Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Xp? 2000

Registrerade
    Jan 2003
    Respekt
    22

Post Xp? 2000

Kan man sätta in Windows Xp och spela typ GTA3 För har en kass dator som inte pallar Gta eller några andra spel så jag undrar kan man sätta in 2000,Xp,98..95 funkar det vet jag.. Fall man inte kan spela Pc spel vad kan man göra ? Kan man surfa ? Får man samma hastiget öppnas alltid Xbox med Xp fall man då har satt in det ?.. Fall man har en Switch på Boxen kan man byta mellan Xp och andra Bios man har ?.. Xp är iofs inte BIOS Men.. SNÄLLA SVARA MVH NIKKO.. KANSKE ÄR LITE LÅNGT MEN BLIR VÄLDIGT GLAD..

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    23

Nej inga Windows OS eller windows spel funkar, man kan bara byta bios ifall man har ett chip som tillåter det. Ex X2 pro. Det går att surfa om man har lagt in linux, inget jag rek dig att göra dock.

Vad man kan göra med en moddad xbox.
    1:spela en massa roliga emulatorer
    2:Se på filmer,bilder,musik via xbplayer
    3:Linux
    4:Förkorta laddtider + göra spelen stabilare
    5:Fuska i spel.
    6:Bara testa program för skojs skull
    7:Köra bakupspel
    8:Osv

<small>[ 17 March 2003, 21:32: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>

Registrerade
    Jan 2003
    Respekt
    22

Är det slösa hastigheter fall man sätter in Linux? Min polare satte in Windows 95. Kan man inte sätta in 2000 eller Xp fall man har USB tamget muss osv ?

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    23

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Nikko:
    <strong>Är det slösa hastigheter fall man sätter in Linux? Min polare satte in Windows 95. Kan man inte sätta in 2000 eller Xp fall man har USB tamget muss osv ?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Till att börja med så ljuger din polare, och sedan så kan man inte köra program hur som helst.
    Men det går därimot porta program, men då bör den vara i opensource och det är inga Windows program av Microsoft .
    Jag själv har aldrig testat linux på xboxen, så jag vet inte hur snabbt det går. Men jag kan direkt säga att det inte är något för dig. Man bör hyfsade datorkundskaper, innan man gör något sådant. Iaf om man ska använda xboxen till något vettigt. Jag säger detta inte för att vara otrevlig, utan bara vill varna dig.
    Det är grymt mycket lättare att köra linux på en vanlig pc, så börja med det först.

Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Halmstad
    Respekt
    0

Varför ljuger hans polare?

Man kan ju visst köra win95, bara att installera Linux och köra en "virtuell pc" på boxen.

VMware är ett sådant program som låter dig köra linux inne i windows, på samma sätt kan man köra windows inne i ett linux fönster.

Men visst tack vare att det är en celeron700 och 64Mb ram så går det ju inte snabbt när man måste köra linux och windows samtidigt, ska du sedan köra program är så går det inte snabbt, men det går!

Win 2000 har faktiskt körts på en x-box, win xp kräver dock mer minne så det funkar inte...än så länge.

jag hoppar inte på dig "Antigonos24" men att kalla någon lögnare för att han påstår att ha gjort något som faktiskt går att göra är väl lite elakt?

<small>[ 17 March 2003, 23:49: Meddelandet redigerat av: gnun ]</small>

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    23

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av gnun:
    <strong>Varför ljuger hans polare?

Man kan ju visst köra win95, bara att installera Linux och köra en "virtuell pc" på boxen.

WMware är ett sådant program som låter dig köra linux inne i windows, på samma sätt kan man köra windows inne i ett linux fönster.

Men visst tack vare att det är en celeron700 och 64Mb ram så går det ju inte snabbt när man måste köra linux och windows samtidigt, ska du sedan köra program är så går det inte snabbt, men det går!

Win 2000 har faktiskt körts på en x-box, win xp kräver dock mer minne så det funkar inte...än så länge.

jag hoppar inte på dig "Antigonos24" men att kalla någon lögnare för att han påstår att ha gjort något som faktiskt går att göra är väl lite elakt?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Jag sa inte att han ljög utan hans polare ljög, och jag hade fel.

Visst går det emulera alla OS som finns på xboxen, men nu pratar jag köra inte emulera.
    Men det var en väldigt intressant nyhet, har du någon länk tack :-)

När jag sa att det var för svårt för Nikko så menade jag inte att vara taskig, jag själv har inte ens testat linux på xboxen eftersom jag är dålig på det. Och man måste ju hålla på och masa med biosen osv, du är nog bättre på det än mig.

<small>[ 17 March 2003, 23:25: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    23

Jag hittade information själv..
    Och det var mycket grymmare än vad jag trodde.
    <a href="http://www.xbox-scene.com/articles/bochs.txt" target="_blank">http://www.xbox-scene.com/articles/bochs.txt</a>

Jag ber om ursäkt om jag var ohövlig när jag sa att din polare ljög Nicko.

Registrerade
    Jan 2003
    Respekt
    22

Tack..

Liknande diskussioner

1. Windows 2000 på Xbox.
    By bjornen in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2002-10-01, 00:14
  2. Stealth 2000 problem. =/
    By Xorax in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2001-12-14, 08:46