Jag fick tag i en Xbox som bioset skulle vara trasigt på, jag satte i ett Homebrew chipp och bootade med Evolution-x 1.8.2812 iso och flashade bioset med evoX 2.4, så långt fungerar det bra och den klagar inte på nåt. Innan startade den inte alls.
Nu när jag startar Xboxen utan någon skiva i så säger den "Contact Service" och så står det 13 uppe i vänstra hörnet.
Om jag däremot har en skiva i med ett Backup spel så säger den samma sak men med nummer 21 i vänstra hörnet.
Om jag bootar med Evolution-X 1.8.2812 iso så laddar den dashboard och allt ser ut att fungera, om jag loggar in med ftp över nätverket så är ser det ut att vara tomt på alla partitioner.
Om jag bootar med Evolution-X 1.8.458 eller Hansi TOol collection så startar den inte heller, det blir även då kontact service med nummer 21 i hörnet
Jag försöker ladda upp filerna som jag tagit backup på från en annan Xbox på C och E partitionen så säger den att den laddar upp den men de hamnar ändå inte där.
Nån som har en aning om vad alla dessa mystiska fel beror på?
Är det hårddisken som är trasig eller fel formaterad på nåt sätt?
Jag läste att man kan formatera HD'n smidigt från superdisc2, vart kan jag hitta den? maila gärna adress eller nåt.
Om jag kollar på system info från 1.8.2812 cd'n så säger den att det är EvoX 2.4 Bios i alla fall.
<small>[ 25 October 2002, 01:40: Meddelandet redigerat av: Butcher76 ]</small>
Bookmarks