Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Problem med Rayman 3.

Registrerade
    Oct 2002
    Respekt
    0

Question Problem med Rayman 3.

Jag kör Rayman 3 från hårddisken, men det fungerar inte. Jag får bara en svart skärm när det startar, har provat att stänga av IGR och byta till ntsc men det hjälper inte. Har även patchat spelet med patchen som kommit ut, vad kan det vara som är fel??

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Lund
    Respekt
    23

Använde du filen från ProjectX när du patchade det? Fick själv aldrig det att fungera. Använde istället detta programmet <a href="ftp://xbatch@68.184.44.85:111/xbpatch2.zip" target="_blank">ftp://xbatch@68.184.44.85:111/xbpatch2.zip</a> för att patcha XBEn. Detta hjälpte och nu fungerar det som det ska

Registrerade
    Oct 2002
    Respekt
    0

Ok det låter bra men jag får inte patch programet att funka hur gör jag. skriver jag xbpatch2.bat default.xbe, när jag är i katalogen med filerna eller?

Registrerade
    Jan 2003
    Respekt
    0

Själv tog jag default.xbe som kom med i *.zip och ftp'ade den till xbox, ersatte tidigare filen i rayman3 katalogen, funkar klockrent ;-)

/Pelio

Registrerade
    Oct 2002
    Respekt
    0

Jag får det inte att funka fastän jag har patchat filen, kan det ha nåt med IGR att göra har stängt av det på tre ställen i setting, måste jag göra det på något mer ställe eller?

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    23

Behöver man använda nån patch om man ska köra det från dvd?

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    0

Det verkar vara en massa som har problem med detta och det verkar röra en massa olika spel.
    Har testat olika backupper då spelen fungerar ifrån DVD skivan men hänger sig när man kör dom ifrån HD'en.

1. Jag har stängt IGR så det är inte det som är problemet

2. Har kollat så det inte är några skriv skyddade filer.

3. Har testat alla olika nätverksinställningar.

En tanke kan vara att det program man använder för att kopiera filer mellan pc och XBox förkortar eller ändrar på filer.

Jag har Executor 2 på ett matrix chip.

Är det någon som har någon susning på vad det kan vara för problem?

Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Lkpg
    Respekt
    0

Jag hade precis samma problem som Skutt tidigare ikväll, men nu har jag hittat problemet. Har precis som honom ProjectX's release.

Problemet är programmet som extractar .iso filen. Jag använde tidigare xboxisotool_1.1 som ligger på superdiscen 3.4, men efter att jag läst på <a href="http://forums.xbox-scene.com/index.php?act=ST&f=11&t=34283&s=9957e81df8cc052348 05fb745219cd32" target="_blank">www.xbox-scene.com</a> om problemen med det programmet så lär jag inte röra det igen.

Använd istället XDFSExtract v0.5a som finns på den sidan. Då funkade det utan problem, du måste givetvis även patcha med exempelvis programmet som niszhe delade ut, eller hitta en färdigpatchad XBE som Pelio.

Jag tycker nog att man borde ta bort xboxisotoll_1.1 ifrån superdiscen, så fler inte behöver göra samma misstag.. och lägga dit XDFSExtract och GDFImage istället.

/Halvdan

Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Malmö
    Respekt
    0

Exclamation

Se mitt inlägg 24Mars.
    Problem med nya spel.
    Fyll på listan!

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25

Ni som kör från HD:n bry er inte om att patcha ison ersätt istället default.xbe med den som följer med i cracken.

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    23

Ingen som kan tala om, om det bara är bränna på dvd eller om man måste patcha först?

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25

Har du tankat hem ison så är du tvungen att patcha först.

Har du dock ison redan uppackad eller spelet på xboxen så kan du bara ftp:a över filerna till pc.n se till att default.xbe är utbytt till den som följde med i cracken och sen bränna.

Förenklat i Cracken så följde både default.xbe med samt en patch som byter ut default.xbe i XISOn så man slipper packa upp ison byta ut filen och sen göra en xiso av det igen...

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    23

Är du damn sure?? För jag har hört nåt om att dessa nya "kopieringsskydd" eller vad man nu ska kalla dom gör så man inte kan spela dom från hdd. Och om det stämmer så borde man ju inte behöva patcha eller byta xbe om man kör det från dvd.

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25

Yes I am...

Media Flaggan hindrar spelet att köras från allt annat än original spel DVDn så det är bara att patcha. Om du inte har nya executer 4975 iofs då slipper du.

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Sthlm
    Respekt
    23

Har samma problem med Toca Race Driver... försöker köra det från Hdd, men xboxen startar bara om sig direkt... patchade default.xbe med xbepatcher2 men då hänger det sig bara istället... någon som vet???
    macro|

in a perfect world, the blind would be lead by the retarded

Liknande diskussioner

1. Problem med FlashFXP, filöverföring...
    By Bagger in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2003-10-07, 08:07
  2. NTSC/US PS2 - Problem med TV'n - blir färg med ljudet; skumt
    By Goro in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2003-07-08, 23:48
  3. Problem med med ms-dashboard
    By samplehead in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2003-06-09, 00:41
  4. Problem med neo 2.2
    By Ronnotter in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-01-29, 07:37
  5. MULTI X PROBLEM