Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Error 21 vid start av msdash...

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    85
    Respekt
    22

    Post Error 21 vid start av msdash...

    Varje gång jag startar Microsofts dashboard får jag error 21. Det spelar ingen roll hur jag startar det, samma sak varje gång...
    Någon som vet vad som kan vara felet? Jag förstår inte riktigt error-beskrivningen.

    "21 - anywhere - This error says that the machine was booted to display a error, basically someone told the machine to reboot (or launch a xbe) with this flag, and the error code just means its been rebooted by the flag"

    Kom på i skrivande stund... Kan det vara några filer som saknas? Jag har bara lagt in xboxdash.xbe. Vilka filer behöver jag i så fall??

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    21 - var som helst - Detta fel betyder att något program begärt att xboxen skulle startas om med denna felkod.

    Använd boxplorer och döp om xboxdash.xbe till msxboxdash samt evoxdash.xbe till xboxdash.xbe.

    Vad har du för Bios? Flasha om till någon av BIOSEN som laddar evoxdash.xbe. kolla i din evox.ini vad msdashboard pekar till för filnamn.

    Prova kör in msdash fr SD 3.5 om inte det hjälper kör in dom filerna i C:\ root som du gjorde backup på (förhoppningsvis).

    Tessta dig fram bland dessa ex.

    <small>[ 13 May 2003, 08:50: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    85
    Respekt
    22

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av pege63:
    <strong>21 - var som helst - Detta fel betyder att något program begärt att xboxen skulle startas om med denna felkod.

    Använd boxplorer och döp om xboxdash.xbe till msxboxdash samt evoxdash.xbe till xboxdash.xbe.

    Vad har du för Bios? Flasha om till någon av BIOSEN som laddar evoxdash.xbe. kolla i din evox.ini vad msdashboard pekar till för filnamn.

    Prova kör in msdash fr SD 3.5 om inte det hjälper kör in dom filerna i C:\ root som du gjorde backup på (förhoppningsvis).

    Tessta dig fram bland dessa ex.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Jag har testat att boota med *********et avaktiverat, och döpt filen till de olika sakerna du rekomenterar. Den fil jag kör kommer från SD 3.4. Den backup jag gjorde förut har jag tyvärr blivit av med.

    Är det bara en fil som behövs för att kunna köra MS dash??

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Nej det är en heldel filer som skall till, har du en email med stor kapacitet kan jag skicka dig en zipfil på alla filerna? Det är dom filerna i mappen "xboxdashdata.10027100" på SD 3.5 som åxå ska ligga i rooten på C:\

    <small>[ 14 May 2003, 14:07: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    85
    Respekt
    22

    Post

    Tack för hjälpen, saknade en rackarns massa filer helt enkelt.

  6. #6
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Norrland
    Inlägg
    48
    Respekt
    23

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av pege63:
    <strong>Nej det är en heldel filer som skall till, har du en email med stor kapacitet kan jag skicka dig en zipfil på alla filerna? Det är dom filerna i mappen "xboxdashdata.10027100" på SD 3.5 som åxå ska ligga i rooten på C:\</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Hola!

    Jag har samma prolem med error 21. Var det samma filer i din "zipfil" som i mappen "xboxdashdata.10027100" på SD 3.5? Eller behöver man både SD 3.5 och ditt mail.
    Ev'rybody's in despair,
    Ev'ry girl and boy
    But when Quinn the Eskimo gets here,
    Ev'rybody's gonna jump for joy.
    Come all without, come all within,
    You'll not see nothing like the mighty Quinn.

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    nej bara dom i mappen
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. Autostarta XBMP direkt vid start.
    By SthlmAdde in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-11-06, 00:09
  2. TV-kabeln vid start??
    By Recman in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-05, 07:37
  3. Slumpmässiga låsningar vid IGR och vid start...
    By donmeta in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2003-06-30, 09:41
  4. pal\ntsc vid start av msdashboard
    By d3m in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-10, 18:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •