Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Neo 2.2 med AR2 - timing för att trycka på X?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    Post Neo 2.2 med AR2 - timing för att trycka på X?

    Jag har just installerat Neo 2.2 och bootar med AR2. Fick igång Tekken 4 utan problem. Var dock tvungen att använda "hålla inne power-knappen"-tricket...

    Vad jag har upptäckt är att jag måste trycka på X ganska precis 2 sek efter att släden åker in med den kopierade CD:n - det hörs då ett ganska kraftigt klick... Trycker jag för sent eller för tidigt hör man att CD läses ett antal gånger men inget mer händer.

    Är det så för alla Neo 2.2 eller är det något konstigt med min AR2 alternativt själva chippet?

    Jag köpte min AR2 för ca 2 månader sedan på psxcare så det borde vara en 2.02 - ska dubbelkolla detta.

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    sweden
    Inlägg
    152
    Respekt
    0

    Post

    Hej! det är så för alla som vill starta ps2 backuper.
    mvh Daniel
    daniel_e53@hotmail.com

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    Post

    OK, då vet jag

    Finns det något exakt tidsintervall för Neo 2.2 ?

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    sweden
    Inlägg
    152
    Respekt
    0

    Smile

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av eastrom:
    <strong>OK, då vet jag

    Finns det något exakt tidsintervall för Neo 2.2 ?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">nej det finns det inte

    <small>[ 07 June 2002, 19:24: Meddelandet redigerat av: daniel_e53@hotmail.com ]</small>
    daniel_e53@hotmail.com

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av eastrom:
    <strong>OK, då vet jag

    Finns det något exakt tidsintervall för Neo 2.2 ?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Jag gör så här:
    När AR:s "please change disc and press x" eller vad det nu står kommer fram, trycker jag på eject och X och håller X inne tills texten tonar bort, byter skiva och puttar in släden, (inte eject-knappen), det funkar 9 av 10 ggr.
    Nu har jag iofs Neo 2.0 och AR2 v1.3 men det kan vara värt ett försök
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Liknande diskussioner

  1. Installationsanvisning Multi-X 4-in-one version 10.0
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-05-30, 14:51
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. 3.1 Installation av Evolution-X BETA 1.8.458
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 21:49
  4. Aktivera RGB för bästa bild med DVD-spelare samt ställ in ljudet rätt
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-05-10, 18:44
  5. Import Spel Med Neo 2.2 å AR2
    By DunderKlumpen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-03-04, 11:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •