Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Kan man modda GC?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Post Kan man modda GC?

    Är det möjligt att modda en GC?

  2. #2
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post

    Både ja och ned. En NTSC-enhet kan modifieras så att den kan spela alla NTSC-spel, men en PAL-enhet kan inte modifieras alls, inte ens så att den kan spela alla PAL-spel. NTSC-enheter kan inte heller modifieras så att de kan spela spel från de båda PAL-regionerna. Piratkopior av spel går inte ens att tillverka, så modifieringar som gör att man kan spela sådana skivor är inte ens att tänka på.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Jo moddade PAL-GC can man köpa i tyskland så att dom spelar import spel fr USA/JAP fråga mig inte vad det är för chip det ville dom inte säga i affären. Annars kan du köpa en freeloader så kan du köra usa/jap spel, det funkar fint har provat.

    <small>[ 02 April 2003, 15:29: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2002
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    82
    Respekt
    22

    Post

    Det borde gå att öppna upp GC:n ovanifrån och byta ut den befintliga skivläsaren till en egen dvd-läsare. Och på den sättet kunna spel dvd-skivor i den. Och det fins ju gott om dvd-brännare på marknaden. Att chippa den har de ju redan löst. Det gjorde de efter kan 3 dagar...

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Finns redan GC med DVD spelare som panasonic har gjort heter Panasonic GameCube Q kan köpas i Tyskland
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  6. #6
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av pege63:
    <strong>Jo moddade PAL-GC can man köpa i tyskland så att dom spelar import spel fr USA/JAP fråga mig inte vad det är för chip det ville dom inte säga i affären. Annars kan du köpa en freeloader så kan du köra usa/jap spel, det funkar fint har provat.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Det där chippet har förmodligen bieffekten att man inte längre kan spela PAL-spel...

  7. #7
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av pege63:
    <strong>Finns redan GC med DVD spelare som panasonic har gjort heter Panasonic GameCube Q kan köpas i Tyskland</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">I så fall är det japansk import. Bättre att köpa i Japan eller från en japansk affär, alltså.

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Nej det är PAL enligt försäljaren & visade hur man kunde spela både PAL film & spela PAL spel med freeloader. DVD är regions fri & spel spelas USA/JAP, PAL spelas med hjälp av freeloader.

    <small>[ 15 April 2003, 13:02: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2002
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    82
    Respekt
    22

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av pege63:
    <strong>Finns redan GC med DVD spelare som panasonic har gjort heter Panasonic GameCube Q kan köpas i Tyskland</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Har du enbart sett det i verkligheten, eller vet du någon sida på internet där man kan läsa mer om detta? Eller till och med köpa?

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Jag har sett den i Tyskland in action i affär dom sålde åxå moddade GC med vad ville ha inte säga??
    Om du söker på ngn sökmotor panasonic+gamecube hittar du massor av sidor. TYVÄR kan ej länka till deras hemsida då det är förbjudet på forumet.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2002
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    82
    Respekt
    22

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av pege63:
    <strong>Jag har sett den i Tyskland in action i affär dom sålde åxå moddade GC med vad ville ha inte säga??
    Om du söker på ngn sökmotor panasonic+gamecube hittar du massor av sidor. TYVÄR kan ej länka till deras hemsida då det är förbjudet på forumet.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Jag sökte i goggle på detta:
    "PANASONIC SL-GC10 FULLY MODIFIED v2"

    Kan denna spela brända dvd-backuper?

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Ja det står ju så spelar både NTSC/PAL DVD, VCD & backups mm

    <small>[ 15 April 2003, 14:12: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  13. #13
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ursprungligen skrivet av pege63:
    <strong>Nej det är PAL enligt försäljaren</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">I så fall ljuger denne. </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif"><strong>& visade hur man kunde spela både PAL film & spela PAL spel med freeloader.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">PAL-filmer kan endast spelas på Q om man först utför en speciell modifikation som innefattar 40-60 lödpunkter. </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif"><strong>DVD är regions fri &</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ja, det går att modifiera japanska Q för att göra detta. </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif"><strong>spel spelas USA/JAP, PAL spelas med hjälp av freeloader.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ja, de kan spelas på alla japanska Gamecube-enheter med Freeloader.

    <small>[ 16 April 2003, 12:53: Meddelandet redigerat av: Stefan ]</small>

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Ja att den är modifierad på ngt sätt är den ju,men med vad ville han inte säga? Men att den spelade PAL DVD gjorde den ju & PAL spel MÅSTE man ha en freeloader sa han ju. Och man skiftar från US/JAP mode med att hålla in knappen ngr sek.

    <small>[ 16 April 2003, 14:03: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  15. #15
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    70
    Respekt
    20
    Adda mig på msn : rizzzooo@*******.com

    Så skickar jag en film som man ser hur några killar spelar och vilken sorts skivor dem använder.. Så adda mig..

Liknande diskussioner

  1. ..Hur bränner mAn speL...??????
    By krokkos in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 26
    Senaste inlägg: 2004-10-12, 08:52
  2. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  3. Kan man ?
    By kby71 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2003-12-23, 21:08
  4. Vad kan man göra
    By wtre.net in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-11-30, 23:21
  5. 1.1 Grundläggande info om Evolution-X och modifikation av XBOX
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 20:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •