Är det möjligt att modda en GC?
Är det möjligt att modda en GC?
Både ja och ned. En NTSC-enhet kan modifieras så att den kan spela alla NTSC-spel, men en PAL-enhet kan inte modifieras alls, inte ens så att den kan spela alla PAL-spel. NTSC-enheter kan inte heller modifieras så att de kan spela spel från de båda PAL-regionerna. Piratkopior av spel går inte ens att tillverka, så modifieringar som gör att man kan spela sådana skivor är inte ens att tänka på.
Jo moddade PAL-GC can man köpa i tyskland så att dom spelar import spel fr USA/JAP fråga mig inte vad det är för chip det ville dom inte säga i affären. Annars kan du köpa en freeloader så kan du köra usa/jap spel, det funkar fint har provat.
<small>[ 02 April 2003, 15:29: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Det borde gå att öppna upp GC:n ovanifrån och byta ut den befintliga skivläsaren till en egen dvd-läsare. Och på den sättet kunna spel dvd-skivor i den. Och det fins ju gott om dvd-brännare på marknaden. Att chippa den har de ju redan löst. Det gjorde de efter kan 3 dagar...
Finns redan GC med DVD spelare som panasonic har gjort heter Panasonic GameCube Q kan köpas i Tyskland
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av pege63:
<strong>Jo moddade PAL-GC can man köpa i tyskland så att dom spelar import spel fr USA/JAP fråga mig inte vad det är för chip det ville dom inte säga i affären. Annars kan du köpa en freeloader så kan du köra usa/jap spel, det funkar fint har provat.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Det där chippet har förmodligen bieffekten att man inte längre kan spela PAL-spel...
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
<strong>Finns redan GC med DVD spelare som panasonic har gjort heter Panasonic GameCube Q kan köpas i Tyskland</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">I så fall är det japansk import. Bättre att köpa i Japan eller från en japansk affär, alltså.
Nej det är PAL enligt försäljaren & visade hur man kunde spela både PAL film & spela PAL spel med freeloader. DVD är regions fri & spel spelas USA/JAP, PAL spelas med hjälp av freeloader.
<small>[ 15 April 2003, 13:02: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
<strong>Finns redan GC med DVD spelare som panasonic har gjort heter Panasonic GameCube Q kan köpas i Tyskland</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Har du enbart sett det i verkligheten, eller vet du någon sida på internet där man kan läsa mer om detta? Eller till och med köpa?
Jag har sett den i Tyskland in action i affär dom sålde åxå moddade GC med vad ville ha inte säga??
Om du söker på ngn sökmotor panasonic+gamecube hittar du massor av sidor. TYVÄR kan ej länka till deras hemsida då det är förbjudet på forumet.
<strong>Jag har sett den i Tyskland in action i affär dom sålde åxå moddade GC med vad ville ha inte säga??
Om du söker på ngn sökmotor panasonic+gamecube hittar du massor av sidor. TYVÄR kan ej länka till deras hemsida då det är förbjudet på forumet.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Jag sökte i goggle på detta:
"PANASONIC SL-GC10 FULLY MODIFIED v2"
Kan denna spela brända dvd-backuper?
Ja det står ju så spelar både NTSC/PAL DVD, VCD & backups mm
<small>[ 15 April 2003, 14:12: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ursprungligen skrivet av pege63:
<strong>Nej det är PAL enligt försäljaren</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">I så fall ljuger denne. </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif"><strong>& visade hur man kunde spela både PAL film & spela PAL spel med freeloader.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">PAL-filmer kan endast spelas på Q om man först utför en speciell modifikation som innefattar 40-60 lödpunkter. </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif"><strong>DVD är regions fri &</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ja, det går att modifiera japanska Q för att göra detta. </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif"><strong>spel spelas USA/JAP, PAL spelas med hjälp av freeloader.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ja, de kan spelas på alla japanska Gamecube-enheter med Freeloader.
<small>[ 16 April 2003, 12:53: Meddelandet redigerat av: Stefan ]</small>
Ja att den är modifierad på ngt sätt är den ju,men med vad ville han inte säga? Men att den spelade PAL DVD gjorde den ju & PAL spel MÅSTE man ha en freeloader sa han ju. Och man skiftar från US/JAP mode med att hålla in knappen ngr sek.
<small>[ 16 April 2003, 14:03: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
Adda mig på msn : rizzzooo@*******.com
Så skickar jag en film som man ser hur några killar spelar och vilken sorts skivor dem använder.. Så adda mig..
Bookmarks