Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Utländska spel på din PAL-GameCube !

  1. #1
    Yaroze Guest

    Post Utländska spel på din PAL-GameCube !

    Datel har avslöjat att den europeiska versionen av deras GameCube Action Replay, som hjälper dig att fuska igenom spelen, även kommer att kunna användas till att spela importerade spel på PAL-kuben - alltså behöver du inte vänta hur länge som helst innan du kan lägga vantarna på ett nytt spel från USA eller Japan.

    Priset för detta verktyg kommer att ligga på £29.99, men även en smalare version, som bara används för importspel, kommer att släppas till priset av £19.99.

    Så hur gåre med brända skivor?

  2. #2
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Question

    Går det över huvud taget att få in en Gamecube-skiva i en CD-brännare? De är så små... Och var får man tag på skivor att bränna till?

    Förresten, kommer den här butiken att sälja importskivan? Kommer den öppna PAL mot alla övriga regioner (USA, Japan och Brasilien)? Kommer NTSC-spel (USA & Japan) att spelas upp i NTSC? Kommer PAL-M-spel (Brasilien) att spelas upp i PAL-M?

    Anm.: Det brasilianska TV-systemet PAL-M är detsamma som PAL-60 på Dreamcast.

  3. #3
    Yaroze Guest

    Post

    Man kan köpa skivor som har samma storlek som en GC skiva... men man behöver en DVD Brännare...

    vad jag vet så funkar Import Playern bara på PAL konsolerna?

  4. #4
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post

    Vad jag undrade var om man kunde spela spel från alla dessa tre regioner, eller bara från vissa av dem, på en PAL-maskin. På de sidor jag läst om denna skiva nämns bara japanska skivor... Nåja, de japanska är ändå de (för mig) viktigaste, och de brasilianska är helt ointressanta.

  5. #5
    Yaroze Guest

    Post

    Vad jag vet så finns det bara PAL och NTSC....

  6. #6
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post

    Ditt svar kan tolkas på två olika sätt:

    a) Du menar att PAL och NTSC skulle vara de enda tv-systemen som finns. Detta är fel; det finns även SECAM (Frankrike, alla f.d. franska kolonier, Luxemburg, Liechtenstein, Grekland, forna öst******* och halva arabvärlden). MESECAM används i Saudiarabien. PAL används i större delen av Västeuropa, övriga Afrika, stora delar av Asien, Australien och Nya Zealand. PAL-M används i Brasilien. PAL-N används i Argentina, Paraguay och Uruguay. NTSC används i Japan, Sydkorea och de delar av Amerika som inte använder olika varianter av PAL. I fallen Korea och Tyskland är det extra rörigt vad gäller tv-system: forna Västtyskland och Nordkorea har PAL, forna Östtyskland SECAM och Sydkorea NTSC.

    b) Det finns bara två GC-regioner: PAL och NTSC. Detta är också fel; det finns två PAL- och två NTSC-regioner. PAL: Europa/Australien och Brasilien, NTSC: Japan och Nordamerika. (N64 hade dock bara två regioner: PAL och NTSC).

  7. #7
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post

    Varför byttes en del av ett ord i föregående inlägg ut mot asterisker?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Pga problem med att företag länkat till sina egna annonser på -b-l-o-c-k-e-t-.se är det ordet numera filtrerat...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    May 2002
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post

    Jag har en Japansk/Amerikansk Gamecube och jag vill gärna kunna spela PAL spel på den (Svenska). Är detta möjligt. Kan någon vara snäll och hjälpa mig hitta en lösning. Det är många som har en import och vill kunna spela Svenska Gamecube Spel.

    Snälla Hjälp mig!

    En Gamecube fanatiker!

Liknande diskussioner

  1. original pal - ntsc spel funkar inte på min ps2. svara ( inga spel funkar !!!! )
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 12:08
  2. Starta DVD-r ???
    By steff in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 22:19
  3. TOC-filen på GTA3 Vice city
    By Fredde in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-21, 18:40
  4. MGS2 Dvdr
    By Wanner in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-03-18, 18:12
  5. GAMECUBE
    By kidflew in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-01-09, 19:35

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •