Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Palyststion 2 Emulator.

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Gbg
    Inlägg
    78
    Respekt
    22

    Post Palyststion 2 Emulator.

    Nån som vet om det finns nån Playststion 2 emulator till Xboxen?
    Så man kan spela spel från playstsation 2.
    Om det finns det var hittar jag den? Och var lägger man den i för kartalog på XBoxen??

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    131
    Respekt
    23

    Post

    Nej det finns ingen playstation 2 emulator till xboxen. Och det kommer aldrig komma någon.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Ronneby - Blekinge - Sweden
    Inlägg
    116
    Respekt
    22

    Post

    jag har hört att nån hade lyckats köra win2k via linux på sin xbox. eftersom det finns emulatorer till ps2 på pc borde man ju kunna köra det via linux på xboxen elelr har jag fel...??
    Går det så vill man.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    131
    Respekt
    23

    Post

    Xboxen är inte kraftfull nog, för köra en PS2 emulator.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    189
    Respekt
    22

    Post

    Vad jag vet så finns ingen PS 2 emulator till PC, det som finns är ett flertal PS 1 emulatorer, om det kommer någon PS 1 emulator till XboX äterstår att se. Just nu finns det dock inte. Och som sagt så kan PS 2 vara lite väl kraftigt att emulera för en XboX. Dom emulatorerna som ska emulera PS 2 på PC för stunden, tror jag knappast på. Det är typ ett program med lite inställningar och ett skal. Jag har dock inte hört någon som lyckats spela på en sådan. Har själv tagit hem en sådan, det var typ en bluff emulator. En annan PS 2 emulator trodde min Norton Antivirus att det var en trojansk häst alltså ett virus. Den öppnade egna gästkonton med administrations rättigheter på datorn m.m. Så lite kortfattat PS 2 emulator är en bluff, det kan dock komma till PC i framtiden eftersom datorerna blir bara bättre och bättre. Om det kommer till PC blir det endå för krafigt för XboXen. Så ett gott råd köp en PS 2 det gjorde jag. Tack för mig
    Om du inte leker med livet leker livet med dig

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Angry

    Finns det en NGC emulator til xboxen????
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    189
    Respekt
    22

    Post

    Finns inte, om det kommer är tveksamt. Finns typ till dom gamla konsolerna. Det finns inte ens till DreamCast. Men mitt älsklings spel Shenmue 2 finns till Xbox och sega gör mera och mera spel även för XboXen. Hoppas GTA Vioce city eller Rezident Evil kommer till XboX. Då handlar jag in dom omedelbart.
    Om du inte leker med livet leker livet med dig

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    33
    Respekt
    23

    Post

    det kommer å ta minst 5år innan vi kommer å ha datorer som klarar av å emulera ps2 och gc spel men drömma kan man ju alltid och dom på ståda ps2 emulatorerna för pc är bara skit det mästa en sån klarar är å visa ps2 skärmen...
    Vill man runka får man använda fantasin

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Skevast
    -------------------------------------------------
    Finns inte, om det kommer är tveksamt. Finns typ till dom gamla konsolerna. Det finns inte ens till DreamCast. Men mitt älsklings spel Shenmue 2 finns till Xbox och sega gör mera och mera spel även för XboXen. Hoppas GTA Vioce city eller Rezident Evil kommer till XboX. Då handlar jag in dom omedelbart.
    -------------------------------------------------
    Synd för jag funderar mellan att köpa NGC el XBOX för mitt favoritspel "RESIDENT EVIL" kommer med 4 nya spel men BARA "EXCLUSIV" för NGC det var därför jag undrade om en GC emulator till xbox.
    Annars finns det ju emulatorer för PC till dom gammla spelen som 8-bits, 16-bits, 64-bits (S)NES, SEGA MEGA, DREAMCAST, PSX1, finns emulatorer för PSX1 jag kör en skiva med 300 st 8-bits (S)nes spel & en skiva med 300 spel fr SEGA MEGA.

    Vad skulle du gjort har alla spelkonsoler fr NINTENDO, SPX1, SPX2, DC & tvekar inför köp mellan NGC & XBOX?

    PS,
    har barn & nintendo e kända för att göra BRA spel för barn ju
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Post

    Det finns en PS2 emulator för PC. För nuvarande klarar den endast av att emulera små delar. Enkla demon med lite scroll text etc. Dock är det långt kvar innan kommersiella spel kan köras.

    <small>[ 05 December 2002, 16:25: Meddelandet redigerat av: J ]</small>

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    189
    Respekt
    22

    Post

    Ju du pege63, valet är svårt. Jag gjorde samma val när jag såg hur dom hade gjort om Rezident Evil från PS 1, det var bland det snyggaste jag sett. För ett par månader sedan skulle jag aldrig köpt en XboX eftesom dom gör mest spel som redan kommit till andra konsoler, förutom några enstaka titlar som t ex Halo, då skulle jag nog köpt en NGC men mycket har hänt. Hela modifieringen av XboX har förändrat saken. Tänk den tiden då man fick byta lins till PS 1 an varannan månad, alla spel som hackade. Under 4 år med PS 1 tror jag att jag bytt konsoll 6-7 ggr. Jag körde sönder den sålde till någon som inte var så kräsen och köpte en ny. Nu med XboX är det förbi, lägger in spelet på hårddisken så att man sparar in på lasern. Det är nästan en evighetsmaskin. Och hårdisken har jag 3 års garanti på vilket gör att jag inte behöver lägga ner en krona på service till XboXen. För dom pengarna kan jag köpa en massa härliga spel istället. Efter 3 år kommer säkert en bättre konsoll och då köper jag den istället. Och så går det att kolla på DIVX lyssna på mp3, det kommer nya funktioner hela tiden. Om det kommer hälften så många användningsområden för XboXen som för en vanlig PC så är jag nöjd. Jag pallar inte att köpa en NGC oxå, har liksom PS 2 med, men vem vet kanske säljer den och köper NGC. PS 2 och XboX är mer lika en NGC och XboX. Men jag väntar lite och ser vad som händer på spelfronten. Det värsta som finns är att säga att det aldrig kommer några bra spel till en konsoll sammtidigt som man bara spelar kopior. Jag vet känslan när man betalar 700 kr för ett spel som åker i garderoben efter en dag. Men om man verkligen tycker om ett spel ska man köpa den, det är då det kommer uppföljare. Hoppas folk inser det så behöver man inte köpa flera konsoller.
    Med dom här orden menar jag på Köp en XboX modda den och du har en maskin många år framöver. NGC är nintendos första dvd baserade konsoll, kvaliten kan vara lika dålig som PS 1, trots dom har dom bästa spelen så vet man inte hur länge man kan spela dom. Det är liksom ingenting jag vet något om, dom kan ha lyckats med det från början men det är en väldig skilnad mellan cartridge och skiva. Vad jag vet så kommer Maffia till XboXen nästa år, det är typ som GTA 3. Hoppas det kommer många bra spel till den för någon emulator blir det nog inget av. Tack för mig...........Kvalite framför Kvantitet

    <small>[ 06 December 2002, 00:05: Meddelandet redigerat av: Skevast ]</small>
    Om du inte leker med livet leker livet med dig

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Talking

    Hmm, Och 2a sidan va fan har en en P4 dator med 1024 MB DDR Minne, 120GB HD,DVD/DIVx kort, ATI 9700 pro 128MB minne, DVD-brännare har mer i datorn än vad XBOXEN erbjuder, jag kopplar datorn till tv & kör ljudet ur Digital recivern på spel & dyligt. Tror jag köper en NGC till min dotter eftersom NINTENDO har varit en ren spelmaskin från början och nästa version ska även innehålla en dvd spelare, menar alla har okodad DVD nuför tiden finns även DVD spelare för DIVx v 4.02 så vad fan jag gör så men tack för ditt svar
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. bra sega genesis emulator???
    By rallle in forum Emulatorer
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-05-22, 14:02
  2. PS2 emulator till linux på xbox??!!!
    By Boogie Man in forum Emulatorer
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-02-13, 02:14
  3. PS2 emulator till linux på xbox??!!!
    By Boogie Man in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-01, 15:43
  4. Dreamcast emulator till boxen?
    By bono in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-08, 18:09
  5. ps2 emulator
    By pemani in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2002-08-25, 11:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •