Jag har på senare tid fått upp intresset för att införskaffa mig en ny konsoll och det verkar bli en ps2:a eftersom jag haft ett playstation som jag haft många goda stunder med.
Och som dom flesta så lockar det ju med multi-x(vilket jag för övrigt hade på min ps1:a).
Då till frågorna:
Jag var idag och kollade med min lokala gamebutik och hörde efter om priser och så på en ps2:a och kollade upp lite. Dom hade bara det där ps2+MGS2 paketet. Jag han se en skymt av vilket versions nummer det var och det var scph30004 RM. Jag visste att det fanns R modeller. Men det där 'M:et' verkar lite oroande. Vad är det för version?
Sen även det där med multi-x. Vad jag förstått är messiah klart bäst och lockar mest. Men vad jag förstått har ni 100 maskiner liggandes i väntan på chippen. Och jag har läst detta forum nu och hansi har sagt att det kommer en stor order med messiah chip "nästa vecka" i ganska många posts ganska länge. Nästa vecka ...är det nu?
Och hur är framtiden för chip? Kommer messiah vara det enda directboot chippet eller kommer fler? Jag har inte direkt stort begär av multi-x i dagens läge. Borde jag kanske vänta?
Sen så av erfarenhet med mitt Playstation(förvisso gammal model scph1002) att multi-x har en tendens att sakta med säkert döda playstations. Min dog rättså omgående efter att jag installerat multi-x(ca: halvår-år). Den var då redan något/några år gammal. Eller är det bara en myt? Laddnings tiderna och värmeutvecklingen ökade drastiskt efter ett halvår och ytterligare ett halvår kunde den knappt läsa skivor. Och nu är lasern paj.
Påverkas ps2:an på samma sätt? Läste eran artikel ang. "how to kill a ps2 within 3months" och jag äger inget husdjur eller dylikt och har relativt rent/dammfritt rum och sköter mina saker ordentligt.
En följdfråga på detta blir då alternativa multi-x till ps2:an då jag läst om diverse swaptricks och mjukvaru versioner av multi-x.
Är det något att ha? Och hur påverkar dom maskinen?
Klurigt är det imo, då jag vill att maskinen ska hålla ett tag(några år).
För övrigt tycker jag det finns för många olika chip med olika funktioner. Kan inte ngn bara ta och göra ett nytt messiah och köra in allt i ett och göra en smidig usb plug och massproducera skiten.
Bookmarks