Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Lite frågor...

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2002
    Från
    Sweden
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Post Lite frågor...

    Jag har på senare tid fått upp intresset för att införskaffa mig en ny konsoll och det verkar bli en ps2:a eftersom jag haft ett playstation som jag haft många goda stunder med.
    Och som dom flesta så lockar det ju med multi-x(vilket jag för övrigt hade på min ps1:a).

    Då till frågorna:
    Jag var idag och kollade med min lokala gamebutik och hörde efter om priser och så på en ps2:a och kollade upp lite. Dom hade bara det där ps2+MGS2 paketet. Jag han se en skymt av vilket versions nummer det var och det var scph30004 RM. Jag visste att det fanns R modeller. Men det där 'M:et' verkar lite oroande. Vad är det för version?

    Sen även det där med multi-x. Vad jag förstått är messiah klart bäst och lockar mest. Men vad jag förstått har ni 100 maskiner liggandes i väntan på chippen. Och jag har läst detta forum nu och hansi har sagt att det kommer en stor order med messiah chip "nästa vecka" i ganska många posts ganska länge. Nästa vecka ...är det nu?
    Och hur är framtiden för chip? Kommer messiah vara det enda directboot chippet eller kommer fler? Jag har inte direkt stort begär av multi-x i dagens läge. Borde jag kanske vänta?

    Sen så av erfarenhet med mitt Playstation(förvisso gammal model scph1002) att multi-x har en tendens att sakta med säkert döda playstations. Min dog rättså omgående efter att jag installerat multi-x(ca: halvår-år). Den var då redan något/några år gammal. Eller är det bara en myt? Laddnings tiderna och värmeutvecklingen ökade drastiskt efter ett halvår och ytterligare ett halvår kunde den knappt läsa skivor. Och nu är lasern paj.
    Påverkas ps2:an på samma sätt? Läste eran artikel ang. "how to kill a ps2 within 3months" och jag äger inget husdjur eller dylikt och har relativt rent/dammfritt rum och sköter mina saker ordentligt.
    En följdfråga på detta blir då alternativa multi-x till ps2:an då jag läst om diverse swaptricks och mjukvaru versioner av multi-x.
    Är det något att ha? Och hur påverkar dom maskinen?

    Klurigt är det imo, då jag vill att maskinen ska hålla ett tag(några år).

    För övrigt tycker jag det finns för många olika chip med olika funktioner. Kan inte ngn bara ta och göra ett nytt messiah och köra in allt i ett och göra en smidig usb plug och massproducera skiten.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    M = MGS2 :-)

    Det är vanliga PS2 där man stoppat in MGS2 samt lagt lådan i en extra yttre låda med MGS2-grafiken.

    De MGS2-paket vi fått har innehållit SCPH-30004R med v4 och v5 moderkort.

    Och vill någon slippa MGS2 så tar vi bara ut spelet och säljer till vanligt pris.

    Jag tror inte vi har så många som 100 PS2 som väntar på Messiahmodifiering, men det är fler än 50...

    Multi-X chipen i sig skall inte påverka livslängden. Men en chippad playstation kanske används lite mer än en ochippad?

    SCPH-1002 var felkonstruerad, värmen från nätdelen fick smörjgeggan i lasersläden att stelna vilket gör att slädens "medar" slits ut väldigt fort.

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. messiah LITE pris???
    By filli100 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-14, 15:53
  2. Lite frågor kring PS2 och chippen...
    By ckin- in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-10-03, 21:00
  3. Lite frågor jag behöver ha svar på
    By blabar in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2003-02-08, 14:55
  4. Lite frågor om mitt Xecutor2 LITE
    By Henkomannen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-09, 23:05
  5. X-ecuter 2 Lite frågor?
    By King_Lirik in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2002-12-29, 23:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •