Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 37

Diskussion: Överföringshastighet

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2002
    Från
    Umeå
    Inlägg
    93
    Respekt
    23

    Question Överföringshastighet

    Hejsan, idag satt jag in min nya Western Digital 80Gb 7200rpm 8mb cache i xboxen.

    Allting funkar jättebra, förutom en sak, när jag ska skicka över saker, så går det väldigt segt, varierar mellan 400-800kb/s ungefär. Med original hårddisken gick det kring 2Mb/s !!!

    Varför är det så här? Tycker att det borde gå mycket mycket snabbare med 7200rpm 8mb cache disken!

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Post

    Jag fick 3,5MByte / sekund när jag bytte disk. (IBM 120GB, 7200RPM)

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2002
    Från
    Umeå
    Inlägg
    93
    Respekt
    23

    Post

    De va ju mycke till hjälp

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2002
    Från
    där ------>
    Inlägg
    156
    Respekt
    23

    Post

    testa att installera om nätverkskortet(PC). Det funkade för mig iaf.

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    36
    Respekt
    23

    Post

    Hade också problem med att få överföringshastigheten att bli bra.

    För mig var lösningen att byta ftp-program.

    Här är resultaten på de program jag provade.

    Flashfxp ca 900kb/s
    Smartftp ca 200kb/s
    Cuteftp ca 1700kb/s
    WSftpPro ca 3500kb/s

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2001
    Inlägg
    184
    Respekt
    24

    Post

    det bästa att göra är att köra med WINCOMMANDER. jag fick ca 1-2mb/s till min xbox sne körde jag in wincommander nu fär jag mellan 4-8 mb/s till xboxen. samma för en polare.
    Redcheat

    "PsX & Ps2 Will always Rock"

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    38
    Respekt
    23

    Post

    Jag har en IBM 120 GB 7200 rpm
    Och kör flash fxp, får mellan 6-7 Mb/s

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    37
    Respekt
    22

    Post

    IBM, jag varnar er att inte använda IBM. Det är en av de sämsta märkena när det gäller tillförlitlighet. Brukar alltid bli problem.

    Men det är bara min och mina 5 års erfarenhet av hårrdiskar om pratar.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Zatarc:
    <strong>IBM, jag varnar er att inte använda IBM. Det är en av de sämsta märkena när det gäller tillförlitlighet. Brukar alltid bli problem.

    Men det är bara min och mina 5 års erfarenhet av hårrdiskar om pratar. </strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Jaså, hur många IBM har gått sönder för dig under dessa 5 år? Eller är du ännu en av de "förståsigpåare" som tycker att IBM är dåliga eftersom "alla" säger att dom är det...

    Om man köper 1000st ibm-diskar och 5 går sönder, samt 10st fujitsudiskar men bara en går sönder, vilket märe är bäst?

    :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    62
    Respekt
    22

    Post

    Håller med dig Hansi, korkat inlägg... Jag har viss erfarenhet av IBM-hårddiskar och både tester, hörsägen och 15 års egen erfarenhet säger mig att det är ett pålitligt märke. Däremot har jag hört mkt skit om Seagate *lol*


  11. #11
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    62
    Respekt
    22

    Question

    Måste passa på att fråga igen: Använder XBox ATA100 gränssnitt eller ATA133. Funderar nämligen på att köpa en av Maxtors nya tysta och svala DiamondMaxPlus9-diskar för det borde vara perfekt för XBoxen. Är väl mest av akademiskt intresse iofs eftersom överföringshastigheten knappast lär påverkas. Här pratas det ju om 4-7 MB/s, inga svindlande hastigheter med Promise-mått mätt om man säger så...

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    37
    Respekt
    22

    Post

    Det är så klart upp till var och en vad man tycker är bra. Jag bara ville varna för enligt mina erfarenheter så tycker jag att dom icke är tillförlitliga. 3 diskar har gått sönder det sista året i mina datorer. Och det inte handhavandefel.

    Men smaken är som baken, såklart.
    Jag gillar Western Digital och Samsung mer.

    Mvh

    Zatarc

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    36
    Respekt
    23

    Post

    Redcheat:

    Provade Wincommander men fick samma hastighet som i WSFtpPro. Förstår inte varför det inte ska gå få högre hastighet. När jag drar från xboxen till PC så får jag över 5Mbyte/s.

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2002
    Från
    -
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Post

    en liten fråga bara... kör ni med orginal kablen eller byter ni hd kablen mot en ata100 kabel ?

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    Post

    samma problems här, kör med flashfxp.
    Ner till pc ligger hastigheten på 7000-8000 k/s
    Men när jag ska tanka till xboxen så får jag vara glad om hastigheten kommer upp i 600 - 700 k/s...

    Nån som kan hjälpa?
    usch för att tanka över colin på 6gb i 600 k/s

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2002
    Från
    -
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Post

    Kör ni 100mbit full duplex ? Kolla i setting på evox dashen .. pc'n nätverks kort kanske är inställt på 10mbit .. kolla det.

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    Post

    inställning i både pc och xbox är på 100mb full duplex

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    31
    Respekt
    0

    Question

    på min pc har jag inställt på 100mbit full duplex, men om jag kollar på xboxen så är det 100mbit halft duplex... Vad fan kan det vara för problem? för jag ska väll inte ändra några iställningar i xboxen?
    mvh /Andreas

  19. #19
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    Post

    Slängde in en ny 80gb WD disk, och wips överföringshastigheten till Xboxen gick upp till 2000-3000 kb/s, innan med originaldisken i så kom jag upp i MAX 800 kb/s men mestadels runt 400-500 kb/s.
    Fortfarande lite konfunderad, från xbox till pc ligger jag på 10000-11000 kb/s.....

    Tack alla för hjälpen med att bygla flasha installera disk...
    Xbox är riktigt kul nu )

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    34
    Respekt
    23

    Post

    Som någon sa tidigare i tråden så prova att använda Windows Commander...

    hade hastigheter runt 2Mb/s med flashfxp och fick närmare 6Mb/s med Windows Commander...

  21. #21
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Red face

    Måste kommentera detta "tillspetsade" reply tidigare i posten...

    " Jaså, hur många IBM har gått sönder för dig under dessa 5 år? Eller är du ännu en av de "förståsigpåare" som tycker att IBM är dåliga eftersom "alla" säger att dom är det... "

    Faktum är att ifrån Oktober 2000 t.o.m. Mars 2002 så har IBM haft mycket stora problem med sina diskar (Deskstar, även kallde för Deathstar). Problemen låg i att diskarna efter ca: en månads användning slutade att identifieras i bios, och ett obehagligt klickljud fick du med på köpet . Bättre är att IBM förlängde sin garanti till två år på drabbade kunder.

    Jag jobbar i branchen, vet vad jag talar om och har lite beklagliga nyheter, Western Digital diskarna som säljs som aldrig förr, har även dessa påvisat samma problematik i vissa serier, men framför allt 120GB varianterna. Som använder sig av samma slutmonteringsfabrik i Ungern som även IBM använder sig av.. Den som lever får se.

    /Christian

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Ungefär det jag misstänkte, ett antagligen tillfälligt problem med en viss serie har skapat en skröna. Alla har hört talas om att IBM:s diskar går sönder, men knappast någon vet bakgrunden till detta.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #23
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    31
    Respekt
    0

    Question

    ingen som kan svara på frågan varför jag inte får full duplex på xboxen?

    Pc:n har jag inställt på 100mbit full duplex, men om jag kollar på xboxen så är det 100mbit half duplex... Vad kan det vara för problem? för jag ska väll inte ändra några iställningar i xboxen?
    mvh /Andreas

  24. #24
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Post

    Testa att byta kabel, eller sätt Media type (under inställningar för ditt nätverkskort) till auto. Om det redan är auto testa att sätta till 100 Mbit/s/full duplex.

  25. #25
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Ivil:
    <strong>ingen som kan svara på frågan varför jag inte får full duplex på xboxen?

    Pc:n har jag inställt på 100mbit full duplex, men om jag kollar på xboxen så är det 100mbit half duplex... Vad kan det vara för problem? för jag ska väll inte ändra några iställningar i xboxen?
    mvh /Andreas</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Hur hade du kopplat då?

    Du måste ha en korrekt kabel direkt mellan xbox och pc, alternativt köra genom en switch som har stöd för full duplex. I så fall måste båda kablarna vara korrekt gjorda.

    Om jag minns rätt används fler kontakter/ledningar i kabeln när man kör full duplex.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #26
    Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Malmö
    Inlägg
    275
    Respekt
    23

    Post

    Hej hej.

    Här var det livat, men men, om vi skall snacka om överföring så kan jag väl säga att jag ligger runt 4000-6000 KBit/s upp och runt 10000 Kbit/s ner.

    Sen att överföringen varierar beror på märke/snabbhet = accesstid/söktid.

    Jag hade innan en WD 5400 spinnare och det mäktes skillnad, min nuvarande Segate 7200 spinnare är mycket snabbare och därför har snabbare överföring.

    Och förresten, vad är det för fel på Seagate??? Man hör ju F** inte om HD'n är igång eller ej när man har startat xboxen , och någon speciell värme alstrar den inte.
    I'm a XBOX Lover.

    ©NightRabbit® - ©eLiTe FoRcE®

    XBOX v1.0 - Orginal (XBOX-Live)
    XBOX v1.0 - X3 build 1959, 200GB HD, Case Modded.
    Screen : 103" (InFocus)
    + en massa andra bra prylar.

  27. #27
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    52
    Respekt
    23

    Talking

    Hittade det här lilla sköna ftprogget:
    <a href="http://stud.fh-heilbronn.de/~jdebis/leechftp/" target="_blank">http://stud.fh-heilbronn.de/~jdebis/leechftp/</a>

    Asbra, kör med flera trådar samtidigt (som t.ex downloadaccelerator).
    Programmet har inte uppdaterats på ett tag men
    det fungerar alldeles utmärkt.
    Jag dubblerade iaf min uppladdningshastighet

  28. #28
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Skellhell
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Post

    provade leechftp men det kunde inte lista katalogerna på boxen, bara filerna =/

    någon som har en version av windows commander som går snabbt för dom kan gärna maila den på freddie@telia.com
    eller adda mej på ICQ #77398621 och skicka den där.... tack

  29. #29
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    52
    Respekt
    23

    Smile

    Spelar ingen roll om man kan lista katalogerna, gick in i gamesmappen och tankade över spelmapparna dit bara.
    Funkade bra.

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post

    WSftpPro 95 LE V.5.08 fick uppemot 90mb/s

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Seg överföringshastighet PC > Xbox!!
    By Junling in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2004-09-05, 19:51
  2. Taskig överföringshastighet!
    By Zelloc in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-31, 17:11
  3. minskad överföringshastighet efter hdd byte
    By tsaren in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 10:38
  4. Högre överföringshastighet till XBOXen
    By Snuff in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-01-28, 10:32
  5. Överföringshastighet
    By ROQ_Les in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2002-10-14, 04:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •