Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Kopierat "enter the matrix" till hårddisken - syns ej i menyn?

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Gbg
    Inlägg
    109
    Respekt
    22

    Post Kopierat "enter the matrix" till hårddisken - syns ej i menyn?

    Jag har kopierat "enter the matrix" till hårdisken med xbcopy, allt ser ut som andra spel men den syns inte i menyn??

    Vad kan felet vara??

    Alla andra spel funkar bra att kopiera tex "the house of dead 3" som jag hyrde samtidigt och som är ganska nytt??

    *edit* såg nu att i alla andra spelfoldrar så finns filen default.xbe men inte i matrix foldern?

    <small>[ 16 May 2003, 22:04: Meddelandet redigerat av: Silver ]</small>
    ****YGIDORP******
    Xbox v1.0 - IBM120GB HD - Thomson DVD - Matrix Xodus Chip - Xecuter2 BIOS - Superdisc3.5.1

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    gbg
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Post

    Vissa spel koliderar med varanra så det kan vara att du inte kan ha E T matrix och något annat spel som du har samtidigt. Eller är det en annan vanlig anledning som är att du inte har tillräkligt med plats kvar. Du ska i alla fall ha minst ett gig kvar på den partitionen som du stoppat in spelet på.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    23

    Post

    Evolutionx letar efter "default.xbe" och länkar till den, har du inte den filen så kommer spelet inte funka. default.xbe ska för övrigt medfölja matrix spelet, det har nog blivit något fel i kopieringen.

    xplayer: Man kan ha inne alla spel samtidigt, därimot som du säger så är det nog inte bra att fylla hårddisken. Om de skulle krocka i din evolutionx meny, som jag aldrig har hört talas om. Så kan man bara länka manuelt eller lägga dem i en annan grupp, (ex sport).

    <small>[ 18 May 2003, 09:54: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Gbg
    Inlägg
    109
    Respekt
    22

    Post

    Jag har kopierat till hårdisken 2ggr och jag har mer än 60gig kvar på f:, men kan det inte vara så att MS har gjort nåt kopieringskydd så att default.xbe inte kopieras till hårdisken??

    Frågan är om nådon som har gjort samma sak och fått det å funka?
    ****YGIDORP******
    Xbox v1.0 - IBM120GB HD - Thomson DVD - Matrix Xodus Chip - Xecuter2 BIOS - Superdisc3.5.1

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    23

    Post

    Microsoft har knappast gjort något fungerande kopieringsskydd på matrix. Har du försökt kopiera filen manuelt? (boxplorer eller ftp)

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Gbg
    Inlägg
    109
    Respekt
    22

    Post

    Får access denied på d:?
    ****YGIDORP******
    Xbox v1.0 - IBM120GB HD - Thomson DVD - Matrix Xodus Chip - Xecuter2 BIOS - Superdisc3.5.1

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    23

    Post

    Kan du gå in på andra orginal spel via "boxplorer" eller ftp? Isåfall är det väldigt skumt.
    Man måste låta dvd spelaren varva ner, innan man går in i ex boxplorer, gjorde du det?

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Prova markera ngr filer i taget typ 10 st åtgången funkar inte så bra om man markerar allt på en gång har jag märkt.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  9. #9
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Post

    Det blir fel vid kopiering av några filer så kopieringen misslyckas det är troligtvis det som spökar har provat själv ett antal gånger med olika backup prog. vet inte om det är något fel på medierna eller de har lyckats med att skydda det.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    25

    Post

    JApp det blir fel på några filer ¨på enter the matrix pga att de är för långa filnamn på en del .. därav alla fixar som släppts till detta spel...du kan alltså inte kopiera med boxplorer.
    Du får istället ha skivan i xboxen och sen ansluta med ftp och kopiera spelet till din dator och sen lägga på patchen som finns..

  11. #11
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Båstad
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Question

    vart kan man få tag i PX-patchen till enter the matrix
    //Jens

Liknande diskussioner

  1. 4.1 Byte till större hårddisk
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-15, 18:25
  2. Flytta X-box spel till Hårddisken HUR?
    By wirper in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-02-24, 10:23
  3. Hårddisken i xboxen till ---- datorn. ???
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-01-21, 11:45
  4. Kan inte få igång NBA Street går till browse menyn varför?
    By CiggY in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-11-19, 23:31
  5. Hårddisken till PS2
    By Belial in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-05-06, 14:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •