Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: GBA Flash Link

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2002
    Från
    Umeå
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Thumbs down GBA Flash Link

    Jag undrar vad som är orsaken till det höga priset (3000 spänn) för att köpa ett GBA Flash link. Flash card kassetten står ju för 2600 i det priset. Hur kan det vara värt att köpa nåt sånt om man måste punga ut med 2600 spänn så fort man vill ha ut ett spel man gjort?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Det går att återanvända flashminnet "hur många gånger som helst"
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Väldigt nära PSX-CARE
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    kan man köpa läsaren/skrivaren separat?

    man kan ju köpa billigare kort på nätet för 20USD.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nu har vi GBA flash kit från 1000:-
    http://www.psxcare.com/section.php?xSec=14
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    tjena
    jag har lite frågor ang. GBA flash kit.

    Hur fungerar den igentligen?
    laddar man ner roms från internet och laddar över dom till minnet genom usbkabeln?

    behöver man fler saker än minnet och usnkabeln?

    hur många spel får man plats med ungefär på ett 128 mb resp. 256 mb kort?

    går det fortfarande att koppla ihop flera gba med varandra och spela multiplayer fast en kör på ett flashminne?

    tack för en mycket trevlig sida.
    //tom

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Hur du får tag på dina ROMS är din ensak. Laddar du ner ROMS från kommersiella spel så begår du ett brott mot upphovsrättslagen. Produkten är huvudsakligen till för programvaruutveckling, där du gör egna spel du vill testa. Det finns även freeware roms med enkla spel som hobbyprogrammerare tillverkat.

    Du behöver minnet, USB-kabeln, en PC med USB och en Gameboy Advance / Gameboy Advance SP

    Spelen är väl mellan 32Mbit till 128Mbit. Har man 2 eller fler spel i minneskortet så går det åt lite minne till menysystemet också, så du får nog inte plats med 2st 128Mbit spel på 256Mbit minneskortet.

    Multiplayer fungerar som vanligt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Varför går det in så lite spel i minneskortet? Jag har några spel som är på 8mb vardera, kan man inte få in ett 10 tal st på ett 128 Mb kort då?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Därför att 8MByte är 64Mbit så du får plats med 2 sådana spel på ett 128Mbit kort.

    Men eftersom menyn tar plats också kanske det inte får plats ens två spel av just den storleken på ett 128Mbit kort.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    hej , heter alex och har en fråga.. har en gameboy advance SP ( silver )
    och tänkte fråga er alla , finns det typ , mp3,film program/funktioner som man
    kan skicka över till gameboyet? .. ex : har sett folk göra egna 8mbit's musik
    på youtube .. tänkte om ja köper ett flash kit ( flash card + sladd ) finns några
    annonser ute på ******* och priset ligger runt 200 kr , och det är flash card
    ser ut som ett gba adance spel och en sladd. ena usb och ena in i gba sp..

    kan man typ , lyssna på musik , lr kolla på film så länge jag håller mig till minnet? och en annan sak . ja har c:a 200 GB / GBA spel på datorn..
    som är c:a 1 mbit / spel . om ja köper ett 256 mb flash . kan ja inte ha så mkt filer så länge det finns ledigt minne ?

  10. #10
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Question Re : Musik . Film Och Flash Kort.. Gba

    hej , heter alex och har en fråga.. har en gameboy advance SP ( silver )
    och tänkte fråga er alla , finns det typ , mp3,film program/funktioner som man
    kan skicka över till gameboyet? .. ex : har sett folk göra egna 8mbit's musik
    på youtube .. tänkte om ja köper ett flash kit ( flash card + sladd ) finns några
    annonser ute på ******* och priset ligger runt 200 kr , och det är flash card
    ser ut som ett gba adance spel och en sladd. ena usb och ena in i gba sp..

    kan man typ , lyssna på musik , lr kolla på film så länge jag håller mig till minnet? och en annan sak . ja har c:a 200 GB / GBA spel på datorn..
    som är c:a 1 mbit / spel . om ja köper ett 256 mb flash . kan ja inte ha så mkt filer så länge det finns ledigt minne ?

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2004-06-13, 09:23
  2. Gba roms
    By Äppelmunk in forum Emulatorer
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-03, 15:48
  3. X-ecuter 2 4979
    By Hansi in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 63
    Senaste inlägg: 2004-01-06, 13:13
  4. Gameboy Advance 256M Flash Link Set
    By Squizer in forum Gameboy hårdvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-01, 22:01
  5. GBA Flash Link + 128MB Flash Card
    By palten2000 in forum Gameboy hårdvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-07-16, 15:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •