Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Freeloader

  1. #1
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post Freeloader

    Enligt er hemsida kommer ni att ta in Freeloader.

    Japanska och icke-japanska spel formaterar minneskorten olika. Kommer det att gå att ta bort och/eller kopiera japanska filer utan att behöva köpa en japansk kub?

    Datels hemsida (www.codejunkies.com) nämner bara europeisk-australiensiska, nordamerikanska och japanska spel. Betyder det att brasilianska inte fungerar?

    Går NTSC-spel i 50 eller 60 Hz? Informationen på Datels hemsida är lite tvetydig:
    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">http://www.codejunkies.com/article.asp?c=GB&cr=GBP&cs=%A3&r=1&l=1&i=5395
    <strong>It works on both PAL and NTSC consoles, and you don't even need an NTSC compatible TV set to play NTSC games!</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif"> </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">http://www.codejunkies.com/faqs/action_replay_freeloader_gc.asp?c=GB&cr=GBP&cs=%A3 &r=1&l=1
    <strong>Q: Will the product play NTSC games at 60Hz on my TV?

    A: Firstly, the products allow games to play at whatever speed they were designed to run at, for example many NTSC titles should run perfectly happily at 60Hz on a PAL GameCube using FreeLoader or Action Replay. Secondly, to play 60Hz titles your TV must accept a 60Hz signal - some older European TV sets may not support this feature.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Jag kan för lite om gamecube för att kunna svara på om det går att labba med saves osv när minneskortet är formatterat för japanska spel.

    Importspelen går i 60Hz.

    Vad jag vet så finns det bara tre regioner för gamecube: PAL, USA, JPN. Jag vet inte vad dom använder i brasilien, men jag antar att ALLA spel kommer fungera.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ursprungligen skrivet av Hansi:
    <strong>Importspelen går i 60Hz.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Har du testat?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Stefan:
    <strong> </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ursprungligen skrivet av Hansi:
    <strong>Importspelen går i 60Hz.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Har du testat?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Nej, men jag tycker inte deras information är ett dugg tvetydligt :-)

    Spelen körs i PAL-60. Du behöver inte en NTSC-kompatibel TV, men du måste ha en TV som klarar 60Hz.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Post

    om man som jag har ett japanskt NTSC gamecube, går det då att spela europeiska PAL och amerikanska NTSC spel med freeloader?
    jah bless

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av henx:
    <strong>om man som jag har ett japanskt NTSC gamecube, går det då att spela europeiska PAL och amerikanska NTSC spel med freeloader?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Vi tar bara in freeloader "PAL", den fungerar bara i europeiska gc.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7

    Post

    Hallojsan.
    Jag har ett PAL gc,och ska köpa Freeloader 1.06b (det är väl den aktuella och ej buggiga?)

    Min tv är denna:

    <a href="http://www.allteve.se/sam25c33.htm" target="_blank">http://www.allteve.se/sam25c33.htm</a>

    Någon som vet om det kommer funka? blir sårad i själen om det inte komemr funka på min tv. har förbokat Wind Waker sen november i usa. jag kommer mörda halva befolkningen i sverige om det inte funkar...

    // Joel
    Xbox [1.1] - Flashat
    Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

  8. #8

    Post

    Tilläg: jag har 28"
    Xbox [1.1] - Flashat
    Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    116
    Respekt
    22

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif"> Hallojsan.
    Jag har ett PAL gc,och ska köpa Freeloader 1.06b (det är väl den aktuella och ej buggiga?)

    Min tv är denna:

    <a href="http://www.allteve.se/sam25c33.htm" target="_blank">http://www.allteve.se/sam25c33.htm</a>
    </font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Det står "NTSC-avspelning : Ja" på den sidan.
    Så jag antar att den klarar 60 Hz

  10. #10

    Post

    Så ntsc uppspelning = klarar 60hz?

    *puuuuhhh*
    Xbox [1.1] - Flashat
    Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

Liknande diskussioner

  1. Freeloader
    By Stefan in forum Gamecube Spel
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-06-16, 01:31
  2. Någon som testat freeloader?
    By SilverSnake in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-21, 10:31
  3. Freeloader version 1.4 = felaktig
    By Spokk in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-07, 14:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •