Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Kommer inte åt F:\ - Hur gör man? :)

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    22

Arrow Kommer inte åt F:\ - Hur gör man? :)

Fick min första moddade Xbox förra veckan! Nu är det så att jag inte kommer åt min F:\. När man tillexempel kollar genom Boxplorer står det "F:\ - NotAvalible".

Jag har hört att F:\ skall vara 2Gb stor, och att det går att "låsa upp" den på något sätt, och nu undrar jag hur jag skall gå till väga. Tyckte jag läste någon stans att det bara var att ladda ner och boota på Superdisc skivan. Jag laddade ner Superdisc 3.5, men jag blev inte klokare

En sista fråga Finns det ingen nackdel med att låsa upp f:\? Varför skulle den annars vara låst? Kanske är på F:\ som xboxen sparar alla "save-filer" och "konton" när man spelar spel?

// Fredrik

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34

F:\ Öppnar/formaterar du med SD 3.5 i menyn på CDn.

<small>[ 12 May 2003, 08:24: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    22

Question

Vad aktiv du är pege63, Svarar på alla mina frågor

Men jag fattar fortfarande inte hur jag skall göra. Jag bootar på SuperDisc 3.5 skivan, men vad skall jag välja för att formatera/låsa upp F:\ ?

Skulle också gärna vilja ha svar på varför F:\ är låst från början? Är det någon nackdel med att låsa upp den? Använder Xboxen F:\ för swap-filer/game-saves eller liknande? Eller är det bara en tom partition som aldrig används om man inte låser upp den?

//Fredrik

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34

Du stoppar in skiva bootar så får du fram en meny överst står det PSXCARE ngt du väljer den, där i står format C, E under står det format F: eller så blädrar du dig i menyn o kollar eftr det, surfa runt på cdn lite & kolla, jo en sak till F: öppnas bara OM du har en 10 GB HD OM det inte gör det så har du en 8 GB, sorry då.

<small>[ 12 May 2003, 15:44: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    22

Talking

Tack pege63! Nu funkade det fin fint, och 2Gb extra av rolighet

Jag trodde "www.PSXCARE.com" texten endast var reklam, och inte en meny man kunde gå in i

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    23

Freddo_mAN wrote:? Skulle också gärna vilja ha svar på varför F:\ är låst från början? Är det någon nackdel med att låsa upp den??

Jag vet inte hur bra du är på data, men här har jag en förklaring ifall du är intresserad.
    För att xboxen ändå inte behöver använda den partitionen när den är omoddad. Det ligger x antal partitioner på xboxen som måste ha en viss bestämd storlek, totalt blir det ca 8GB av alla partitioner tillsammans. Stoppar man in en större hårddisk så blir det ju såklart utrymme över som inte är partitionerad, och det är det utrymmet som man partitionerar och gör f: av. Eftersom hårddiskarna bara blir större så har Microsoft själva stoppat in en större hd i vissa. Och det är som sagt den extra utrymmet på dem som man gör f: på.
    Det finns inga nackdelar att göra en extra partition.
    Så F: är inte alls låst, utan den är inte skapad.

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    22

Thumbs up

Tack Antigonos24, nu hänger jag med

<small>[ 12 May 2003, 19:11: Meddelandet redigerat av: Freddo_mAN ]</small>

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    23

Man gör exakt likadant som man gör på e:, och det brukar vara färdigt i evox.ini filen för spel på F:\games

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34

F:\ är skapad eftersom den syns i FTP men man kommer inte in i den, den inte är formaterad bara.
    Du måste formatera partionen för att föra in information på just den partionen.

<small>[ 13 May 2003, 10:02: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>

Liknande diskussioner

1. Hur gör man när man flashar?
    By Xerxes in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-10-13, 18:44
  2. ..Hur bränner mAn speL...??????
    By krokkos in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-10-12, 09:52
  3. Hur gör man för att flasha med nya bios
    By ECO in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-12-25, 02:10
  4. Hur fan gör man?
    By saigon in forum X-ecuter 2 LITE support