Visar resultat 1 till 22 av 22

Diskussion: Det Ultimata

Registrerade
    Apr 2002
    Från
    Goteborg, Sweden
    Respekt
    0

Post Det Ultimata

Hej

Jag har kollat runt lite i erat forum. Jag har ett par frågor:

Finns det nåot chip som fungerar med allt? Så att man inte behöver swappa / trixa med sin PS2 för att spela brända Import/orginal/DVDr osv. Med andra ord något ultimat chip.

Läste att med NEO4 och ORIGA i samma PS2 så skulle allt funka. Stämmer det och isf:

vad kostar det att få det installerat på sin ps2?

vad kostar det att köpa NEO4 och ORIGA om man skall löda själv?

Och slutligen, vad rekomenderar NI att man gör om man vill slippa allt trubbel och kunna spela allt på sin ps2 ?

MvH Loomi

I've come to kick ass and chew bubblegum, and im all outta gum.

Registrerade
    Nov 2000
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25

Med Messiah funkar det me allt förutom DVDregin fri.. det är det chippet som gäller enligt MÅNGA..

JompZ
    .:JompZ:.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Håller med.

NEO4 + Origa gör vi inte längre, tar för mycket tid pga alla lödpunkter. Blir det strul så har man att göra flera dagar :-(
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2002
    Från
    Goteborg, Sweden
    Respekt
    0

Så Messiah är det bästa chippet alltså? Allt funkar utan problem och utan massa boot-tricks. Utom DVDregfri. Verkar bra. Vad kostar det?

Registrerade
    Nov 2000
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25

2500:- med installation

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    28

<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by JompZ:
    Med Messiah funkar det me allt förutom DVDregin fri.. det är det chippet som gäller enligt MÅNGA.</font>
    Men det finns ju knappt i Sverige. Hur lång väntetit är det inte på det? Jag skulle nog säga att Neo4 är bättre eftersom man kan få tag i det...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Vi fick Messiahchip idag, och det kommer fler både denna vecka och nästa vecka.

Vår kö på inlämnade PS2 och förbokade modifierade PS2 kommer vara borta om ett par veckor.

Registrerade
    Apr 2002
    Från
    Goteborg, Sweden
    Respekt
    0

Bra!
    Är det inte dags att sänka priset lite också? 2500 för ett chip + installation. Det e ju vad hela ps2:an kostar. Att chippet e dyrt kan jag förstå om ni köper det dyrt från China. Men 1000 kr för installationen !!?!?

Hur lång tid kan det ta för en utbildad elektriker att sätta in ett sånt chipp. Max 30 min eller?

2000 kr i timmen e ju rätt ok arvode.

[This message has been edited by Loomi (edited 09 April 2002).]

Registrerade
    Apr 2002
    Från
    Goteborg, Sweden
    Respekt
    0

+ postens avgifter, frakt och porto

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Sluta gnälla på priset.

Slinter vi med lödpennan så ligger vi genast 3.500:- back för en ny PS2 :-(

Då vi testar PS2 noga med DVD-film, PS2 DVD spel, PS2 CD spel före montering, samt DVD-film, PS2 DVD-spel, PS2 CD-spel, PS1 CD-R, PS2 CD-R, PS2 DVD-R osv osv efter montering så går det lätt åt en timme :-)

Registrerade
    Apr 2002
    Från
    Goteborg, Sweden
    Respekt
    0

<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Hansi:
    Sluta gnälla på priset.

Slinter vi med lödpennan så ligger vi genast 3.500:- back för en ny PS2 :-(

Då vi testar PS2 noga med DVD-film, PS2 DVD spel, PS2 CD spel före montering, samt DVD-film, PS2 DVD-spel, PS2 CD-spel, PS1 CD-R, PS2 CD-R, PS2 DVD-R osv osv efter montering så går det lätt åt en timme :-)

</font>
    Betalr NI 3500 kr st för ps2 ??? Det kan man ju köpa på elgiganten för 3000, och med tanket på att ni är ett företag som köper in flera samtidigt och inte en privatperson så verkar det som ni går på en blåsning ;-)

såg att messiah-ps2 kostade 6000, men man kan ju köpa det för 3000 och sen kostar den 2500 för chip med installation.

Man förlorar alltså 500 kr på att köpa det hos er jämfört med att köpa det själv och sen skicka in det. Borde det inte var tvärtom, så att man känar på att handla hela paketet av er?

5000 vore ett ok pris.

Registrerade
    Nov 2000
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25

Det är ingen som tvingar dig att handla här..
    Så sluta gnäll om priset. kommer nog säkert att sjunka så fort messiah kön är borta..

Men den kvaliteten PSXcare har med lödning m.m. är inte o leka med..Sen har du ju garanti på chip o lödning (Livstid Hansi?)

Sen vad gällande Elgiganten..VISST dom säger att dom är billigast i alla flygbladen men gå till elgiganten o försök att köpa en så får du se...med STOR sannolikhet är dom TOK slut.."kommer mer om 2 veckor" får du nog höra..

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    28

<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Loomi:
    såg att messiah-ps2 kostade 6000, men man kan ju köpa det för 3000 och sen kostar den 2500 för chip med installation.

Man förlorar alltså 500 kr på att köpa det hos er jämfört med att köpa det själv och sen skicka in det. Borde det inte var tvärtom, så att man känar på att handla hela paketet av er?

5000 vore ett ok pris.
    </font>
    Men då har du ingen garanti kvar på Ps2an. Köper du den färdig av PSXCARE så tar dom på sig garantin även av andra fel som inte har med chipet att göra.

Registrerade
    Apr 2002
    Från
    Goteborg, Sweden
    Respekt
    0

<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by JompZ:
    Det är ingen som tvingar dig att handla här..
    Så sluta gnäll om priset. kommer nog säkert att sjunka så fort messiah kön är borta..

Men den kvaliteten PSXcare har med lödning m.m. är inte o leka med..Sen har du ju garanti på chip o lödning (Livstid Hansi?)

Sen vad gällande Elgiganten..VISST dom säger att dom är billigast i alla flygbladen men gå till elgiganten o försök att köpa en så får du se...med STOR sannolikhet är dom TOK slut.."kommer mer om 2 veckor" får du nog höra..
    </font>
    Nja, min polare köpet ps2 för ett par dar sen och då fans det många inne. Sen väntar jag gärna "ett par veckor" om jag känar 500kr på det.

Registrerade
    Apr 2002
    Från
    Goteborg, Sweden
    Respekt
    0

<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by ktd:
    Men då har du ingen garanti kvar på Ps2an. Köper du den färdig av PSXCARE så tar dom på sig garantin även av andra fel som inte har med chipet att göra.</font>
    ähh, det lär ju hålla endå. Det e inte värt 1000kr bara för ett års garanti. För 1000 kr får man ju typ 15 ps2-spel.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Alla är fria att göra vad dom vill.

Vi får gott om beställningar på PS2 med Messiah för 6.000:-, så det finns ingen anledning för oss att sänka.

Det är inte alls ovanligt att vi måste byta ut trasiga PS2, så det kan mycket väl vara värt några hundralappar extra för att slippa oroa sig för att lasern skall lägga av.

Elgiganten säljer kanske till förlustpris för att locka kunder. Eller så gråimporterar dom (dom tillhör jättekedjan DIXONS i storbrittanien).

ÅF-pris i sverige är c:a 3.300:-.

När EG annonserar priser ner till 3.000:- brukar det vara "max 1/kund", vilket gör att det inte är värt besväret för oss.

Registrerade
    Mar 2002
    Från
    [BANNED] Kolla länken för fritt opartiskt forum
    Respekt
    0

<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Hansi:
    Alla är fria att göra vad dom vill.

Vi får gott om beställningar på PS2 med Messiah för 6.000:-, så det finns ingen anledning för oss att sänka.

Det är inte alls ovanligt att vi måste byta ut trasiga PS2, så det kan mycket väl vara värt några hundralappar extra för att slippa oroa sig för att lasern skall lägga av.

Elgiganten säljer kanske till förlustpris för att locka kunder. Eller så gråimporterar dom (dom tillhör jättekedjan DIXONS i storbrittanien).

ÅF-pris i sverige är c:a 3.300:-.

När EG annonserar priser ner till 3.000:- brukar det vara "max 1/kund", vilket gör att det inte är värt besväret för oss.
    </font>
    Ni skulle väl knappast samla alla polare och köpa några stycken. Företag köper dessutom momsfritt dvs runt 3000.
    ------------------

[This message has been edited by Hansi (edited 10 April 2002).]
    BANNED

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Momsen måste alltid betalas, du måste ha missförstått någoting med hur moms fungerar.

Och det är inte värt besväret att tillbringa en timme med att fylla en bil med kompisar bara för att köpa 5st PS2 billigt.

Registrerade
    Apr 2002
    Från
    Goteborg, Sweden
    Respekt
    0

Jo

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    28

<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Loomi:
    ähh, det lär ju hålla endå. Det e inte värt 1000kr bara för ett års garanti. För 1000 kr får man ju typ 15 ps2-spel.</font>
    Jag hade en utav dom första Ps2orna som kom ut och den slutade läsa dvd media efter ca 9 mån. Det var bara att köpa en ny Ps2a. Då valde jag att köpa av PSXCARE direkt eftersom skulle det hända igen slipper man lägga ut 3400:- + chipmontering på ett nytt...
    Altså. Hade jag köpt mitt första Ps2 på PSXCARE så hade jag varit 3500:- rikare nu. Hansi var så snäll så han flyttade chipet gratis.
    PSXCARE = service!

Registrerade
    Apr 2002
    Från
    Goteborg, Sweden
    Respekt
    0

Jo, de är säkert jätt-snälla och trevliga. Men att säga "folk betalar gärna 6000 kr så varför skall vi sänka priset?" och att ta 1000 kr / timma för montering är ju sjukt.

Liknande diskussioner

1. SMB +hack(t.e.x. 007) är det framtiden istället för modchip.
    By Swampie in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-07-21, 19:43
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 17:23
  3. Betyder detta att det är något fel, eller?
    By ate-bitt in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2001-11-11, 22:35
  4. Hur går deT?
    By Olle in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2000-12-28, 19:36

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner