Kan man sätta in ett multi-x tex NEO4 på ett japanskt playstation 2, och på så sätt kunna spela svenska spel?
Kan man sätta in ett multi-x tex NEO4 på ett japanskt playstation 2, och på så sätt kunna spela svenska spel?
Mja...
NEO4 för japanska PS2 kommer att släppas ett par veckor efter releasen av chip för europeiska och usa PS2.
NEO4 kommer inte att klara av importerade originalspel.
Det kommer ett separat chip för importerade originalspel. Jag vet inte hur långt bort i tiden detta chip ligger.
Sedan finns det ju andra alternativ. Http://www.origa********* har ett chip som gör att du kan spela europeiska och amerikanska originalspel på en japansk ps2. Installationen kräver mycket goda lödkunskaper.
Messiahchippet kommer att klara ALLT, men releasedatum - speciellt för japansk PS2 - är mycket osäkert just nu.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Bookmarks