Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Upload not Allowed

Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Hässleholm
    Respekt
    23

Post Upload not Allowed

Godmorgon!

Har ett X2Pro och en 120 GB HD. Har kört Superdisc 3.2 innan och tänkte köra in Superdic 3.4 igår för att slippa uppdatera alla prgramen var för sej.
    Allt väl så långt, det fungerade bra, men...Jag får inte tanka över filer via ftp längre.
    Alla inställningar ser rätt ut, jag kan connecta via ftp mot xboxen, jag kan "browsa" bland filerna i xboxen, men försöker jag tanka över något så säger den bara "Upload not allowed".

Någon som har en ide?

//Highscore
    Life's a Journey, not a destination...

Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Hässleholm
    Respekt
    23

Hmmmm....Kan kanske vara något med filnamnet?

Läste någon annanstans att mp3'or med vissa filnamn inte var "tillåtna".
    Kan filnmanet ställa till problem och i så fall vilka tecken är inte tillåtna?

//Highscore

Registrerade
    Feb 2003
    Från
    U-A
    Respekt
    0

Kanske inte svarar på frågan, men...

citerar xbox-scene:

New Release: XboxIfy 1.0
    >> Release notes:
    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">
    XboxIfy is a tool which scans a directory on your (local) hard disk and changes the names of all files and directories so that the files can be copied to the Xbox without any problems. It's very useful if you wish to copy all your "badly" named MP3s ober to the Xbox.

The tool is written in Python and can thus be run on Windows, Linux and Mac OS X. The program is free of charge and released under the GPL.
    </font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Borde lösa problem med namn på mp3or etc.

/peace on urth
    -peace on urth-

Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Hässleholm
    Respekt
    23

Hehe...Det var samma som jag läste när jag fick iden om filnamnet.

Har inte hunnit testa byta namn på filen ännu, men återkommer när jag gjort det.

Finns det någon som vet vilka tecken man inte får använda eller vad det är som gör att xboxen inte gillar filnamnet (antal tecken?)?

//Highscore

Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Hässleholm
    Respekt
    23

Tydligen är det så att ett filnamn får vara max 42 tecken långt och inte innehålla &lt; &gt; = ? : ; " * + , / \ |

Filen jag hade problem med hade ett filnamn som var längre än 42 tecken så det var det som var problemet.

//Highscore

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner