Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Fel eller normalt?

Registrerade
    May 2003
    Från
    Kolbäck
    Respekt
    0

Angry Fel eller normalt?

När jag skaffar spel så laddar en kompis ner dem åt mig (jag har modem) och dem flesta spel filerna han hittade var en massa "001" filer... hur funkar dem?? har testat öppna med .rar men det går inte att kopiera dem därifrån:S snälla hjälp...
    n00b på kex box:P

Registrerade
    May 2003
    Från
    Kolbäck
    Respekt
    0

glömde skriva en sak på den innan:

Jag hittar .ISO filer i "001" filerna när jag öppnar dem med .rar. men som sagt... dem går varken att öppna eller kopiera därifrån...

Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Umeå
    Respekt
    23

Låter ju som vanligt tycker jag - spelen du laddar ner är nerpackade med WinRAR. Bara packa upp alla de numrerade filerna så får du en komplett .iso att bränna.

Registrerade
    May 2003
    Från
    Kolbäck
    Respekt
    0

Ja men... han får hem ett par "000" filer (001 och 002 m.m)och om man går in på dem med .rar så går det inte att kopiera .ISO filen därifrån... den säger att det inte finns filer nog I .ISO:n... det är därför jag undrar om man behöver ett annat program än .RAR eller om det är andra filer han ska ladda hem...

Registrerade
    Feb 2003
    Från
    U-A
    Respekt
    0

Om du har ett spel som är komprimerat i .000, .001, .002-filer osv. så har du också oftast laddat ner en .SFV-fil. Då finns det ett väldigt trevligt program som heter EasySFV som kollar att alla filer finns med och att de fungerar. Om det verkar okej så ska det bara vara att packa upp filerna till en ISO. Har ingen länk, men sök på EasySFV så hittar du det...
    -peace on urth-

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35

Du skall ladda hem alla filerna & bara öppna den med bara 000 med programmet så följer dom andra med automatiskt.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    May 2003
    Från
    Kolbäck
    Respekt
    0

men det går ju inte!!!!! det går ju inte att kopiera ISO filen från .RAR:en det står att det inte finns tillräckligt med filer iden!!! vill gärna ha hjälp!!!

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35

Du öppnar den första *.rar filen med winrar eller med Powerarchiver, då känner programmet automatiskt av & öppnar dom andra (000. 001. osv) automatiskt om det INTE sker är nog ngn fil korrupt. Har du ingen *rar fil förutom alla 000, 001, 002 så har du missat ngn fil när du laddade ner......

<small>[ 12 May 2003, 15:14: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Umeå
    Respekt
    23

Se till att hitta antingen den .sfv eller .nfo fil som tillhör spelet - där står det alltid hur många filer spelet är packat på, så upptäcker du lätt om det saknas något.

Tror säkert att du behöver en .rar för att kunna påbörja uppackningen. Observera att Windows sorterar nummer före bokstäver, så kolla den sista rar-filen som ligger i spelets katalog - den kan mycket väl heta .rar.

Registrerade
    May 2003
    Från
    Kolbäck
    Respekt
    0

har nog kommit på problemet nu så tack för all hjälp

Liknande diskussioner

1. Fel installerat eller något fel med bioset?
    By Jompapompa in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2003-12-20, 10:51
  2. X-BIT fel eller
    By villha in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2003-11-23, 10:46
  3. Fel på chippet eller ps2an?
    By Ragol in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-03-13, 13:33
  4. Laser fel eller chip fel?
    By Gatufight in forum Messiah - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2002-12-20, 13:31
  5. Betyder detta att det är något fel, eller?
    By ate-bitt in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2001-11-11, 21:35

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner