du som äger programvaran i xboxen.. du typ bara "lånar" den & då kan de i stort sett göra vad de vill.

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    När du köper en PC med ett OS system så är det OS knutet till just den PCn & du kan inte enligt avtalet du bundit dig till genom att köpa just den PCn, sätta in den på en 2a PC eller sälja PCn & behålla OS. Men handen på hjärtat vem.........
    Det är som med musik CD du äger inte cd bara för att du köpt den NÅ du musiken ägs av skivbolaget som har den rätten på sin sida, snart kommer en lag som säger att du inte ens får göra MP3 av DINA skivor hemma för privat bruk eftersom du inte äger musiken på cdn. Lagen finns redan ute i Europa & kommer att gälla snart även här allt enligt EU normer

    <small>[ 24 March 2003, 09:31: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  2. jag fattar fortfarande inte överföring till boxen
    By Coltmannen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-12, 19:15
  3. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13
  4. jag fattar inte......
    By Lynx in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-02-21, 23:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •