Visar resultat 1 till 26 av 26

Diskussion: R-Mod

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    gävle, sverige
    Respekt
    24

Post R-Mod

Jag antar att Hansi (som är SÅ duktig) kommer att lägga upp info om pris, paketpris, kompatibilitet etc, så fort ni bara får in chippet och hinner prova.

Min fråga är bara om ni VET när det kommer in och vad ni kommer att ta för det och OM ni kommer att göra ett paketpris med AR, samt om ni VET något om vilka V5 r det inte passar med. Har läst på andra sidor om att några kontakter skulle vara felvända och att det eventuellt skulle finnas nån extrakabel att köpa för att fixa detta.

INFO PLEASE

MVH

Registrerade
    Feb 2002
    Respekt
    0

Det stämmer att kontakterna är felvända på vissa nya V5or, det sägs att det enda sättet är att öppna och kolla om kontakterna sitter rätt.

Sitter dom såhär så är det en inkompatibel V5: http://www.psxservices.co.uk/images/v5rkeycon.gif

Hm, nåt säger mig att dom hade PS2:an uppåner när dom tog den där bilden dock..

[This message has been edited by undisputed (edited 19 February 2002).]

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    gävle, sverige
    Respekt
    24

Hansi, nya uppgifter i ärendet? Som kompatibilitet, pris, tillgång etc?

MVH

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Vi skulle testa i helgen, självklart hade vi den inkompatibla versionen av V5...

Priset kommer antagligen bli 500:-

Kompatibilitet...tja, vi kommer inte lova så mycket :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    gävle, sverige
    Respekt
    24

Ok!

Måste man öppna enheten och kolla på kontakterna för att veta om man har rätt enhet eller går det via serienummer eller gm versionsnummer (jag har 30004R)??

Paketpris med AR2.X ?

Jag har även hört att man kan köpa en kort sladd som s.a.s vänder den felvända kontakten, har du hört nåt om det?

MVH

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Vi vet inte om det går att se på serienumret. Antagligen är det helt slumpvis beroende på vilka komponenter som fanns tillgängliga vid tillverkningstillfället.

Det enda jag hört om en adaptersladd är det någon skrev här, men det låter ju iallafall troligt.

Något paketpris har vi inte planerat ännu.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Vi fick en ny sändning PS2 igår, denna gång "rätt" modell, så vi har installerat och testat chipet samt tagit bilder. Vår installationsanvisning bör bli klar imorgon, batteriet tog slut i kameran när vi höll på som bäst...

Alla spel vi provat fungerar finfint, men chipet kan vara lite "brutalt" eftersom man triggar en "ea-swap" så fort man håller in ejectknappen i ett par sekunder.

EA-swap = chipet trycker ut släden i 90 knyck för att sedan stänga den i 90 knyck efter 5 sekunder.

Om skivan som sitter i snurrar när man aktiverar denna funktion så är risken väldigt stor att man repar sönder den.

Men vid KORREKT hantering skall det inte vara någon fara.

Jag har själv endast hunnit prova några PS2 CD-R och DVD-R, bägge går att starta utan att man måste trycka ut en snurrande skiva. Imorgon skall jag dubbelkolla att det går att swappa PS1 spel utan att bootskivan snurrar när man swappar.

Om man skall starta DVD-R utan att repa sönder originalskivan måste man använda "dave mirra" tricket ( http://www.psxcare.com/support/forum...ML/000008.html )precis som med NEO2.2 (enda skillnaden är att man aktiverar ea-swap på olika sätt med chippen).

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Hur man ser att en V5 har "rätt" kontakter:

När man drar ut kablarna ur kontakterna där man sedan skall trycka i chipet så skall kontaktytorna vara NEDÅT, dvs inte synas om man inte vänder på kabeln.

Om kontaktytorna sitter uppåt så passar inte chipet. Bilden nedan (från annan site tills vi är klara med våra egna) visar den version som INTE fungerar:

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Nu har jag veriferat att även PS1 spel swappas igång utan att bootskivan snurrar när man trycker ut den.

Jag har provat både CD-R och import original PS1. Men den japanska Tekken III original jag testade gick INTE i 60Hz...kändes snarare som 25Hz :-(

Samma spel betedde sig likadant i en origachippad PS2, dock inte i en PS2 med NEO4+Origa. Jag skall testa det i en Messiah PS2 också.

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    gävle, sverige
    Respekt
    24

Sjutton också

Du jobbar ju på som värsta myran !!

Mailväxlade med ett stort postorderföretag i hongkong, och dom tänker inte ta in fler messiah, fråga mig inte varför, men där tappar ni nog en stor konkurrent....

MVH

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24

Kan någon tipsa om en sida där man kan läsa om R-mod?
    Vad gör det? Slipper man swap? osv osv.

Tack

Registrerade
    Feb 2002
    Från
    Sthlm, Swe
    Respekt
    0

Fungerar R-mod även med Amerikanska importspel? Finns amerikanska sidor där man kan köpa MGS2 för ca 200 kr mindre än i Sverige.
    Vad skiljer R-mod från t.ex Origa förutom installationen och priset?
    Har ni testat R-mod med 30004R?
    Fungerar skivor med "EA-skydd"?

Hittade denna info på en "Hong Kong" sida:
    No soldering required
    For PS1 backups
    For PS2 CD-R backups
    For PS2 DVD-R backups
    Action Replay or Game Shark 1.7 or higher required
    Games start with the single swap method
    Only for V5 Playstation models SCPH-3000xR (30001-R, 30002-R, 30003-R, etc.)
    Will not work with several latest v5 boards due to hardware changes. Open your PS2 console and check the installation before ordering!

Priset var helt ok, fast man bör ha i åtanke att det gäller import från Asien och att frakten kan kosta rätt mycket samt att det eventuellt kan behövas tullas. Låter man psxcare sköta detta samt installation så får man produktsupport här i Sverige av någon som kan både svenska och engelska och därtill antar jag att det är någon form av garanti utifall något skulle gå snett vid installtionen.

[This message has been edited by jenlid (edited 02 March 2002).]

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

R-MOD fungererar inte med original import.

Självklart har vi testat med SCPH-30004R, det är ju den enda PS2 modell som är aktuell i sverige som chippet fungerar till.. (*R*-mod)

Och man behöver Action Replay 2 version 2.x, version 1.x går ju inte att använda på 30004R.

Vår garanti innebär bara att vi byter ut defekta chip, samt att vi gör om installationen om vi lyckas med bedriften att montera en R-mod på ett sådant sätt att det lossnar...

Vad klarar R-Mod?
    kan man spela psx1 backuper utan swapp och ar v2.02?
    Kan inte någon skriva vad r-mod klarar och inte klarar!!

Registrerade
    Feb 2002
    Från
    Sthlm, Swe
    Respekt
    0

Läs hela tråden innan du plitar ner en fråga, svaret finns redan.

Neo 2.2 VS R- Mod!!

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    0

Jag har 5st R-modar som inte passar i mina maskiner pga av SONYs vändning av kontakter.
    Ingen som har någon teknisk lösning på detta problem annars måste jag sälja dom och köpa 5 nya.....

Registrerade
    Mar 2002
    Från
    [BANNED] Kolla länken för fritt opartiskt forum
    Respekt
    0

Unhappy

Jag skulle också vilja se lite lösningar/bilder innan jag beställer ett.
    BANNED

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det är en ny version av R-mod på väg för PS2 med "vända" kontakter...

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    24

Question

Hur länge tror ni det tar innan ni får in R-Mod med dom andra kontakterna? Plockade isär mitt ps2 igår och givetvis så hade jag fel version. I övrigt verkar R-Mod funka bra?

[This message has been edited by Hansi (edited 12 March 2002).]

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

En version av R-mod för "vända" kontakter verkar finnas i hongkong nu, så vi bör ha det inom ett par veckor.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

NEO2.2 på v5:
    =============
    + Startar PS1 backuper utan swap. Dock endast backuper av PAL spel, eller NTSC-spel med regionspatch.
    - Spel som kräver EA-swap måste patchas då EA-swap inte stöds
    - Spel på DVD-R går inte att spela (vad jag vet iaf)

R-Mod på V5:
    ============
    + I praktiken används ALLTID ea-swap, dvs inga spel måste patchas och man behöver inte hålla reda på vilka spel som skall startas med EA-Swap
    + Det går att starta DVD-R
    - Man måste swappa PS1 import/backuper

Och vi har fortfarande inte ens testat NEO 2.2 på "V5", vi har inte någon tid alls över att testa detta just nu :-)

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Jag har börjat på en R-mod FAQ (men det står inte mer i den än vad det gör i denna tråd)

http://www.psxcare.com/support/forum...ML/000016.html

Jag har uppdaterat vår "hur ser man vilken modell man har" sida med en bild på hur man ser att man har en "V6"

http://www.psxcare.com/playstation-2-modeller.asp

Kolla även denna länk:

http://www.psxcare.com/ps2/playstati...nformation.asp

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

En av våra kunder fick sitt R-mod kompletterat med ett NEO 2.2 häromdagen. Han rapporterar att hans spel (dvd-rip) på 80-minuters CD-R fungerar alldeles utmärkt nu.

Och de flesta fungerar utan EA-swap, dvs utan hjälp från R-modden.

Registrerade
    Mar 2002
    Från
    [BANNED] Kolla länken för fritt opartiskt forum
    Respekt
    0

R-mod och neo2.2 ska tydligen vara en bra kombination och lyckas köra det mesta inklusive 80 minuters skivor. Därimot väntar jag på att få höra om ni fått in den nya r-mod verisionen som inte skjuter ut cdn i 300 klm?

------------------
    BANNED

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Stön, ännu en ny version alltså :-)

Det är en version på gång som passar både v5 och v6, jag antar att den versionen har den "förbättringen" i så fall.

Liknande diskussioner

1. Xbox Live kollar efter mod chips.
    By Sheytan in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-10-09, 19:59
  2. Messiah tillgång samt rgb mod ?
    By nirre in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-09-26, 17:09
  3. Enigma Evolution-X mod fungerar inte?
    By SPeeD in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-09-04, 12:48
  4. lusifer mod
    By Lynx in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-05-09, 22:39
  5. Lusifer mod??
    By Bullit in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-04-08, 17:47

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner