Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Chip?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    134
    Respekt
    23

    Post Chip?

    När kommer det ett chip till Gamecube? nån som hört nånting??
    ~~~~~Ps2~~~~~

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Säljer ni modchip så att man kan spela USA/JAP Hansi? Pris? Såg ett sådant chip när jag var i Tyskland men det var redan färdig installerat i GC, finns det i st?

    Panasonic gamecube Q är inget du tar in eller?
    Kan ju bara spela USA/JAP spel, men med en USA freeloader kan man ju spela EURO spel undras om det funkar på den maskinen, såg den åxå i Tyskland.

    <small>[ 20 February 2003, 14:17: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post

    Som jag har förstått det, kan NTSC-system (åtminstone Q) ha vissa problem med PAL-spel i och med att de inte kan ge ifrån sig PAL-bild. Med Q sägs det dock att man kan lösa det med en mycket omfattande modifikation (fler än 50 lödpunkter)....

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Wink

    men den spelar ju upp DVD i PAL enligt spec (Playback of DVD movies region 1-6, NTSC and if sold after the 20th of March 2002 also PAL) Då skullen den klara av spel ÅXÅ med en NTSC freeloader. Enligt försäljaren ville bara höra OM det bara var snack el om det är sant? För han spelade upp en PAL DVD för mig, sen hade han modade Gamecubes åxå men vilket chip ville han inte säga. NGN som vet om NGT sådant chip?

    <small>[ 21 February 2003, 10:40: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. Två chip på sex dagar
    By YallamaN in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-17, 10:50
  2. Vilka chip passar "homebrew" chip?
    By turbofreddan in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-11, 22:34
  3. PlayStation 2 Multi-X chip NEO2.2 för svensk/amerikansk PS2 - 250:- Behöver HJÄLP!
    By Bastjeman in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 17:08
  4. MATRIX chip för PS2?
    By Darkchild in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-10-07, 23:31
  5. Flasha ditt eget extender chip.
    By Sheytan in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2002-06-12, 18:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •