Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Neo 2.2- samt boot-frågor

Registrerade
    May 2002
    Respekt
    0

Post Neo 2.2- samt boot-frågor

Jag har läst och läst ett bra tag nu om Neo 2.2 samt olika boot-metoder utan att bli klokare. Så nu får någon ta och hjälpa mig:

1) Klarar Neo 2.2 av PSX-backup, HK-silver, DVD-R, CD-R med/utan AR2/RegionX?

2) Jag har läst om att det går att boota backups (PSX, CD-R, DVD-R, HK-silver) mhj. DVD region X, utan modchip, stämmer detta?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

<a href="http://www.psxcare.com/ps2/playstation-2-multi-x-information.asp" target="_blank">http://www.psxcare.com/ps2/playstation-2-multi-x-information.asp</a>
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2002
    Respekt
    0

De flesta av mina frågor besvarades där förutom:

a) Funkar HK-silver (oavsett region?) med Neo2.2+AR2?

b) Kan man boota spel på CD-R (PSX/PS2), DVD-R och HK-silver utan modchip men med swap?

Registrerade
    May 2002
    Respekt
    0

daniel_e53@hotmail.com: Tack, men lägg dig inte i, tror att Hansi eller någon mer erfaren har mer koll på det här, jag har själv läst en hel del om att man kan boota upp spel mhj. av AR2, GS2 eller Region X (cog, card, knife swap), men jag vill gärna veta om det går att boota HK-silver utan mod men med ovanstående swap.

Registrerade
    May 2002
    Respekt
    0

Okej, du har inte nån som helst aning om vad jag snackar om. så håll dig borta från denna tråd, så slipper vi spamma forumet.

Registrerade
    Mar 2001
    Respekt
    24

keitaro: Dumt att vara otrevlig i ett forum där folk försöker hjälpa varandra.

a) Funkar HK-silver (oavsett region?) med Neo2.2+AR2?

Svar: HK-silver är kopierade skivor så de funkar med Neo2

b) Kan man boota spel på CD-R (PSX/PS2), DVD-R och HK-silver utan modchip men med swap?

Svar: Nej, såvida du inte vill försöka med cog/knife metod och annat som du beskrev ovan men det verkar du ju inte vilja.

Registrerade
    May 2002
    Respekt
    0

Stoffe: Alltså funkar det att boota HK-silver, DVD-R samt CD-R oberoende region med AR2 + cog/knife/card swap utan chip?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Du kan starta hk silver med chip + ar2.

Du vill inte hålla på med en massa löjliga cog/knife osv swap. Det slutar ändå bara med att vi får reparera din PS2 och sätta i chip samtidigt när du slitit sönder mekanismen i lasersläden...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2001
    Respekt
    24

keitaro:

Jag vet folk som kört detta med cog/knife + ar men släden får rätt mycket stryk av detta så den brukar inte hålla allt för länge. Står du dessutom ut med att swappa kostar ju neo2.2 knappt nånting längre så det verkar vettigt att lyssna på Hansi.

Liknande diskussioner

1. Boot hjälp Neo 2.2
    By mrosen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-05-25, 02:29
  2. Neo2.2 + R-mod BOOT METODER
    By Svenne in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-04-15, 23:00
  3. NEO 2.2
    By GoBiE in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-02-15, 15:11
  4. Neo 4 / Neo 2.2 / Origa
    By BanzaiBug in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP