Har installerat PX pal-60 patch, men skulle vilja prova med Pioneers (working) patch (kräver ej PAL-60?). Någon som testat denna patch? Går det att patcha default.xbe med ppf-filen direkt (ej genom ison?)
Har installerat PX pal-60 patch, men skulle vilja prova med Pioneers (working) patch (kräver ej PAL-60?). Någon som testat denna patch? Går det att patcha default.xbe med ppf-filen direkt (ej genom ison?)
Genom att använda .ppf filen, så kan du bara patcha ison. Varför vill du inte köra pal-60, stöder din tv inte det eller?
Jag själv spelade "Two Towers" på min pal xbox som är i ntsc läget, utan att patcha och det funkade perfekt.
Jag själv har inte testat något spel som inte funkar utan patch, om man ställer om xboxen till ntsc.
<small>[ 28 March 2003, 12:15: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>
när jag ställer om till ntsc i enigmahs videomode changer (från superdisc 3.4) blir bilden svartvit. vet inte om det är tvn, boxen eller mjukvaran som gör detta. finns det något annat sätt att ställa om till ntsc?
Jag har ett problem med detta spel, när jag kör via RGB-kabeln då blir bilden grön/svart men när jag spelar via orginal kabeln då blir bilden färg som det ska vara. Vad kan detta bero på? Jag har laggt på NTSC patchar på iso filen, kan det vara orsaken?
/P
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av I3adI3ox:
<strong>när jag ställer om till ntsc i enigmahs videomode changer (från superdisc 3.4) blir bilden svartvit. vet inte om det är tvn, boxen eller mjukvaran som gör detta. finns det något annat sätt att ställa om till ntsc?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Det är din tv som inte stöder NTSC, detta är inte ovanligt och de säljer tom fortfarande tvar som inte stöder ntsc. Det finns andra program att ställa om till ntsc, men jag tror knappast inte att det hjälper. Och enigma video selector är den bästa jag har testat, alla spel har funkat för mig utan patch :-)
pekn2: Jag skulle tro att det har med pathen att göra. Testa och tanka hem en annan patch, eller ställ om xboxen till ntsc och kör utan patch.
<small>[ 31 March 2003, 13:31: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>
det kan vara så att du måste ändra till ntsc på din tv också, jag måste det.
Bookmarks