Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: HALO-Kväll Fredag den 2/8 kl: 22:00???

Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Malmö
    Respekt
    23

Post HALO-Kväll Fredag den 2/8 kl: 22:00???

Hello XBOX lovers.

Vad sägs om att spela lite HALO på nätet???
    I så fall så fixa hem några kompisar så vi blir 16 pers. 4 per maskin.
    Är ni sugna så lämna mess, jag återkommer med vad huben heter, och glöm inte att det skall vara PAL versionen, har du inte spelet så köp det, värt pengarna.
    I'm a XBOX Lover.

©NightRabbit® - ©eLiTe FoRcE®

XBOX v1.0 - Orginal (XBOX-Live)
    XBOX v1.0 - X3 build 1959, 200GB HD, Case Modded.
    Screen : 103" (InFocus)
    + en massa andra bra prylar.

Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0

Jag har ingen Xbox än så länge men jag undrar hur man går till väga för att spela över nätet. Kan man också koppla upp sig Xbox mot PC via en ftp kontakt?

Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Örebro
    Respekt
    24

Det lättaste sätte att koppla upp sin xbox till nätet för att spela, om man inte kan mycket om nätverk är:

1st nätverks switch 10/100mbit 5port 595kr clasohlsson
    eller
    1 st nätverks hub 10/100mbit 295kr clasolsson

3st nätvärkskablar. (pris = Längd)
    en från internet till upplink på switchen.(brukar medfölja adsl/cabel modemet)
    en från xbox till port 1 på switch/hub
    en från xbox till port 2 på switch/hub

Jag har en 5m kabel från xbox till switchen, 1m från pc till switchen och 20m som medföljde med mitt bredband till upplink.

Sedan behöver du ett program som xbconnect på <a href="http://www.xbconnect.com" target="_blank">www.xbconnect.com</a>
    som kopplar samman allting automatiskt.

tillägg: switchen sägs vara snabbare än hubben på fördela trafik, men om du bara ska ha xbox & pc går det lika bra med Hub.
    Samma utrusting är det som behövs om du ska skicka över filer till en chippad-xboxen från pc, det program som du behöver så är ett FTP program, Evolution x eller liknande.

<small>[ 02 August 2002, 11:27: Meddelandet redigerat av: Slamer ]</small>

Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Malmö
    Respekt
    23

Smile

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Superkingpin:
    <strong>Jag har ingen Xbox än så länge men jag undrar hur man går till väga för att spela över nätet. Kan man också koppla upp sig Xbox mot PC via en ftp kontakt?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Hej.

Hur du kopplar in ditt XBOX kan stämma med vad Slamer säger, Jag kör ialla fall ett annats system, först ADSL, Gateway Router och sedan Switch, och sen är det bara till att koppla in allt. Sen så skall jag svara på din andra fråga, NEJ, du kan inte spela tex NHL 2002 på PC och tro att du kan spela samma spel på XBOX'en o tro att ni kan möta varandra.
    Sen så vågar jag inte svara på om XBConnect, jag kan svara på att skall du spela HALO på xboxen så behöver du bara GameSpy arcade och GameSpy tunnel, vill du ha mer info så gå in på <a href="http://www.gamespy.com" target="_blank">www.gamespy.com</a> , där kan du se oxå vilka spel som man kan spela över på internet på XBOX'en.
    I'm a XBOX Lover.

Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Malmö
    Respekt
    23

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av -=NightRabbit=-:
    <strong>Hello XBOX lovers.

Vad sägs om att spela lite HALO på nätet???
    I så fall så fixa hem några kompisar så vi blir 16 pers. 4 per maskin.
    Är ni sugna så lämna mess, jag återkommer med vad huben heter, och glöm inte att det skall vara PAL versionen, har du inte spelet så köp det, värt pengarna.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Vi startar huben nu kl 22:00 och huben heter [SWE] HALO lovers, och kom ihåg, PAL versionen och då helst med 4 pers/maskin.
    I'm a XBOX Lover.

Liknande diskussioner

1. Den original Dashbord som på superdisc, e den crackad??
    By JYO in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2003-03-26, 06:57

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner