Kanske är det min Tv det beror på eller nått?
den är ju ganska ny så det vore konstigt om det är den det beror på att jag får svartvitt i ntsc mode.
Kanske är det min Tv det beror på eller nått?
den är ju ganska ny så det vore konstigt om det är den det beror på att jag får svartvitt i ntsc mode.
ja, du ger så lite info om vad det berör :S
Men om du har laddat ner ett spel och har lagt in spelet på HDn eller brännt det så beror det kanske på att du ska byta till NTSC ???
Eller om du kör NTSC så byt till PAL ....
Vad mer finns där ute?
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av boxcoxer:
<strong>Kanske är det min Tv det beror på eller nått?
den är ju ganska ny så det vore konstigt om det är den det beror på att jag får svartvitt i ntsc mode.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Felet är att din tv inte stöder NTSC, för att lösa detta så måste man köpa en ny tv eller köra i pal läget.
Sypher:
Om man kör i pal läget på ntsc xbox spel eller vise versa så blir det inte svartvit.
Antigonos24 tack... det kanske är så enkelt!.. jaja bara att köpa tv då!
Sypher.. vadå lite info?? jag får svartvitt i Ntsc mode helt enkelt. Det är förmodligen min tv det beror på .. men varför jag frågade är för att jag har hört talas om olika sorters scart kablar som kan göra att det fixar sig.
Köp en RGB kabel så får du färg...
Hsr flera kompisar som haft detta problem på både PS2 och xbox så det är lugnt...
<small>[ 31 March 2003, 14:57: Meddelandet redigerat av: wmadoss ]</small>
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av wmadoss:
<strong>Köp en RGB kabel så får du färg...
Hsr flera kompisar som haft detta problem på både PS2 och xbox så det är lugnt...</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Det är ju lite billigare än att köpa en ny tv, men jag tror inte det hjälper. I vilket fall som helst så är RGB scart bra att ha, så köp den ifall att. Och skaffar du en ny tv så är rgb ett måste enligt mig så...
<small>[ 31 March 2003, 15:12: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>
Det hjälper med största sannolikhet.
Som sagt har haft flera polare som fått svartvitt på NTSC lir på både PS2 och XBOX men det funkar bra om man har RGB scart.
Du kan även testa ett annat scart uttag på TV.n då det inte alltid är samma sorts scart uttag.
Eftersom det finns 2 olika NTSC lägen 3.58 och 4.43 tror jag de heter och jag vet att på vissa tv-apparater så finns det bara ett uttag som funkar.
<small>[ 31 March 2003, 16:37: Meddelandet redigerat av: wmadoss ]</small>
Jag fick iallfall färg på min bild efter att jag köpt en rgb kabel... så testa det innan du köper ny tv.
Ursprungligen skrivet av Antigonos24:
<strong> </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av wmadoss:
<strong>Köp en RGB kabel så får du färg...
Hsr flera kompisar som haft detta problem på både PS2 och xbox så det är lugnt...</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Det är ju lite billigare än att köpa en ny tv, men jag tror inte det hjälper. I vilket fall som helst så är RGB scart bra att ha, så köp den ifall att. Och skaffar du en ny tv så är rgb ett måste enligt mig så...</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">jo jag har testat olika scart utag på tv:n men utan resultat.. men jag tar nog och testar med en rgb skart.. tackar tackar för era tipps.
din tv kankse inte har någon autoformatfunktion eller så kanske den inte är inställd på det. titta i menyerna p din tv först om du kan ställa om till ntsc. jag måste själv byta på min tv varje gång jag byter på boxen.
Bookmarks