Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: 3.3 HD-byte / Installation av EVO-X 1.8.2812 med SUPERDISC2.ISO

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post 3.3 HD-byte / Installation av EVO-X 1.8.2812 med SUPERDISC2.ISO

    Om du har fått tag på file SUPERDISC2.RAR/ISO från 2002-10-16 eller senare så är det enkelt att installera ny större hårddisk och/eller Evolution-X 1.8.2812.

    Om du har .RAR-filen måste du packa upp den med t.ex. winrar från <a href="http://www.winrar.com" target="_blank">http://www.winrar.com</a>

    Bränn ut ison på cd-rw eller ännu hellre DVD-R/RW/+R/+RW vilket boxen läser snabbare än cd-rw.

    Om du skall byta hårddisk, installera först evo-x på din gamla hårddisk och anslut till din XBOX med FTP och kopiera alla filer från C och E till din dator.

    Sedan är det bara att sätta i den nya disken i xboxen (utan att nolla/partitionera/formattera e.dyl i en pc...) och starta xboxen med SUPERDISC2. Får du grön service-screen, prova flera gånger att stänga av/sätta på xboxen med superdisc2 i driven. Fungerar det inte, kolla att hårddisken är byglad till MASTER och/eller bränn om superdisc2 på en annan skiva.

    När du startar SUPERDISC2 så finns det ett menyval som heter "www.PSXCARE.com"

    För att installera EVO-X på en "standard" hårddisk är det bara att välja menyvalet "Install Evo-X (SMALL Drive)" så kopieras alla filer automatiskt.

    Har du monterat en ny stor hårddisk så väljer du först "Warning - Format C-E-F" så partitioneras och formatteras hårddisken automatiskt. Sedan är det bara att välja Install Evo-X (LARGE Drive) så installeras EVO-X.

    Efter att du installerat den stora disken så kan du kopiera tillbaka alla filer du gjorde backup på till din PC. Lägg inte tillbaka "xboxdash.xbe" till c:\ bara, för då skriver du över EVO-X 1.8.2812 med originaldashboarden igen.

    <small>[ 23 October 2002, 10:40: Meddelandet redigerat av: Hansi ]</small>
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Problem att ansluta via FTP efter installationen?

    Installationen som görs är anpassad till att man skall ha en "dhpc-server" i nätverket, dvs att man får ip-adress automatiskt tilldelad.

    Om man inte har dhcp så måste man gå in i "System menu" och sedan "Settings".

    Ändra "Static IP" till "YES" samt knappa in lämplig ip-adress för ditt nätverk. Sedan måste du välja "Save and exit" längst ner under alla inställningar.

    OBS - det går inte att ändra dessa inställningar när du kör evo-x direkt från superdisc2. Xboxen kan inte spara ändringar på skivan... Du måste installera evo-x på hårddisken först och starta om din xbox utan någon skiva i driven.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Du måste ha login:xbox och lösen:xbox för att logga in med ftp kan jag ju tillägga...

    Stäng av "Passive mode" i din ftp-klient också, ftp-servern i evo-x har inte stöd för "PASV". Den inställningen brukar ibland finnas bland "firewall/proxy" inställningarna i klienten.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Hjälp med installation via superdisc
    By nathorst in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2004-04-06, 14:30
  2. 3.4 Installation av EVO-X 1.8.3935 med Superdisc 3.x
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-06-25, 22:05
  3. Byte av HD med LPCmod
    By Sorken in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-08, 11:59
  4. Problem med Evo X o live
    By RedDragon in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-05, 09:45
  5. Import Spel Med Neo 2.2 å AR2
    By DunderKlumpen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-03-04, 11:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •