Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 37 av 37

Diskussion: Överföringshastighet

  1. #31
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Skellhell
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av sjuk:
    <strong>WSftpPro 95 LE V.5.08 fick uppemot 90mb/s</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Nu tog vi i lite väl mycket va???

  2. #32
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    Post

    Körde LeechFTP förut, men då hände det att XBOXen hängde sig när man var inloggad via FTP:n. Krascherna var oregelbundna och kunde inträffa både under överföring samt när man inte gjorde nånting, så det var lite svårt att klura ut vad felet berodde på.

    Bytte till WS FTP och har aldrig fått igen problemet ... skitskumt ...

  3. #33
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Post

    Hmm ... Testat lite olika varianter och det verkar som om det skulle vara ftp-servern i EvoX som är lite slö ... Eller ... Slö och slö ... Det beror på vad man jämför med ...

    Hursomhelst, jag har testat med en Western Digital 120GB, "JB"-modell, dvs 8MB cache (den käkar mina andra IDE-diskar i Windows till kvällsmat ...).

    Från Xbox så har jag i snitt 11,1 MB (!) / sec till en Ultra160-SCSI utrustad Windows 2000 Server och direktansluten 100 Mbps kabel. Det är nästan på maxgränsen för 100 Mbps anslutningen så det är helt OK, lite förlust har man alltid men den siffran är riktigt, riktigt bra.

    Till Xbox däremot så är det 2.4 MB / sec i stort sett helt oberoende av vilket ftp-program jag använder. Jag har bytt kablar i Xboxen lite fram och tillbaka (till ATA-66/100 kabel) men det verkar inte ha speciellt stor betydlese.

    Förmodligen så skriver EvoX ftp-servern hela tiden till disken istället för att cacha datat till större skrivningar - vilket förklarar skillnaden mellan "till Windows 2000 server" och "från Windows 2000 server".

    Är det någon som kommit långt över ca. 2.5 MB/sec till sin Xbox?

  4. #34
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Sweden
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Post

    Ja, 7,5MB/sec ner till boxen. I pcn sitter ett 3com NIC(100Mbit Full Duplex) och allt knyts samman med en vanlig Netgear-switch.

  5. #35
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Post

    Du menar från PC -&gt; Xbox och 7,5 MB/s???

    Hmm ... Mycket märkligt.

    Jag har nu testat med direktanslutning (3COM's 905C kort i servern), kollat att det verkligen är 100Mbps och full duplex. Samt även via en 3COM Superstack 24'a portars 4400 switch men kommer aldrig över 2,5 MB/s (oavsett FTP program). Kollar man i admin delen för 3COM switchen så är ansultningen mellan PC/Xbox också 100 Mbps/full duplex så 2,5 MB/s känns rätt slött.

    Kör du senaste EvoX, dvs 1.8.2812 eller nått annat?

    <small>[ 19 November 2002, 19:24: Meddelandet redigerat av: lmfs ]</small>

  6. #36
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Sweden
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Post

    Jag kör Evox 1.8.2594 och CuteFTP. Disken i xboxen är en vanlig 80GB Maxtor 5400Rpm.

  7. #37
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Sweden
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Post

    Jag testade att ladda från xboxen till PCn, då är snittet 11500KB/s , så jag e nöjd :-)

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Seg överföringshastighet PC > Xbox!!
    By Junling in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2004-09-05, 19:51
  2. Taskig överföringshastighet!
    By Zelloc in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-31, 17:11
  3. minskad överföringshastighet efter hdd byte
    By tsaren in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 10:38
  4. Högre överföringshastighet till XBOXen
    By Snuff in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-01-28, 10:32
  5. Överföringshastighet
    By ROQ_Les in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2002-10-14, 04:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •