Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: "Contact Service" (21) (13)

Registrerade
    Apr 2002
    Respekt
    0

Unhappy "Contact Service" (21) (13)

Jag fick tag i en Xbox som bioset skulle vara trasigt på, jag satte i ett Homebrew chipp och bootade med Evolution-x 1.8.2812 iso och flashade bioset med evoX 2.4, så långt fungerar det bra och den klagar inte på nåt. Innan startade den inte alls.

Nu när jag startar Xboxen utan någon skiva i så säger den "Contact Service" och så står det 13 uppe i vänstra hörnet.

Om jag däremot har en skiva i med ett Backup spel så säger den samma sak men med nummer 21 i vänstra hörnet.

Om jag bootar med Evolution-X 1.8.2812 iso så laddar den dashboard och allt ser ut att fungera, om jag loggar in med ftp över nätverket så är ser det ut att vara tomt på alla partitioner.

Om jag bootar med Evolution-X 1.8.458 eller Hansi TOol collection så startar den inte heller, det blir även då kontact service med nummer 21 i hörnet

Jag försöker ladda upp filerna som jag tagit backup på från en annan Xbox på C och E partitionen så säger den att den laddar upp den men de hamnar ändå inte där.

Nån som har en aning om vad alla dessa mystiska fel beror på?
    Är det hårddisken som är trasig eller fel formaterad på nåt sätt?

Jag läste att man kan formatera HD'n smidigt från superdisc2, vart kan jag hitta den? maila gärna adress eller nåt.

Om jag kollar på system info från 1.8.2812 cd'n så säger den att det är EvoX 2.4 Bios i alla fall.

<small>[ 25 October 2002, 01:40: Meddelandet redigerat av: Butcher76 ]</small>

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Du kan följa den första guiden för hårddiskbyte jag skrev, där ser du kommandona du skriver via ftp för att formattera disken.

Hittar du superdisc2 är det antagligen bara att välja "Warning - format c-e-f", sedan kan man köra "Install Original MS Dashboard" så får du samma saker på hårddisken som när boxen lämnade fabriken :-)

Sedan är det bara att köra "Install evo-x (small hd)" så har du en finfin box sedan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2002
    Respekt
    0

Jag formaterade disken med Superdisc 2, och kopierar sedan in filerna men hårddisken fungerar skumt, den tar emot filerna men de syns sedan inte på hårddisken.

Jag provade att stoppa i Hårddisken i en annan XBOX och den fungerade där, sedan provade jag med en annan XBOX hårddisk i denna maskin och det blev samma fel med att "Contact Service" kommer upp.

Jag provade att sätta i en större hårddisk (20GB) och formaterade den med SUperdisc 2 och kopierade in filerna, då fungerar allt bra, kan köra alla program från hårddisken, spela backup spel m.m.

Vad är det då som är fel?
    Hårddisken fungerar i annan XBOX, det verkar som den inte gillar hårddiskarna som är med på nåt sätt.

Jag har provat med 2 olika större diskar och det fungerar med båda.

Jag har även provat att Jumpra hårddisken som det inte fungerar med på olika sätt.

Nån som har nån aning om varför detta mystiska beteende?

<small>[ 30 October 2002, 07:49: Meddelandet redigerat av: Butcher76 ]</small>

Liknande diskussioner

1. "Your Xbox needs service"
    By crusher88 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2002-11-19, 21:53

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner