Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Spela med mus och tangentbord?

Registrerade
    May 2003
    Från
    Vänersborg
    Respekt
    22

Question Spela med mus och tangentbord?

Finns det patchar eller liknande till spel så att man kan använda mus och tangentbord till att spela spel på Xboxen (tex Splinter Cell och liknande)? Och i så fall till hur många spel finns sådant?

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34

Tror inget xbox spel har tg/mus stöd än så länge konstigt e det för DreamCast hade ju både mus/tg/pistol/fiskespö/modem/bredbandadapter, osv. Hade även gjorts prototyper DVD/Digitalcamera/sladdlöspistol till konsolen. Phantasy Star Online hade ju det till DC varför har inte MS lärt sig av DC kan man ju undra. Massor av spelen som kommer ut till Xboxen nu var för DC fr början, i bättre versioner än vad som finns nu till boxen. Jag tror att ngn av dom stora konsoltidningarna har skrivit om det, DC var & är bättre konsol än boxen & var långt föra alla andra i sitt tänkande. För vad vore xbox utan SuperDiskarna inget alls.....tycker jag

<small>[ 13 May 2003, 15:23: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    May 2003
    Från
    Vänersborg
    Respekt
    22

Men kan inte folk (sådana som har kunskapen) fixa patchar så att spelen får stöd?

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    23

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Recman:
    <strong>Men kan inte folk (sådana som har kunskapen) fixa patchar så att spelen får stöd?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Visst det går men det är inte lätt, och man för göra om hela arbetet för varenda spel. Så jag tror knappast någon med kundskap ens försöker göra att det.

Registrerade
    May 2003
    Från
    Vänersborg
    Respekt
    22

Vad synd att det skulle vara så svårt, men den som väntar på nåt gott... Det kanske kommer...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av pege63:
    <strong>Tror inget xbox spel har tg/mus stöd än så länge konstigt e det för DreamCast hade ju både mus/tg/pistol/fiskespö/modem/bredbandadapter, osv. Hade även gjorts prototyper DVD/Digitalcamera/sladdlöspistol till konsolen. Phantasy Star Online hade ju det till DC varför har inte MS lärt sig av DC kan man ju undra. Massor av spelen som kommer ut till Xboxen nu var för DC fr början, i bättre versioner än vad som finns nu till boxen. Jag tror att ngn av dom stora konsoltidningarna har skrivit om det, DC var & är bättre konsol än boxen & var långt föra alla andra i sitt tänkande. För vad vore xbox utan SuperDiskarna inget alls.....tycker jag</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">XBOX versionen av PSO har stöd för tangentbord...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25

Tror man kan få igång tgb/mus på en del spel på boxen utan större modifiering.

Tex wolfenstein som är byggd på quake3 motorn den har massa cfg filer (i main katalogen)som innehåller KEY MAPPINGS för hela tgb...vet inte varför det är så men det ser onekligen ut som om stödet har funnits eller kan modifieras till att finnas.
    Ang peges inlägg utan superdiskarna vad vore xbox...superdiskarna är ju bara en samling program som går att hämta på internet och som är bra för de som inte är så hemma på xbox vid en första installation....

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34

Anledningen är att dom har det är att dom spelen var tänkta till DC fr början, det kan man läsa i div konsoltidningar såg åxå att den tidningen som är GRATIS på onoff tror jag att det står där i, där är ngt om DC (bästa konolen) men smaken är olika
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25

Om de filerna har kommit med från någonstans då är det nog snarare PC då spelen kom till PC innan DC.

Och oavsett om filerna kom emd från PC el DC så kan man redigera dem och ändå få till ändringar.

Så de är inte låsta till det som står i dem..

<small>[ 14 May 2003, 13:34: Meddelandet redigerat av: wmadoss ]</small>

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34

Ja det kan man, men det kommer forfarande fr DC jag ger mig inte på den punkten det finns svart på vitt på det

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25

Menar du att quake ursprungligen kommer från DC!!??

Och appropå wolfenstein så kom det för 10år sen!! till PC.. så jag tror inte att DC var före där...

<small>[ 14 May 2003, 16:51: Meddelandet redigerat av: wmadoss ]</small>

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34

Inte så jag menar UTAN att dom spel som har tg för DC kom i en sämre tappning till Xboxen utan det stödet. Spel som Castleevenia Resurrection, Halflife Blue Shift, Metal Gear Solid, Ridge Raser, skulle vara exkl för DC. SEGA (usa) tackade nej till kanon spel som Black & White, Street Of Raser 4. Och spel som JetSetRadio, Gun Valkyrie, Super Monkey Ball var till DC men gjordes om till Xbox. Valkyrie skulle få en ljuspistol med fri rörlighet & är långt, långt, ifrån samma spel som till Xboxen. Man passade på att utnyttja Isao Okawas bortgång till att massakrera SEGA helt.

<small>[ 15 May 2003, 09:10: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25

Det är mycket möjligt att det är så på de spelen. Men det är enklare att porta från PC till xbox så därför borde det kunna gå att få igång tgb till unreal, wolfenstein, medal of honor mm.

Och även om nåt spel skulle vara portat från DC där tgb funkade varför skulle inte tgb då funka i xbox. Filerna som ligger där har ju en funktion, det är knappast så att de glömt innehållet i dem pga att de kom från DC som det i wolfenstein fallet inte gör. Jag tror att developers har använt tgb och mus när de gjort spelet ...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34

Vad jag menade var att man skulle ta lärdom av DC & inte bara slänga ut en konsol för att det skall tjänas pengar utan man skulle tänkt lite längre & gett ut en POWER konsol som har allt stöd fr början, man hade ju allt i sin hand & ändå såg man inte möjligheterna, men nästa box skall ha allt det. För handen på hjärtat så var spel till boxen i början helt usla & dåligt konverterade till boxen, men man börjar lära sig nu iaf.

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25

Ja alla får väl ha sin egen åsikt. Personligen tycker jag DC suger.

Bästa spelen finns till PS2 so far..

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 11:45
  2. Svart tangentbord och mus till XBOX för 300:-
    By nullejaro in forum Annonser/SPAM
    Senaste inlägg: 2003-10-14, 01:00
  3. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 17:23
  4. skulle nån kunna förklara det här med usb t-bord och mus?
    By pemani in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-03-06, 01:48
  5. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 19:13

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner